De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
is dat in de basis niet exact hetzelfde als JVE probeert bij te brengen bij Wil ?
begrijp me niet verkeerd, ik deel je mening dat als het niet nodig is dan is het idd onzinnig om op 10 meter hoog een F3a model aan te duiken en te landen,
wat ik begrijp uit het verhaal van Wil en JVE is dat JVE Wil aan het trainen is om zijn landingen te perfectioneren, dus het model exact gecontroleerd aanvliegen en de landing positioneren, door hoger aan te komen moet je nog meer focussen op je positie en het neerzetten..

Ik denk, als ik zo vrij mag zijn :D, dat de oefening (nog) te moeilijk voor mij is.
 
Wat weegt ie nou?

Volgens iemand heeft de Curare 60 een oppervlak van 42 dm2.
En de oefening is niet te moeilijk, sommige dingen kunnen gewoon niet met een bepaald model.
Daar moet je je bij neerleggen.


GJ
 
bij ons is de richting nooit zo'n punt, meer de afstand...
ons veld ligt +/- 10 meter hoger dan de omgeving, meestal vallen de toestellen aan de begroeide kant.
zat ie nou voor, of achter de boom?

en je raadt het: achter de boom is meestal niet best, daar zit een waterpartij.

Wat een boel narigheid allemaal :D.
 
Wat weegt ie nou?
Volgens iemand heeft de Curare 60 een oppervlak van 42 dm2.
En de oefening is niet te moeilijk, sommige dingen kunnen gewoon niet met een bepaald model.
Daar moet je je bij neerleggen.
GJ

Hij weegt bijna 4 kilo inclusief de lipo. Duidelijk een gevalletje obesitas.
 
Ja, hij blijft vlak boven de grond een heel eind door vliegen.
In het filmpje zie ik dat de man hem op een cruciaal moment een meter omlaag krijgt. Ik weet niet hoe hij dat doet?
Doe je dat niet, dan vliegt hij nog tientallen meters recht door.

Na de bocht zet ik de gas dicht. Dan kan ik op dat moment toch beter laag dan hoog zitten? Of ben ik nou gek?

gewoon: elevator.
is het veld te kort, dan vlieg je hem tegen de grond.
En dat kan gewoon heel netjes, heel gemoedelijk.
Voornaamste punt is dat hij zo dicht bij de grond een beetje gevoelig wordt op zn elevator, vandaar dat het met wat hobbels gaat. soms.

qua gas dichtzetten na de laatste bocht:
dat moet je gewoon uitproberen.
er zijn kisten die slecht snelheid verliezen. dan zet je op het lange rechte stuk al je gas uit. dan 2 bochten. dan final.
of een kist die veel snelheid oppakt met dalen. dan doe je dat ook.

kan de kist heel langzaam, pikt hij niet zoveel vaart op, dan kan het makkelijk dat je met alleen final voldoende kunt remmen EN dalen.

Zelf probeer ik met veel kisten in de laatste 2 bochten expres hoogte te verliezen, zodat het toestel iig snel genoeg gaat in die bochten.
dan zit je ook al een stuk lager, zodat je in final wat makkelijker aankomt.

bijvoorbeeld mijn dubbeldekkers.
die hebben stevig weerstand, dus verliezen vlot snelheid.
die kun je vrij hoog aan laten vliegen, omlaag komen, en toch netjes neerzetten.
al is het wel makkelijker om in de laatste bochten al wat voorwerk te doen.
heb je wat meer rust en zo.


Maar, beste Wil, je zit weer een spookkasteel in je hoofd te bouwen :D
tis niet zo moeilijk. het is per vliegtuig gewoon ff kijken wat hij lekker vind.
net als bij een vrouw.. je kunt er boeken over schrijven..
maar de jouwe wil het toch net ff anders:D
 
gewoon: elevator.
is het veld te kort, dan vlieg je hem tegen de grond.
En dat kan gewoon heel netjes, heel gemoedelijk.
Voornaamste punt is dat hij zo dicht bij de grond een beetje gevoelig wordt op zn elevator, vandaar dat het met wat hobbels gaat. soms.

qua gas dichtzetten na de laatste bocht:
dat moet je gewoon uitproberen.
er zijn kisten die slecht snelheid verliezen. dan zet je op het lange rechte stuk al je gas uit. dan 2 bochten. dan final.
of een kist die veel snelheid oppakt met dalen. dan doe je dat ook.

kan de kist heel langzaam, pikt hij niet zoveel vaart op, dan kan het makkelijk dat je met alleen final voldoende kunt remmen EN dalen.

Zelf probeer ik met veel kisten in de laatste 2 bochten expres hoogte te verliezen, zodat het toestel iig snel genoeg gaat in die bochten.
dan zit je ook al een stuk lager, zodat je in final wat makkelijker aankomt.

bijvoorbeeld mijn dubbeldekkers.
die hebben stevig weerstand, dus verliezen vlot snelheid.
die kun je vrij hoog aan laten vliegen, omlaag komen, en toch netjes neerzetten.
al is het wel makkelijker om in de laatste bochten al wat voorwerk te doen.
heb je wat meer rust en zo.


Maar, beste Wil, je zit weer een spookkasteel in je hoofd te bouwen :D
tis niet zo moeilijk. het is per vliegtuig gewoon ff kijken wat hij lekker vind.
net als bij een vrouw.. je kunt er boeken over schrijven..
maar de jouwe wil het toch net ff anders:D
 
95 gram per dm2.
Dat is een fink gebalaste hellingzwever.
Dat gewicht geeft zoveel energie en zet zo enorm door.
Gewoon netjes vanaf de laatste bocht rechtdoor een lijn vliegen en hem dan zo vroeg mogelijk op het veld tegen de grond aanvliegen.

GJ
 
  • Like
Reactions: jve
Hier word het zonnig en 19 km/u NO wind.
Ik ben de Sagitta aan het klaarmaken voor de helling morgen.

GJ
 
  • Like
Reactions: jve
Ik denk, als ik zo vrij mag zijn :D, dat de oefening (nog) te moeilijk voor mij is.

.
En de oefening is niet te moeilijk, sommige dingen kunnen gewoon niet met een bepaald model.
Daar moet je je bij neerleggen.

GJ

Hoe kan jij nou oordelen of Wil een oefening te moeilijk vind of niet :frustie: Begint weer een beetje op het aloude ritueel te lijken om je eigen mening door te drammen
Als iemand zegt dat het voor hem nog even te moeilijk is......
 
Hoe kan jij nou oordelen of Wil een oefening te moeilijk vind of niet :frustie: Begint weer een beetje op het aloude ritueel te lijken om je eigen mening door te drammen
Als iemand zegt dat het voor hem nog even te moeilijk is......

Effe lezen..
Ik zeg dat het technisch niet mogelijk is met dat model.
De oefening is met de Xtra niet moeilijk, ik ken Wil, ik weet wat ie kan, hij heeft met lastigere modellen gevlogen onder mijn begeleiding.
Maar als er iets gewoon niet mogelijk is met een model dan heeft oefenen helemaal geen zin.
Dan moet je dat doen met een model die dat wel kan, en dan is die oefening niet moeilijk, dan is het gewoon landen, iets wat ie ook met de WOT deed.
Door hem dingen te laten proberen die onmogelijk zijn maak je Wil onzeker, daar heb je helemaal niks aan, dan ga je een paar stappen terug en in het ergste geval heb je ook nog schade.


GJ
 
Hoog binnenkomen, kan prima, ik heb het hem laten zien, eerder gas dicht en z'n neus naar beneden duwen,dan afvangen en n beetje gas bij. Gaat goed.
En Ik moet gewoon doen wat ie graag doet, af en toe een uitdaging geven brengt m TT n betere piloot.

:bye:

Ik hou er over op GJ.... met zo’n enorm bord voor je kop en zo’n gigantische eigendunk heeft het geen enkel zin om er tegen in te gaan...

Je hebt gelijk.... het is niet mogelijk en nu is het JVE die verkeerde instrukties geeft
Goed bezig :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Effe lezen..
Ik zeg dat het technisch niet mogelijk is met dat model.
De oefening is met de Xtra niet moeilijk, ik ken Wil, ik weet wat ie kan, hij heeft met lastigere modellen gevlogen onder mijn begeleiding.
Maar als er iets gewoon niet mogelijk is met een model dan heeft oefenen helemaal geen zin.
Dan moet je dat doen met een model die dat wel kan, en dan is die oefening niet moeilijk, dan is het gewoon landen, iets wat ie ook met de WOT deed.
Door hem dingen te laten proberen die onmogelijk zijn maak je Wil onzeker, daar heb je helemaal niks aan, dan ga je een paar stappen terug en in het ergste geval heb je ook nog schade.
GJ

Sommigen weten dat ik al 40 jaar les geef, op muziek gebied.
Een uitdaging kan soms wel werken, bij bepaalde leerlingen.
Maar in zijn algemeenheid kun je het best streven naar haalbare doelen.
Al oefen je 100 jaar om aan de andere kant op een trompet te blazen, het gaat je never nooit lukken.
Het is al moeilijk genoeg om deze Curare op een gewone manier te laten landen. Daar ga ik dan ook
dit weekend mee verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top