BALDER, Vlaardingse Haring Logger uit 1912, schaal 1:50 vanaf tekeningen

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door P Voogt, 22 sep 2023.

  1. Jinny

    Jinny

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Alleen niet door Wagenborg geleid....
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  2. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    14.069
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zit ik me al een hele tijd af te vragen in welke volgorde de tonnen aan dek werden gehaald, gevuld en weer terug gezet. Er moest ook rekening worden gehouden met de trim. Hoeveel zout werd er meegenomen en zat dat ook in tonnen. Zal best wel een systeem in hebben gezeten. Maar met een rollend schip, weinig ventilatie en weinig licht geen sinecure. Heb jij gelukkig geen last van Peter! Gr. Klaas.
     
    P Voogt vindt dit leuk.
  3. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.337
    Locatie:
    Woudrichem
    Ze zullen best een bepaalde logica hebben gehad, Klaas. Zout ging inderdaad in tonnen mee. Aan boord werd na de vangst gekaakt, gezouten en in de tonnen geborgen.
    57 dagen aan boord van zo’n schip in die tijd …… :oops:
    Gr. Peter
     
  4. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.337
    Locatie:
    Woudrichem
    Ik kan nu een beetje 'productie draaien' met het verven van de tonnen:
    0556 Painting.jpg
    Eerst allemaal ontvet. Gelukkig vond ik op tijd mijn 4-vinger grijper. Dat is veel makkelijker om te verven. Nu hoef ik ze alleen nog maar na het verven met de brush pen (3 laagjes) in de draaibank te klemmen voor de hoepels.
    Door de bovenkant met zijn binnenveer in te drukken komen de 4 vingers eruit. Door weer los te laten griojpt de binnenveer het item.
    Gr. Peter
     

Deel Deze Pagina