Met een tonnetje of twee red je dat niet1 gek die met zijn drone tegen een Boeing aanvliegt en er is tonnen schade.
GJ

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Met een tonnetje of twee red je dat niet1 gek die met zijn drone tegen een Boeing aanvliegt en er is tonnen schade.
GJ
Wel: schade met of door een drone, modelvliegtuig of modelraket, waarmee gevlogen wordt in de
open categorie A1 en A2 en/of waarbij er wordt gehouden aan de geldende (EU) wetgeving voor
recreatief gebruik.
Ik heb net de voorwaarden gelezen van Centraal beheer.
Dus indien men recreatief vliegt (is een voorwaarde) volgens de geldende (EU) wetgeving, en dit is nu ook de geldende Regeling onbemande luchtvaartuigen met een modelvliegtuig in de category A3 dan ben je nog gewoon verzekert.
Dat niet alleen, ook alle modellen die horizontaal harder kunnen dan 30m/s dat is zo'n 108km/h.De nieuwe voorwaarden van Interpolis sluit dus automatisch alle modellen boven 4 kg uit van dekking.
“Schade met of door een modelvliegtuig, modelraket of drone waarmee gevlogen wordt in de open categorie A1 en A2 en/of waarbij er wordt gehouden aan de geldende (EU) wetgeving voor recreatief gebruik”.
Dat vodje van de overheid is meer voor de mediamarkt en coolblue drone's
2.1.7 Luchtvaartuigen Wat is verzekerd? U bent wel verzekerd voor de aansprakelijkheid voor schade die u veroorzaakt:
• door deltavliegen, parasailing, parachutespringen, kitesurfen; • door een (kabel)vlieger, zeil- en modelvliegtuig;
• Het gaat dan om toestellen met een oppervlakte van minder dan 1,5 m2 en een gewicht van maximaal 25 kg.
• als passagier van een luchtvaartuig. Met uitzondering van schade aan het eigen luchtvaartuig.
Wat is niet verzekerd? U bent niet verzekerd voor de schade die u veroorzaakt met een:
• luchtvaartuig, anders dan hierboven staat;
• modelvliegtuig; Het gaat dan om toestellen met een oppervlakte van minimaal 1,5 m2 en/of een gewicht van 25 kg. of meer;
• doelvliegtuig; • overige valschermzweeftoestellen, anders dan genoemd onder ‘Wat is verzekerd?’ bij 2.1.7;
• luchtschip;
• modelraket;
• ballon met een diameter van meer dan 1 meter
Als ze het hebben in de spelregels over horizontale snelheid en het raken van mensen, dat zal het mij niet verbazen als dit ook bij indoor van toepassing is.
@Hans, dat polisblad is te oud, heb je er ook ééntje van 2021?
Ik heb ook al polissen gezien waar een maximaal oppervlak van 1,5m2 gemeld word voor modelvliegtuigen. Bij navraag bij de betreffende maatschappij over de berekenmethoode van deze 1,5m2 werd aangegeven dat deze berekend word door simpelweg de lengte vd romp te vermenigvuldigen met de spanwijdte.
Het is allemaal speelgoed, alleen de fabrikant zet maar al te vaak in handleiding "dit is geen speelgoed".Indoor valt niet binnen de EASA regels.
Denk dat dat dan gewoon aangemerkt word als speelgoed?
Ja tijd om wat dingetjes te gaan escaleren, nu meer duidelijkheid boven tafel komt wat voor oor ons modelbouwers door de roverheid en belanghebbende ons nu wordt aangenaaid.Ik heb vanmorgen mijn tussenpersoon gesproken. Mijn advies is dat iedereen dit moet doen.
Ja mooi, maar dan moet wel ff iemand of als het zich voordoet die procedure starten.Ik denk dat geen rechter deze berekenmethode zal accepteren omdat er sprake is van een hiaat (een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst) dus hoe ze het berekenen.
Ja mooi, maar dan moet wel ff iemand of als het zich voordoet die procedure starten.