Of een “gebrutificeerde” motor ook goed loopt weet ik nog niet, maar daar ga ik deze winter achterkomen
Ja... Dat loopt gewoon goed. Niet anders dan benzine van de pomp.
Een clubgenoot van mij vliegt met Aspen (of Stihl, dat weet ik niet precies, maar dat maakt in principe niet uit, het is hetzelfde spul), en die motor loopt prima, en Eric Smaling heeft zijn motoren ook op zulk spul lopen, en die lopen en starten ook goed.
Ongetwijfeld zullen er meer zijn.
Zelf gebruik ik gewoon de goedkoopste benzine van de goedkoopste onbemande pomp, en dat loopt ook prima, vliegtuigen staan hier gewoon in de woonkamer, geen klachten over stank, ook niet van de visite.
Beide heren mengen met Castrol, overigens. Maar volgens mij maakt dát ook heel erg weinig uit.
Ik merk qua loopgedrag hooguit dat bij de overgang van Gewone benzine naar Aspen of vice versa de naalden lichtjes bijgesteld moeten worden, maar meer ook niet.
Ik merk niks van andere temperaturen, ander gedrag, lastiger of makkelijker afstellen, helemaal niets.
Wat ik wél merk: een slecht afgestelde benzinemotor stinkt gruwelijk. Een goed afgestelde benzinemotor nauwelijks, bijna net zo geurvrij als een motor die op Aspen loopt. Maar een minder goed afgestelde motor op Aspen, die BLIJFT redelijk geurvrij.
Het verschil was erg duidelijk toen ik overging op "het klepje"...

Zou eens tijd worden, Bart
Je bent het vast al vergeten, dus hier... zo loopt hij:
voor: