heb even wat zitten los rekenen:
Hier vond ik wat echte cijfers:
http://simviation.com//rinfolocc130.htm
Wing span132.6 ft / 40.41 mWing aspect ratio10.1Length overall97.75 ft / 29.79 mHeight overall38.8 ft / 11.84 mTailplane span52.7 ft / 16.05 mWheel track14.25 ft / 4.34 mPropeller diameter13.5 ft / 4.11 mWing area (gross)1,745 sq. ft / 162.12 m2
Vleugeloppervlakte 16,12 m² => 1/16e geeft dit +/- 63.5 m²
propdiameter 4.11 m => 1/16 geeft dit 10,11 inch. Laat ons eens met 10" rekenen...
Gewichtsaanname? Pffff, hier ben ik niet in thuis.
Heb even wat wijsheid bijgelezen op
http://adamone.rchomepage.com/design.htm#calculate
Corrigeer aub waar nodig, ik ben nog groen op dit gebied...
Ik lees ook: gewicht delen door de derde macht van de schaal. Lijkt me logisch.
Lees ook Operating weight empty 75,562 lbs / 34,274 kg => 34274 / 16³ => 8.3 kg
9kg? Gewoon eens rekenen met 9 kg...
Dan kom ik uit op een stallsnelheid van 56 km/u...Cubic wingload 17.8
Even op 8kg mikken dan
Stalsnelheid 52 km/u. Cubic wingload 15.8
Wordt al aardiger. Alleen, is dit haalbaar? Geen idee van...
Kleine 4 cell lipo's 2500 mAh. Motortje bvb een HK SK3 3542 800 kV, een aardig motortje voor op 4 cellen en kleine vermogens (bvb voor een trainer)
Hoe de props zich zullen gedragen: geen idee van. Heb even ingevuld met ramoser, apc, graupner.
10x7 4 blad aangenomen.
Maximum snelheid tussen de 80 en 85 km/u dus geen raket. Wel voldoende trekkracht (8 tot 9 kg). Kun je 6,5 minuten rondvliegen, maximum 40A dus zeer stroomvriendelijk (en dus lichte regelaars)
3S setup reken ik volgende keer uit. Zou rond 1100 kV moeten liggen