Bij deze open ik draadje met betrekking tot het vliegklaar maken van mijn B4.
Het is een wat oudere kist die enkel op de helling in Duitsland heeft gevlogen maar de laatste jaren stil heeft gestaan hier in NL.
Afgelopen zondag maar eens in elkaar gestoken voor het totaalplaatje.
Leuk formaat met 460 cm spanwijdte
Zelfs mijn 1:4 Piper lijkt klein.
De romp is van Rosenthal, goed stevig en naar mijn idee relatief licht. Uitgerust met een vast wiel, blijft ook zo, moet een no nonsense kist blijven.
Vleugels en stabilo abachi ingedekt.
Vleugelbevestiging dmv 2x 10mm rondstaal. Aansturing van de ailerons gaat via 2mm staalkabel welke door de hele vleugel loopt met centrale aansturing vanuit de romp. Enkel traps remkleppen, aansturing ook centraal.
Alle roeren zijn gemonteerd met tape, in mijn optiek prima maar ze zijn aan vervanging toe.
Dus hiermee eigenlijk direct vraag 1)
Welke toko heeft degelijke tape voor de bevestiging van de roeren, andere ideeën zijn natuurlijk welkom. Scharnieren kan altijd nog.
Gr. Merlijn
Het is een wat oudere kist die enkel op de helling in Duitsland heeft gevlogen maar de laatste jaren stil heeft gestaan hier in NL.
Afgelopen zondag maar eens in elkaar gestoken voor het totaalplaatje.
Leuk formaat met 460 cm spanwijdte




De romp is van Rosenthal, goed stevig en naar mijn idee relatief licht. Uitgerust met een vast wiel, blijft ook zo, moet een no nonsense kist blijven.
Vleugels en stabilo abachi ingedekt.
Vleugelbevestiging dmv 2x 10mm rondstaal. Aansturing van de ailerons gaat via 2mm staalkabel welke door de hele vleugel loopt met centrale aansturing vanuit de romp. Enkel traps remkleppen, aansturing ook centraal.
Alle roeren zijn gemonteerd met tape, in mijn optiek prima maar ze zijn aan vervanging toe.
Dus hiermee eigenlijk direct vraag 1)
Welke toko heeft degelijke tape voor de bevestiging van de roeren, andere ideeën zijn natuurlijk welkom. Scharnieren kan altijd nog.
Gr. Merlijn