Traxxas Slash 1/10 2wd brushless achterwiel draaid niet mee... HELP

  • Topicstarter Topicstarter 111878
  • Startdatum Startdatum
Jep diff tandwieltjes gestript, wel alle 3 gelijk vervangen als het dat is. Wat ook nog zou kunnen is zo,n schroefje wat eruit is om je as aan je diff output vast te maken. Is een klein schroefje met een soort stokje eraan.
 
Jep diff tandwieltjes gestript, wel alle 3 gelijk vervangen als het dat is. Wat ook nog zou kunnen is zo,n schroefje wat eruit is om je as aan je diff output vast te maken. Is een klein schroefje met een soort stokje eraan.
de screwpin! dat heb ik vaker gehoord. Bij mn erevo moest ik toen weer een complete as kopen :( terwijl hij nog niet zo oud was :|
 
Die dingen hebben ze apart ook hoor :D Heb er zelf zo eens gaan halen om mijn lrp blast te modificeren.Die diff output dingen werden vast gezet zoals je een pinion vast zet en bij te hevige motor draaide die as gewoon door.Nieuw asje gemaakt,gaatje erin geboord en traxxas screwpin erin,problem solved :D
 
Die dingen hebben ze apart ook hoor :D Heb er zelf zo eens gaan halen om mijn lrp blast te modificeren.Die diff output dingen werden vast gezet zoals je een pinion vast zet en bij te hevige motor draaide die as gewoon door.Nieuw asje gemaakt,gaatje erin geboord en traxxas screwpin erin,problem solved :D

Nou ik kon geen nl site vinden waar ze alleen die ene screw pin hadden. Dus effe langs quartel geweest en nieuwe gehaald.
 
Je moet verder kijken dan je neus lang is ;) in de modelbouwwinkel hebben ze dikwijls een rekje met allemaal verschillende schroeven van het merk gforce, die hebben ze ook.Betaal je 2,5 euro ofzo voor een setje van 5 dacht ik.Hier in België althans :)
 
Heb nu het hele motorhuis (hoe noem je dat???) eruit gehaald in de hoop iets bij de tandwielen te vinden... Hoe moet ik de 2 helften van elkaar halen? Heb al de spur gear eraf gehaald en de 3 schroeven van het motorhuis (???) eraf gehaald, maar weet niet hoe ik hem open krijg. Motor krijg ik er niet uit omdat de torx schroef vastzit en alle torx setjes of ietsjes te klein of te groot zijn. Kan iemand helpen?
 
Ja assen moeten er ook zowizo af om dit open te krijgen,dit onderdeel heet trouwens een gearbox :) schroeven zijn normaal geen torx maar inbus, hier kan je soms wel een torx in krijgen om hem eruit te schroeven maar is niet aan te raden.Dit probeer ik alleen als een imbusje dol gedraaid is. Werkt dat nog niet dan slijp ik er een gleufje in met de dremel en dan met een platte schroevendraaier.Goed gereedschap is alles!Zeker de moeite om daar in te investeren. En dan bedoel ik geen setjes uit de bak van 5 euro bij de Brico maar echt goed gerief. Heb zelf een setje van dynamite en werkt super!
 
Heb het open gekregen. Ziet er niet echt heel versleten uit... Veel olie/smeer zeg... Denk niet dat het hieraan ligt. Waarschijnlijk toch de assen. Alles draait gewoon goed rond. Hebben jullie nog tips om iets te checken nu ik toch de gearbox (:-) open heb?
 
Heb het open gekregen. Ziet er niet echt heel versleten uit... Veel olie/smeer zeg... Denk niet dat het hieraan ligt. Waarschijnlijk toch de assen. Alles draait gewoon goed rond. Hebben jullie nog tips om iets te checken nu ik toch de gearbox (:-) open heb?

Misschien ziet het diff er van buiten goed uit, maar in t diff zitten ook tandwielen. Die kunnen ook kapot zijn.
 
Heb de tanden in het diff bekeken. Ziet er goed uit. Heb alles weer dicht geschroefd en het lag waarschijnlijk aan de slipper clutch. Zat niet goed vast achter de spurgear. Het is alleen zo dat nu de banden allebei dezelfde kant opdraaien als ik één band ronddraai. Het hoort toch zo te zijn dat de ene naar voren draait en de andere naar achteren als ik een band met mijn vinger ronddraai?
 
Heb de tanden in het diff bekeken. Ziet er goed uit. Heb alles weer dicht geschroefd en het lag waarschijnlijk aan de slipper clutch. Zat niet goed vast achter de spurgear. Het is alleen zo dat nu de banden allebei dezelfde kant opdraaien als ik één band ronddraai. Het hoort toch zo te zijn dat de ene naar voren draait en de andere naar achteren als ik een band met mijn vinger ronddraai?
Als je motor is gemonteerd moet in principe het andere achterwiel in tegengestelde richting draaien. Met dikke olie of vet in je diff (of misschien als de boel te strak is vastgedraaid), draait ie eerder dezelfde kant op.
 
Als het een planetair diff is, dan kun je een tandwiel verkeerd zetten, en wordt het diff gesperd. Bij de 1e serie LC Racing EMB buggy is dat ook zo.
 
nou heb je alles al werkend ik heb ook heel lang geklooid met mn rustler vxl die heeft de zelfde gearbox als de slash 2wd zoals al eerder werd gezegt als je maar direct onderdelen gaat kopen wordt het hem niet sleutelen is het woord. als je dit niet zelf kan zorg er dan voor dat je iemand kent die dit wel kan ik had ook dat er een ratelend geluid was draait de slipper clutch wel goed als deze heel strak het kunnen ook de lagers zijn vervang deze ook ff ze zijn niet zo duur hoor gwn ff doen

en het belangrijkste blijf sleutelen geef de hoop niet op hoe vaker je aan je auto sleutelt hoe beter je hem leert kennen ik ben ook super lang bezig geweest met mn rustler maar na een nieuw setje lagers te kopen deed die het opeens weer perfect het zijn de kleine dingen meestal dus niet direct dingen gaan kopen alles na checken ff het internet raad plegen hier staat suuuper veel info op over de traxxas 2wd gearbox post ff een youtube filmpje ik heb er ook nog wel een op staan van mijn probleem dat ik toen had het is wel in het engels btw

mvg stefano

[media=youtube]GLdLXjC-ZUE[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stefano,super dat je wilt helpen hier maar GEBRUIK AUB LEESTEKENS!
Dat leest een stuk makkelijker voor iedereen en je moet het dan geen 3 keer opnieuw lezen om het te kunnen begrijpen. Succes ;)
 
Back
Top