U nadert een helicopter, mag dat?

Denk je dat het krantenartikel over dat de politie middelen zoekt om drones over te kunnen nemen op een vertraagde 1-april grap berust?

Het ontgaat me even volkomen wat je met dit misplaatste cynisme denkt te bereiken Ben....

Ik heb het artikel(tje, want veel is het ook niet) gelezen, en als een stelletje idioten meent op 600 meter rond te moeten hangen, en er prat op gaat ook wel eens op 1500 meter te komen, maar zich vervolgens laat verdedigen door een advocaat die zegt dat die dingen niet hoger kunnen komen dan 120 meter, tsja, dan is het terecht dat ze opgepakt worden.

En als er hier in NL niet wat verandert, waardoor de politie zich gedwongen ziet hun stoorzender plannetje door te zetten, realiseer je dan wel dat die 2.4 gieg stoorzender OOK de normale modelvliegerij bedreigt.

En dat is wat er nu al jaren geroepen wordt tegen de roekeloze FPV of drone vlieger: gedraag je normaal want je verpest het voor iedereen!

Lijkt me alleen nog maar weer eens klip en klaar aangetoond door dit artikel dus nogmaals, ik begrijp je cynisme niet....

(dus mischien deed je wel 3 personen na....)

Groet, Bert
 
Ik doe ook geen poging Bert om er voor te zorgen dat je me begrijpt.
Mijn cynisme is paradoxaal, zoek maar eens op in een woordenboek.

Ik erger me aan mensen die een link posten waar iedereen weken over discussieert en we niets verder mee geraken.

Ik ben het helemaal eens met jullie.
Er zijn veel idioten die het verpesten voor de anderen.
Dat is voor de meeste mensen die het lezen ook duidelijk.

Waar ik ook jeuk van krijg zijn mensen die het allemaal voorspeld hebben dat dit zou gaan gebeuren.
Waarom is het nodig dit in een discussie te vermelden, dient geen enkel doel.
Alleen ter meerdere glorie van de poster.
Die het tevens nodig vindt zijn beroep aan te duiden om daar mee aan te geven dat hij weet waar ie het over heeft.
Dient ook geen enkel doel.

Dus Bert, mijn cynisme is paradoxaal en ik probeer te bereiken dat we van deze zinloze discussies verlost worden.
Ook deze wens van mij is paradoxaal want dat zal niet gebeuren.

Ik ben psycholoog van beroep dus ik weet waar ik over praat. :confused:
 
Hmmmm. Volgens mij logica kan je geen helikopter in de lucht benaderen met zoiets lichts als een DJI Phantom of andere kleine multi. Zodra ie in de buurt van een echte heli komt wordt ie weggeblazen door de wash out van de rotorbladen. Het enige gevaar beataat als je met je phantom van boven op de heli zou gaan mikken. Ik vraag me echter af of ie er iets van zou krijgen. Dit weet ik niet zeker maar lijkt me logisch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is die veronderstelling niet juist. Als dat zou kloppen zou een vogel een heli niet kunnen raken. Helaas is dat toch regelmatig gebeurt en ik ben bang dat het ook in de toekomst nog vaker zal gebeuren.
Geloof je me niet?

IMAG0028.jpg

Een wesp heeft er nog een maaltje aan. :oops:

Kijk ook maar eens HIER. Daar zijn nog meer foto's te zien.
 
Wat een plan zeg als ze 2.4ghz is t wachte op grote ongevallen zelfs een flinke bigscale die op hol zou kunnen slaan ouch
 
maar even verder zoeken en dan zie je dat de politie helicopter te laag vliegt!
Ik dacht toch dat er uitzonderingen waren voor dit soort helicopters? Hoe moet anders een traumahelicopter op de plaats van bestemming komen?

Edit: Ah, bingo!
Except when necessary for takeoff or landing, no person may operate an aircraft below the following altitudes;
(a) ·Anywhere.
·An altitude allowing, if a pow
er unit fails, an emergency landing without undue hazard to persons or property on the surface.
(b) ·Over congested areas.
·Over any congested ar
ea of a city, town, or settlement, or over any open air assembly of persons, an altitude of 1,000 feet above the highest obstacle within a horizontal radius of 2.000 feet of the aircraft.
(c) ·Over other than congested areas.
An altitude of 500 feet above the surface except over open water or sparsely populated areas. In that case, the aircraft may not be operated closer than 500 feet to any person, vessel, vehicle, or structure.
(d) ·Helicopters.
·Helicopters may be operated at
less than the minimums prescribed In paragraph (b) or (c) of this section if the operation is conducted without hazard to persons or property on the surface.

In addition, each person operating a helic
opter shall comply with routes or altitudes specifically prescribed for helicopters by the Administrator. ·Helicopter operations may be conducted below the minimum altitudes set for fixed-wing aircraft. The reason? The helicopter's unique operating characteristics, the most important of which is its ability to execute pinpoint emergency landings during power failure. Further, the helicopter's increased use by law enforcement and emergency medical service agencies requires added flexibility in the application of many FAA provisions.
 
De politiehelikopter die hier elke zondagmorgen rond 09.00 uur zijn rondjes aan het draaien is zit ook niet hoger dan 150 a 200 meter.
 
Los van of de politie het mocht (volgens mij ook wel) kun je vraagtekens zetten of het gerechtvaardigd was. Als je naar de communication log van ATC kijkt dan wordt duidelijk dat de phantom nooit naar ze is toe gevlogen, dus inderdaad een vrij opgeblazen verhaal...
 
Wie doe ik na?
"heb het artikel zelf nog niet gelezen"...
Ben, wel graag goed citeren. Maar ik geef toe, jouw versie bekt veel beter, ook al klopt het niet.
... Die het tevens nodig vindt zijn beroep aan te duiden om daar mee aan te geven dat hij weet waar ie het over heeft. ...
Ik had op 31 augustus 2002 natuurlijk net als jij monteur i.p.v. technisch/embedded software engineer op kunnen geven. Oeps ... nu laat ik weer blijken dat ik al behoorlijk lang lid ben van dit forum. Ongetwijfeld zal ik me daar een keer op beroepen.
 
Laatst bewerkt:
Ha ha, lol. Gelijk ff bij mezelf kijken...Occupation n.v.t., ah jammer! Wat is een technisch software engineer eigenlijk? Software monteur is leuker, die ga ik op m'n cv zetten :)

Sorry voor de off-topic.
Martin
 
Dat hele drone, vliegtuigen en helikopters moeten ze een wet tegen uitbrengen. Die dingen zijn levens gevaarlijk en er zijn maar weinig lui die geen leegthoofd is die normaal vliegen.

Afgelopen zondag bij een club geweest en eens beelden gemaakt en door gestuurd na plaatselijke politie.

Zelfs op clubs presteren de leeg hoofden om niet normaal te vliegen.

Na nu al meer dan 10x z'n ding tegen me kop hebben gehad hoop ik echt dat hier wereldwijd wat aan gedaan wordt. En schoom mij er dan ook echt niet van om elke hersen loze te fotograferen of te filmen die in overtreding zijn en door te sturen.
 
Na nu al meer dan 10x z'n ding tegen me kop hebben gehad hoop ik echt dat hier wereldwijd wat aan gedaan wordt. En schoom mij er dan ook echt niet van om elke hersen loze te fotograferen of te filmen die in overtreding zijn en door te sturen.

10x tegen je kop al en nog geen letsel? Dit is nou het eerste bewijs dat modelvliegen absoluut niet gevaarlijk is :)
 
Dat hele drone, vliegtuigen en helikopters moeten ze een wet tegen uitbrengen. Die dingen zijn levens gevaarlijk en er zijn maar weinig lui die geen leegthoofd is die normaal.......


En laten weer vooral de rc auto's niet vergeten. Zeker de drifters... Levensgevaarlijk.
Tjemig Frank.wat is toch jouw probleem.
Grt Hans
 
Back
Top