Verhoogde zon activiteit!!!

Voel jij je aangesproken Dave ?:rolleyes:
Als de naza niet te vertrouwen is dan stijg dat ding aub dan ook niet op in z'n omgeving als in het filmpje niet slim dus

Verder heb ik idd geen ervaring met iets anders maar ik kraak dan ook niks af ;)

Je hoeft naza ook niet fijn te vinden , dat zeg ik ook niet

Ik vind het wel fijn vliegen ...:p

En tuurlijk mag ieder zijn eigen mening hebben , maar breng het dan een beetje subtiel

Wie weet in toekomst vlieg ik ook met multiwii

Maar tot nu toe hou ik het bij NAZA

Nick
 
Laatst bewerkt:
Beetje "tegengas". Eerste seconden van de vid, GEWELDIGE SOUND, zo'n mean machine:

Trouwens, voor het weer losgaat, deze draait met een Naze32, en hangt momenteel aan de muur gebroederlijk tussen de Naza's en WKM's :cool: .


Vriendelijke groeten,
een gebruiker die even via Ed z'n account mag posten ;) .

Stel enge mannetjes.... :rolling: Toch heb ik het idee dat ik wel weet wie het zijn..... :rolling:
Mooi flipje ook! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sjong jonge jonge waar een goedbedoelde waarschuwing wel niet naar kan leiden.

Laten we het nu weer ontopic houden want hiervoor heb ik dit draadje niet gestart.

De zon activiteit heeft invloed op ALLE gps systemen. Is dus is niet FC gerelateerd.
Dus de discussie welke fc beter is, is hier niet op zijn plaats!

Natuurlijk is het zo dat je er geen problemen mee HOEFT te hebben maar je moet gewoon donders goed uitkijken dat is alles.
 
Idd zelfs de schepen die wij binnen moeten loodsen kunnen daar ook last van hebben als het zonnetje weer goed bezig is.
Leuk hoor zo een bootje van 360m lang 55m breed op het scheld laten rondtutteren zonder gps en dan moet het de sluis nog binnen waar je amper een metertje langs beide kanten over hebt.
En dat zijn nu niet bepaald goedkope gps systeemkes die derop zitten en die hebben er ook last van af en toe.
 
Even nog een inhoudelijke post: gisteren en vandaag heb ik redelijk veel gevlogen, en ik merkte inderdaad "rare" dingen in GPS mode (wiebelen, kleine stuurbewegingen etc) Daarna overgeschakeld naar atti, en alles was perfect weer.

Iemand enig idee wanneer dat geneuzel weer voorbij is, en de zon weer doet wat ie hoort te doen? (en dat is dus: ons onze hobby laten uitoefenen:mrgreen:)
 
Even nog een inhoudelijke post: gisteren en vandaag heb ik redelijk veel gevlogen, en ik merkte inderdaad "rare" dingen in GPS mode (wiebelen, kleine stuurbewegingen etc) Daarna overgeschakeld naar atti, en alles was perfect weer.

Iemand enig idee wanneer dat geneuzel weer voorbij is, en de zon weer doet wat ie hoort te doen? (en dat is dus: ons onze hobby laten uitoefenen:mrgreen:)

Is al voorbij
 
De polariteit van de zon draait om, niets raars, en gebeurd ongeveer 1x in de 20 jaar.
Tot de polen echt gedraait zijn , heb je dus vele zonnestormen. Dus komende half jaar zijn we iig nog wel "gezegend" met de zone stormen...
 
Die uhhhhh "omkering van de polariteit van de zon" heeft dat uiteindelijk (als hij is "omgekeerd") nog invloed op GPS? (kan me zomaar voorstellen dat een GPS module alleen werkt met een bepaalde polariteit, al ben ik geen expert op dat vlak)
 
Ik ben ook geen expert...
Nee, eenmaal omgekeerd is het klaar... Tis geen compas die de rlast van heeft...
Nou ja je houd natuurlijk altijd zonnestormen, maar dan lang niet zoveel als we nu hebben...

@Garbungel meend dat het 20 jaar was.. Ws zitten slapen bij natuurkunde vroeger ;)...
 
Met een mikrokopter gemeten tijdens een van die zonnestormen:

MikroKopter - Forum: Navi-Ctrl & MK GPS » Wieder: Sonnenstürme beeinflussen GPS-Empfang

Zie derde plaatje (deviation map) van boven, dit is een afwijking van circa maximaal 64m:
"To see the GPS behavior during a solar storm the Kopter was placed in an open meadow and been not moved.
The received satellite data showed now no precise position. By the incorrectly transmitted data through the satellite the GPS on the Kopter thought, that the Kopter moves.
And that with ~10m/s in a radius of ~64mtr!"
 
Gisteren nog bewust een RTH gedaan, coptertje kwam weer netjes op de plek terug:p
 
Back
Top