Kan het nog erger?
De avond begon goed. Nieuwe spulletjes uitgepakt en bekeken/getest.
Het nieuwe pompje is degene geworden welke al eerder hier vermeld werd, geeft op 6V een goede straal en is nog stil ook. Volgens mij behoorlijk wat stiller dan degene die er uit is gekomen.
Vervolgens hier een steun voor gemaakt zodat hij goed gemonteerd kan worden en de motor voorzien van een ontstoorfilter. Ik ben er trouwens achter wat er met de andere motor is gebeurt. Doordat de oude schroefas behoorlijk lekte werd het binnen komende water door de as rond geslingerd en uiterlijk zat er een opening in het motorhuis waar de spray terecht kwam. De rest laat zich raden.
De blusmonitor is nu ook geheel vrij van de opbouw zodat de opbouw goed onderhanden genomen kan worden. Op het dek waar de blusmonitor staat komt tranenplaat te liggen, is wit geleverd maar zal zilver/grijs gaan worden.
Maar goed, de avond begon goed. Bij het inspecteren van de verbinding dek-romp vond ik een paar scheurtjes. Zou normaal niet zo'n probleem zijn maar om een lang verhaal kort te maken: Het dek ligt er nu in zijn geheel af

.
Het begint er langzaam op te lijken dat deze revisie verandert in een herbouw. Wanneer de 1:1 uitvoering tijdens groot survey al deze zaken tegen zou komen zou dit zeer waarschijnlijk enkele reis Treffers(=Scheepssloper) opgeleverd hebben.
Maar ik ben volhardend en gaan gewoon door waar we gebleven zijn, ik denk alleen niet dat deze boot voor de zomer zal gaan varen.
Een paar foto's.
Schroefas gat
Lege inwendige
Nieuwe spulletjes, de 3-blad(30mm) zat er onder, de 4-blad(38mm) had ik nog liggen. Schroefas is ingekort erboven ligt het afgezaagde deel.
Het dek eraf
Ik weet niet of ik de 4-bladschroef ga gebruiken maar ga de schroefas en wel zo inzetten dat hij er onder kan. Ik ga het wel een keer proberen.
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
Groet,
Mathieu