Hallo, wat zijn wij aan het doen!?

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Arnold 85, 24 jan 2019.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.068
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je bent al net zo aardig als die meneer, waar ik de kist van cadeau heb gekregen :rolleyes: :D.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.068
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Glasvezeltape gebruiken wij om bodies van lexaan te plakken, omdat het zo sterk is.

    Je `makkelijke` werkwijze begrijp ik niet. Heb je een voorbeeld?
     
  3. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, het is oersterk maar de kleefkracht is zo enorm dat je bij verwijderen de kap kapot kan trekken.

    De makkelijke methode is heel makkelijk.
    Je plakt het gat dicht met gewoon plakband.
    Dan neem je modelgips en giet dat in de kap.
    Na drogen van het gips haal je het uit de kap en plakt het op een plankje.
    Dat neem je mee naar Hobbyin en laat er een kap van polycarbonaat van trekken.
    Kost 7,50 of zo, dan heb je een soort lexan kapje.

    GJ
     
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.549
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zo vanmiddag tweede ronde Antares. Hypertensie er uit. Voortreffelijk.
    Mooie grappen en grollen, en mooie landingen.

    Lekkende uitlaatpakking aanplakken. Drek.
    Vertical unlimeted. Hup de wolken in… 10% nitro zuipt als een tempelier… mooowzes…
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.068
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik neem aan dat ook ándere gaten dicht geplakt moeten worden. Zoals in de neus. Anders loopt alles er uit.
    Maar hoe krijg ik dan een mooie vorm?
    Kun je gips schuren?
     
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.345
    Locatie:
    Thuis
    als je dat wilt doen dan zul je eerst een hele bekisting moeten maken vanwege de oortjes, daarnaast leent de vorm er zich niet voor om zo maar even een kapje te thermovormen / dieptrekken / dieprukken
    er zitten nogal wat scherpe hoeken bij het ronde luchthappertje
    ik (maar wie ben ik he) zou voor de eerste vluchten gewoon wat plakband erop plakken en in de winterstop met schuim en glasmatjes in de weer gaan.... tenminste, als het model dan nog heel is .... (nee dat is flauw :D)
    dat glasversterkte tape plakt als de tyfus en krijg je er niet zomaar vanaf.... dat is toch ook wat je wilt.... dan verlies je het ook niet zomaar

    upload_2022-4-15_20-18-48.png
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik wist niet dat ie oortjes had.
    Maar je kan hem misschien wel zonder oortjes maken en gebruiken?
    Je moet alle gaten dichtplakken en dan volkiepen met modelgips, daar hen je helemaal geen bekisting voor nodig, eventueel doe je het in fasen.
    Na drogen haal je het gips gewoon uit de kap en ja, gips kan je prima schuren.
    Hobbyin wil ook een iets ruwer oppervlak, dat schijnt mooier af te vormen.
    Ik kwam met een spiegelglad oppervlak en hij heeft dat ter plekke wat op staan schuren.
    En scherpe hoeken?
    Ik zie ze niet, dat luchthappertje is geen probleem, de hele kap lijkt me lossend want anders had Hangar 9 hem ook nooit uit de mal gekregen.

    Maar ja, de gemiddelde levensduur is misschien wat te kort om er veel tijd aan te besteden.
    Het is een stukje gereedschap, om te vliegen.
    Dus gewoon het gat dichtplakken en vliegen met die hap.

    GJ
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.068
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Resumé: Voorlopig komt er gewone tape aan de buitenkant en glasvezel tape aan de binnenkant.
     
  9. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.688
    Locatie:
    Onbekend
    Mooi kist geworden Bas !
    Vliegt inderdaad heel goed zo'n Antares. Heb er ook nog 1 op zolder staan, verlengde romp en geprofileerd stabilo. In een ver verleden heb ik er zelfs nog de eerste f3a wedstrijden mee gevlogen, gaat prima.

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.549
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nou! Haal maar van stall zou ik zeggen…
    Haha. Ik moet em nog effe stallen op hoogte. Zien wat ze doet. Maar de landing is zo deftig. Prachtige dalingshoek. En traag in te zetten. Vol sym. Dun. Een feestje.
     
  11. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.688
    Locatie:
    Onbekend
    Dat mooie landen komt door het laminairflow vleugelprofiel, vliegt inderdaad als op rails !

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Arnoud Snel en MicropropSport vinden dit leuk.
  13. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.508
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Nu op de bank tv kijken. Maar in de bouwruimte lekker met de corsair bezig.

    Screenshot_20220417-220057_WhatsApp.jpg
     
    MicropropSport, Arnold 85 en gpman vinden dit leuk.
  14. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.345
    Locatie:
    Thuis
    Godskolere, hoe groot is dat ding wel niet
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.508
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    2.2meter. Heb gewoon kleine hobbyruimte (4×7)
    Valt wel mee mooie maat
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  16. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.345
    Locatie:
    Thuis
    2,2 is idd een hele mooie maat…. Komt er een FG90R3 in?
     
  17. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.508
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Nee, saito 450 r3
    Lekker methanol :)

    Screenshot_20220417-231631_WhatsApp.jpg
     
    M.l.v.Doesburg en MicropropSport vinden dit leuk.
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.549
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wordt mooi Raymon. Top!
     
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.549
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Weer een voortreffelijke serie vluchten gemaakt met de Antares.
    De OS 50Sx nog niet geheel lekker op 10% nitro, maar nu even mooi op stationair... zo laag mogelijk
    anders wil ie niet landen... Motormeting (12,2K rpm 11 x 8 APC)
    Wil terug naar 5%... motor loopt daar beter afstelbaar op.
    Het vermogen is dusdanig dat de kist vrolijk loodrecht omhoog vliegt, tot de tank leeg is...
    Minder power zal niet storen... en 10% zuipt ongekend...

    Nog even nagetrimt in de zender... rolde beetje weg naar links op aileron.
    De looping is nog niet zuiver.
    Breekt iets uit. Denk niet dat de Antaris kaarsrecht is gebouwd...
    In de duiktest blijkt de kist neuslastig. Bij de 45 graads duik trekt hij iets op.
    Dus CG mag verder naar achter.
    Een wingover gaat aarzelend... Maximale uitslag.. een beetje lui.
    De Kaos mik je zo om. Net als mijn Calmato. Maar voldoende pret. CG naar achter.

    Gister was het voorlijk CG de redding van de kist...
    Wij vliegen op Odoorn 'tegen de zon'. Het beperkt het luchtruim, en het zicht. Split het veld in twee als het ware.

    Onze jongste gebrevetteerde verloor alle controle over de kist, zender een Spectrum,
    liep op dat moment net achter mij langs met de zender. Ging direct mis. Hoe vreemd.

    Hij links van de zon, ik rechts. Voor mij buiten zicht.
    Enkelen kennen de positie van ons vliegersplatform wel.
    Bij de noodkreet 'pas op, hij komt kaarsrecht op ons af',
    was het beste maar weg te duiken achter het hek, om de hoek. Er het beste van hopen.
    In de snelste reflex de motor af gezet... dodemansknop, die is bij een klapper dan dicht...
    Koers? Richting Costa del Sol...

    De ferme klap 'ratswack' geeft aan dat er weer gevlogen kan worden...
    Ennn net onder de zon door, daar leuterdommelde, liftend op thermiek, dead steady stick... in schoolslag een Antares.
    Slechts indraaien, wel wat wind mee, lengte veld, in een hopsige dead stick een keurige landing...
    En dan van die voorbijfietsers... aan de doorgaande 'mooie landing m'neer'... hmmm...
    Ze dachten... het hoort zo...

    Mijn jonge vliegcollega... forse schade. Neus af van een fraaie vliegende Kyosho 90 Spitfire.
    De knaap vliegt goed. Maar met een dooie zender is niet te vliegen.
    Zo te zien nog te redden... bende werk... maar zeker weer luchtwaardig te krijgen...

    Gelukkig ging het gister 'goed mis'...

    Maar een door mens afgeschermd zendvermogen? Zou pardoes een doorgefikte of gecompromitteerde
    zendtrap kunnen wezen?

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2022
  20. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.345
    Locatie:
    Thuis
    Tegen de zon is soms knap k..t maar als je er rekening mee houd dan is het goed te doen
    Bij ons ook tegen de zon koekeloerend vliegen, ik mik hem er over of eronder als ik oversteek (om het zo maar te noemen, en met de klep van ut petje de brandlamp afweren gaat prima…. En dan vlieg ik 9 van de 10 keer zonder zonnebril :cool:, ik heb al zo veel hoog oplopende zonnebril discussies gelezen dat ik geen zonnebril meer koop :D

    Mooi dat de antares het goed doet, ding is ook erg netjes geworden maar dat had ik al gemeld via veesboek

    dst van de spektrum heb ik al zo vaak gehoord en gezien dat ik never nooit met een spekkietrum zender zal vliegen
    En al helemaal om bv de tony clark tigermoth van mn vliegmaat te vliegen (je zou het meemaken dat je zon prachtige schaal kist van een ander de grond in drukt terwijl de beste man mij vraagt omdat hij er zelf niet mee durft te vliegen)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2022
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina