Klopt, maar ik wou alleen maar een extra optie geven, desnoods misschien voor mensen die later dezelfde vraag hebben?
Nou, de eerste testruns vielen niet tegen Motortje zit er in, even een zware 7s esc er in gedaan om rondje te testen Zit nu een 3s5000mah in en een lifepo (regelaar heeft geen BEC) Fotootjes komen... Kantelkmr: 2e run
Behoorlijk kogeltje. Sloot is een beetje krap nu met al die boten. Het ligt helemAal vol met waterlelies. Helaas te slecht weer om de plas op te gaan. Nog op zoek naar een lekkagepunt. Als ie op zn kop ligt komt er ondanks afplakken toch water in Kantelkmr is dicht. Denk de waterslang of toch de roerstang ( zit harmonicarubbertje op. ) Onderdompelen in badje kids heeft nog niets opgeleverd. Het is alleen als ie lang op zn kop ligt grrrrrr
Hallo Rob, Als een boot lang op z'n dak ligt, koelt de lipo (en dus de lucht in de boot) af en ontstaat er een lichte onderdruk, zelfs de minieme naad van twee stukken tape, die elkaar kruisen is dan voldoende om water binnen te krijgen. Ik plak mijn wedstrijdboten om die reden dan ook dubbel af met dunne tape, 'k heb bijna nooit water in m'n boot. Als ik de opbouw zie op de foto, dan zou het roer wel dichter naar de schroefas hebben gekund, dat verbetert het bochtengedrag linksom ook een beetje. Houdt er rekening mee, dat rechter bochten altijd beter (en krapper, zonder uit plané te gaan) zullen gaan door de propwalk en de positie van het roer. Zit het balgje voor de roerstang over een in de romp gelijmd pijpje? Op zich is dat al behoorlijk dicht, maar tegen het lekken bij onderdruk laat ik altijd een drupje secondenlijm rond de aansluiting met het pijpje lopen. Groeten, Jan.
Ja balgje zit om een pijpje, zal daar eens secondenlijm op doen.. Nu kantelkmr goed werkt zal ie niet meer lang op zn kop liggen ( i hope) Zal rond de slangdoorvoer (aan de binnenzijde ook s wat polymax kraftkleber doen, dat blijft enigzins flexibel
De situatie aan het begin van het filmpje is niet representatief voor de werking van de kantelkamer; voor mijn gevoel duurde het eindeloos voor de boot terug kantelde, het vollopen/ontluchten duurde veel te lang. Waar zitten de ontluchtingsgaatjes en hoe groot zijn die? Te klein en het water vormt een vliesje dat een klein gaatje afsluit. Op snelheid zal een flip vaak de boot op een vreemde manier weer in het water terecht komen en 8 van de 10 keer met de neus of spiegel het water eerst raken, daarom hebben wedstrijdboten vaak een groot, ovaal gat aan de voorzijde van het vloedkanaal, dan kan én de lucht er snel uit én het water er snel in. Groeten, Jan.
zitten 2 5 mm gaten op het dek (zie fotootje) , daar zou ik een ovaal gat van kunnen maken, zodat het water sneller de kantelkamer inloopt als ie ondersteboven ligt... gat in spiegel zou ik ook nog wat groter (hoger) kunnen maken en 1 5 mm gat boven de waterlijn (als ie op zn kop ligt moet de lucht er uit) vond het al heel wat dat die terugdraaide haha. mn andere boten liggen eindeloos op hun kop na een crash hoef er niet mee te racen, t is meer een ragbootje voor mn zoon
Hallo Rob, Je zou ook de rij gaatjes langer kunnen maken, zie de foto van m'n Arowana: Dan vergroot je het oppervlak, zonder een 'zwakke plek' voor aan je boot te maken. Groeten, Jan.
Hallo Rob & Casper, De boot loopt mooi! Misschien nog wat tweaken met de plaatst van het zwaartepunt (of de ashoek) om het lichte wippen er uit te krijgen, want daar wordt het vaargedrag toch wat onrustig van. Met zoveel ruimte, zou ik de bochten iets ruimer varen en het gas er gewoon op houden, niet van dat benauwde! Groeten, Jan.
klopt, de balans is nog niet goed, we zijn nog in afwachting van een andere regelaar (nu zit er nog een grote zware Etti en een lifePo pack) daardoor zit zwaartepunt te ver naar voren hopelijk is dit vanavond opgelost hij maakte af en toe een behoorlijk diepe duik, duurde soms lang voordat ie weer bovenkwam (hopelijk komt ie niet vast te zitten in de bodem, t is maar 1,5 m diep) is me eigenlijk nooit met de andere bootjes gebeurd, hopelijk minder torpedogedrag door het verplaatsen van het zwaartepunt naar 28% - 30% als dat ding op je afstuitert wordt ook filmende pa ook wat benauwd
Hallo Rob, Dan had ik nog liever wat gewicht achterin geplaatst, voor ik ging varen met een te nat lopende boot, dat kan heel akelig aflopen (burn baby, burn...). Als je het benauwd wilt krijgen, moet je tot aan je nek in ondiep water gaan zitten met de camera voor je neus en je zoon op je af laten varen met een ruim 2 kg zware mono 2 op volle snelheid. Blijven filmen en hopen dat hij geen stuurfoutje maakt... Groeten, Jan.
Temperaturen bleven onder de 45 graden, dus dat valt mee Regelaartje is geplaatst dus morgen maar weer verder testen Ben benieuwd naar jouw actieshots vanuit het water
Dat wordt lastig, want dat materiaal is niet bewaard gebleven; de kwaliteit was matig, maar de adrenalinerush kan ik me nog steeds voor de geest halen... Groeten, Jan
De filmpjes waren gemaakt met een fotocamera, die 'ook' filmpjes kon maken (je had niks beters). Op enige afstand leek het nog ergens op, maar als de boot met hoge snelheid op de camera af kwam zag je alleen een kleurige flits zonder enige scherpte, niet de moeite waard om te bewaren. Groeten, Jan
Uiteindelijk is er een jeti 70a advance regelaar ingekomen met dubbele waterkoeling en een leopard lbp 3650 kv