Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Volgens mij is de boot van Bertus een wolf in schaapskleren en gaat hij nu 3 x in de week oefenen om ons klem te varen. Met een beetje mooi weer gaan we het allemaal beleven. En hij kan toch bij jou te rade Roel? Jij hebt (of had) toch ook een politieboot? Met camera in de stuurhut, is het niet? Kom anders een keer meedoen. Gr. Klaas.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteravond het Colorikits verhaal nog eens met veel plezier doorgelezen.
Komt toch de vraag bovendrijven: Waar zijn nu toch al deze boten? Hoeveel zijn er nog in de vaart?
Zou het leuk vinden om nog eens wat te horen van de schippers! En........... één foto zegt meer dan 1000 woorden!
 
Ik heb mijn RV162 drie jaar geleden verkocht aan een schipper uit Olst, die blijkbaar opsporingsbevoegdheid had.
Hij was er blij mee, ik ook. Goeie prijs voor gekregen, uiteindelijk heb ik er nauwelijks geld bij ingeschoten.
3.jpg


9.jpg
 
Hoi Roel,
Zoals je gelezen heb, had ik problemen met mijn twee regelaars van de P59.
Nu bedenk ik opeens het volgende: Ik gebruiket mijn oude SSM contest van Simprop, met ontvanger met eigen voeding.Dus zonder BEC!
Had dan misschien van beide regelaars de plus verwijderd moeten worden?!?
Wat denk jij? Zou dat steeds voor die vreemde problemen gezorgd kunnen hebben?
 
Hoi Roel,
Zoals je gelezen heb, had ik problemen met mijn twee regelaars van de P59.
Nu bedenk ik opeens het volgende: Ik gebruiket mijn oude SSM contest van Simprop, met ontvanger met eigen voeding.Dus zonder BEC!
Had dan misschien van beide regelaars de plus verwijderd moeten worden?!?
Wat denk jij? Zou dat steeds voor die vreemde problemen gezorgd kunnen hebben?

Hmmm.... het zou kunnen, maar...
Ik heb ook wel eens gevaren met een schip waarin een regelaar met BEC zat, én een aparte ontvangervoeding aangesloten.
Geen problemen gehad. Na de eerste vaart ontdenkte ik het,, en heb toch de + maar uit de regelaarstekker gehaald.
Het zou kunnen, maar ik durf niet te zeggen of het in jouw geval de oorzaak was.
 
Bertus, In principe gebruiken de moderne ontvangers en regelaars een gemeenschappelijke min. Zet je twee regelaars met BEC aan de ontvanger dan haal jevan één regelaar de rode draad naar de ontvanger los. Bij de oude(re) systemen was de plus van de ontvangerbatterij en de plus van de vaarbatterij gekoppeld. Dus toen ik een oude en een nieuwe regelaar samen aansloot was het " feest". De schade viel geluukig mee en het kostte me alleen de elektronica van de stuurservo. Wel jammer, maar er ligt nu een reserve-aandrijving voor een radar. Toch maar eens kijken of er in die oude regelaars van je nog "muziek" zit. Wil het met alle plezier voor je testen, mits de RP een oogje toeknijpt als ik me met vloot weer in Maasdam vertoon. Gr. Klaas.
 
9E6100E8-4A6E-4D28-9135-AA4080E8DC85.png
Heb gisteravond het Colorikits verhaal nog eens met veel plezier doorgelezen.
Komt toch de vraag bovendrijven: Waar zijn nu toch al deze boten? Hoeveel zijn er nog in de vaart?
Zou het leuk vinden om nog eens wat te horen van de schippers! En........... één foto zegt meer dan 1000 woorden!
Zins februari ‘17 in mijn bezit. Wellicht iemand van het forum?

Groet,
Polite
9E6100E8-4A6E-4D28-9135-AA4080E8DC85.png
 
Voor de duidelijkheid: Jij hebt februari vorig jaar dit schip gekocht? Je vraagt je af of dat misschien van een Forumlid is geweest?
2x advertentie?!?
Hoop dat ik het goed begrijp. Zo ja, vertel eens iets over je aankoop en wat je er tot op heden mee gedaan hebt s.v.p.
 
Hmmm.... het zou kunnen, maar...
Ik heb ook wel eens gevaren met een schip waarin een regelaar met BEC zat, én een aparte ontvangervoeding aangesloten.
Geen problemen gehad. Na de eerste vaart ontdenkte ik het,, en heb toch de + maar uit de regelaarstekker gehaald.
Dat kan geen kwaad, zolang er geen heel grote verschillen in spanning zijn. Dan gaat de BEC van de regelaar gewoon die accu laden, tot de accuspanning gelijk is aan de BEC spanning. Niet veel anders als twee accu's parallel schakelen.

Twee BEC's parallel, dat kan fout gaan. Of het altijd fout gaat weet ik niet
 
Dat hoeft niet persé mis te gaan , hangt af van het verschil in belasting en verschil van specificaties van gebruikte componenten in het bec cirquit meen ik.

Bedtijd nu , de rust allen.
 
Voor de duidelijkheid: Jij hebt februari vorig jaar dit schip gekocht? Je vraagt je af of dat misschien van een Forumlid is geweest?
2x advertentie?!?
Hoop dat ik het goed begrijp. Zo ja, vertel eens iets over je aankoop en wat je er tot op heden mee gedaan hebt s.v.p.

@BertusvB ,

Om op je vragen terug te komen, ik heb inderdaad in februari vorig jaar dit model gekocht. En het was inderdaad mijn vraag of ik hem van iemand van dit forum heb gekocht. Mijn excuses voor de dubbele advertentie. Je had het inderdaad verder goed begrepen. Zoals de advertentie al aangeeft heb ik de boot via marktplaats gekocht. Verkoper destijds had hem gedeeltelijk afgetuigd en goed verpakt opgestuurd. Je zult begrijpen dat het verzenden altijd risico’s met zich mee brengt. Maar boot is verder in goede orde ontvangen. Ondanks dat het een fragile boot is. Heb er verder voor de rest nog niet veel aan gedaan, aangezien ik de reddingsboot Cornelia Clasina eerst verder af wil maken.

Groet,

Polite
 
Ik hoop dat je haar weer vaarklaar gaat maken. Geweldig schip om te zien en om mee te varen.
Altijd veel belangstelling voor!
En.................. het lijkt er op dat er toch relatief weinig vaarklaar zijn?!
 
Vandaag weer een paar vaaruurtjes gemaakt te Maasdam.

Bedankt weer voor het lachen en de gezelligheid, volgende keer ben je er gewoon weer bij Bertus.

Kleine impressie:
20181011_132014 (Small).jpg
20181011_132723 (Small).jpg
20181011_132801 (Small).jpg
20181011_134229 (Small).jpg
20181011_134236 (Small).jpg
20181011_134941 (Small).jpg
20181011_134952 (Small).jpg
20181011_140312 (Small).jpg
20181011_151326 (Small).jpg



En een geslaagde berging uitgevoerd door Klaas ;).

Groet,
Mathieu
 
Het was inderdaad weer een kei-gezellig en - mede door afwezigheid van de RP te water :D - een ontspannen dagje varen :p.

Edit: Mooie foto's en filmpje Mathieu :thumbsup:.

Groet en tot een volgende keer maar weer :bye:,
Bert
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: k-k
Een beetje "laat" met mijn reactie. Stond 3 kwartier voor de Botlektunnel. Maar inderdaad, het was een mooie vaardag. In het begin een paar spetters regen, maar om half twaalf was het droog en na de middag het zonnetje erbij. Van de "overkant" en filmpje opgenomen. Helaas was Bas er toen nog niet. Nog even contact gezocht met Bertus en we rekenen erop dat hij er de volgende keer weer bij is.
Mooie plaatjes Mathieu, ook van mijn MPX cockpit MM, sinds kort met een FrSky 2,4 Ghz module. Gebruikt veel minder stroom en geen omkijken meer m.b.t. frequenties van andere vaarders. Gr. Klaas.

 
Laatst bewerkt:
Zelfs het lanceren van de enterhaak + lijn is zichtbaar op 2.16, Bert. Was eigenlijk bedoeld voor Smit Finland, maar de releasehook daarop heeft nog enige finetuning nodig. Denk dat ik een nieuw schijfje met de "haak" wat verder aan de buitenkant moet maken. Eerst eens kijken of hij soepeler wil draaien en de tros er wat gemakkelijker af wil glijden. De haak van B3 heeft een andere grendel en kiept gemakkelijker open. Leuk spul om een beetje aan te frutten. Eigenlijk zouden we wat werk voor die sleepboten moeten verzinnen. En dan aan een vastzittende boot wat moeten "tornen", waarbij je de boot lekker moet kunnen laten scheren. Maar ach, we kunnen niet alles hebben toch? Het was zo alweer mooi genoeg. Nog een plaatje van Bas zijn boot op de "helling". Gr. Klaas.

20181011_132608.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gezellig uit. Hoog water in de haven. Hoop er volgende keer weer bij te kunnen zijn.
Mijn hoofd is nu nog niet in orde, zit fluittoon in. Of was Harm dat in het filmpje?
Groetjes.
 
Back
Top