die gov moet je ff niet te zwaar aan tillen..
Als zo'n ding rare feedback krijgt (toerental gaat niet omhoog als hij gas geeft) geeft hij het na een bepaalde marge op. dacht 30% meestal
dat aan/uit effect kan dan zelfs nog door een langzame servo komen.
gov geeft volgas, servo is op zn gemakkie onderweg, maar tussendoor ziet de gov dat het toerental al te hoog is, en gooit het gas dicht. maar de servo was nog onderweg, gaat op zn gemak weer omdraaien. dus overshoot. gebeurt aan de andere kant ook.
kan best dat wanneer de heli normaal vliegt de 3001 voldoet.
maar hier blijkbaar ff niet. dit is ook wel een bijzonder geval.
desnoods zet je ff een vlotte servo erin.. geen idee wat je in de voorraadkast hebt liggen.. of kan lenen in de omgeving.
ik heb er zelf heel lang een 9254 erop gehad. werkte perfect. tot ik naar high voltage ging.
die 3001 heeft een snelheid van 0,28 sec over 60 graden. de 9254 doet datzelfde in 0,06 sec.
ik wil niet zeggen dat je perse moet wisselen.
maar weet dat dat gejengel op het gas daardoor veroorzaakt kan worden.
zelfde als een 3001 op de staart:
het kan best, maar je weet dat de gyro het af en toe een beetje moeilijk kan hebben.
nu hebben gyro's in veel gevallen nog een optie om aan te geven dat er een langzame servo achter zit. een gov heeft dit meestal niet.