Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Sleur,

Ik heb eens zitten kijken op internet naar foto's van een paar NIEUWE Elcon koppelingen, maar daar zitten die blokjes allemaal onder de afdek plaat!

Dus die slijtage van Egbert valt ook nog wel mee!!
 
Sleur,

Ik heb eens zitten kijken op internet naar foto's van een paar NIEUWE Elcon koppelingen, maar daar zitten die blokjes allemaal onder de afdek plaat!

Dus die slijtage van Egbert valt ook nog wel mee!!
Zeker kostenbesparing dan. Bij mijn koppelingenzit op de versleten versie de schoenen 0,7mm onder de rand en op de nauwlijks gebruikte koppeling steken ze 0,2mm buiten de afdekplaat. :? Beiden heb ik nu een jaar, dus misschien dat er in de loop der tijd een randje afgesnoept is om materiaal (en dus kosten) te besparen... :?

Maar zoals ik ook in de PB aan Egbert aangaf: Eerst ruim 5 tankjes leegrijden met de nieuwe motor, dan de carburateur goed afstellen om het maximale eruit te halen en dan pas je koppeling afstellen zoals je wilt. Het is nog vervelender als je je koppeling vertseld hebt en na 4 liter rijden moet je dat weer doen omdat je motor beter is gaan lopen. De standaard afstelling van de carburateur is redelijk rijk om ellende te voorkomen. Maar er zit (nog) meer in het motortje. ;)

Ik heb mijn koppeling afgesteld met een stroboscooplamp (voor tweetakt) en kon door elke schoen te nummeren met een stijft op de afdekplaat heel makkelijk elke schoen precies hetzelfde afstellen. Gaat misschien wat ver, maar wel de meest ultieme manier. :D
 
Hij heeft het wel over jou koppeling!
Ga jij morgen nog rijden?
Ik ga eerst nog even op de Savannah weg rijden!

Ahum, ik neem aan dat je het niet over mijn koppeling hebt? (foto hier boven)

Hallo Egbert,

Het is ZEKER niet te hopen dat hij het over jou NIEUWE koppeling heeft.

In mijn ogen ziet hij er erg mooi en zeer strak uit hoor, zeker zijn geld waard.

P.S: Ik heb je PB al om 21.13 uur beantwoordt over het rijden van morgen.

Groetjes Marcel.
 
Hallo Egbert,

Het is ZEKER niet te hopen dat hij het over jou NIEUWE koppeling heeft.

In mijn ogen ziet hij er erg mooi en zeer strak uit hoor, zeker zijn geld waard.

P.S: Ik heb je PB al om 21.13 uur beantwoordt over het rijden van morgen.

Groetjes Marcel.

War gaan jullie morgen dan rijden???
 
Ik heb mijn koppeling afgesteld met een stroboscooplamp (voor tweetakt) en kon door elke schoen te nummeren met een stijft op de afdekplaat heel makkelijk elke schoen precies hetzelfde afstellen. Gaat misschien wat ver, maar wel de meest ultieme manier. :D

Hey Sleur, jij bent echt een freak :worship:
 
Hallo mannen,

Het is dan wel GEEN HPI Baja 5b, maar het is toch een Baja, hahaha.

Ik heb vandaag mijn kap maar even geschilderd en gespoten naar "eigen idee".

Zelf vind ik hem wel grappig geworden, er is in ieder geval GEEN tweede van.

FG_Baja_buggy_bewerkt_01.jpg


FG_Baja_buggy_bewerkt_02.jpg


Groetjes Marcel.
 
Ik ga echt een keer bij jullie komen laagvliegen. Dit weekend gaan we de baan weer wat bijwerken met grof mechanisch geweld (Bobcat en/of shovel). De weken daarna druk met verjaardagen van één van mijn kids en mijn vrouw. Daarna ga ik wel een gaatje maken om langs te komen (hoop ik :?).
 
Ik ga echt een keer bij jullie komen laagvliegen. Dit weekend gaan we de baan weer wat bijwerken met grof mechanisch geweld (Bobcat en/of shovel). De weken daarna druk met verjaardagen van één van mijn kids en mijn vrouw. Daarna ga ik wel een gaatje maken om langs te komen (hoop ik :?).

Hallo Sleur,

Zoals Egbert al heeft gezegt, 2 maart in Amersfoort moet je proberen te komen hoor.

Hoe meer zielen, hoe meer, vreugd, hahaha, ik zal dan ook van de partij zijn.

Als het goed is zal dat namelijk een zeer gezellige dag gaan worden, dus NIET MISSEN ! ! !

Groetjes Marcel.
 
Hahaha een echte Corneille kunstenaar

Nooit geweten dat je zo'n kunstenaar was! :-)

(nu moet ik oppassen anders kom je morgen zeker niet?!)

Jaja Egbert,

Het komt waarschijnlijk omdat ik in de "schildersbuurt woon", hahahahahahahahaha.

Alle straatnamen bij ons in de buurt zijn namelijk vernoemt naar schilders.

Het was gewoon maar een probeerseltje hoor, het kan allemaal veel mooier en netter,

maar aangezien de tijd beperkt was wilde ik even snel mijn kap klaarstomen.

Ik ben er toch zeker wel 3x 10 minuten mee bezig geweest, dus GEEN "vakwerk", maar wel grappig.

Tot straks hè, dan kun je hem in het echt zien, groetjes Marcel.
 
Maar zoals ik ook in de PB aan Egbert aangaf: Eerst ruim 5 tankjes leegrijden met de nieuwe motor, dan de carburateur goed afstellen om het maximale eruit te halen en dan pas je koppeling afstellen zoals je wilt. Het is nog vervelender als je je koppeling vertseld hebt en na 4 liter rijden moet je dat weer doen omdat je motor beter is gaan lopen. De standaard afstelling van de carburateur is redelijk rijk om ellende te voorkomen. Maar er zit (nog) meer in het motortje. ;)

Mag ik mijn Baja pas na 5 tankjes rijden gaan afstellen?
IK heb nu 2 tankjes gereden, 1 tankje daar van rustig ingereden en soms iets meer toeren!
Maar ik wou vandaag mijn auto gaan afstellen want hj smoort met optrekken,of moet ik daar nog mee wachten?
 
Ben net terug van het rijden. Maar na 1tankje wou hij niet meer verder. Telkens ik gas gaf viel hij uit! Het leek alsof hij teveel benzine kreeg, maar de hsn verstellen hielp ni!

Iemand raad?
 
Had ik ook (na een daklanding), was mn chokeheveltje gedraaid en stond hij op de choke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja alle SS bouwers.

Zet je bougie ook vast. Die hebben ze namelijk niet vast gedraaid in de kant en klare motor. Kwam ik na 3 tankjes ook achter.
 
Mag ik mijn Baja pas na 5 tankjes rijden gaan afstellen?
IK heb nu 2 tankjes gereden, 1 tankje daar van rustig ingereden en soms iets meer toeren!
Maar ik wou vandaag mijn auto gaan afstellen want hj smoort met optrekken,of moet ik daar nog mee wachten?
Nee, al na een tankje kun je hem gaan afstellen, maar hou er rekening mee dat de komende tankjes je prestaties van de motor alleen maar zullen toenemen en dat je nog wel een aantal keer moet bijstellen.

Ben net terug van het rijden. Maar na 1tankje wou hij niet meer verder. Telkens ik gas gaf viel hij uit! Het leek alsof hij teveel benzine kreeg, maar de hsn verstellen hielp ni!

Iemand raad?
Draai de LSN een halve slag tegen de klok in ( en zet je stationair vervolgens wat hoger). Het lijkt erop dat de LSN te arm staat. Net als bij nitro is de LSN voor optrekken en de HSN voor eindsnelheid. ;)

Had ik ook (na een daklanding), was mn chokeheveltje gedraaid en stond hij op de choke.

Maar kan iemand me misschien helpen aan de juiste veertjes voor zo'n elcon koppeling?
Ik had bij krikke een gebrukte elcon gekocht alleen vermoed ik dat de verkeerde veren erin zitten. Ze zijn zilverkleurig. Ze zeiden dat dit de juiste was maar ik had hem gemonteerd en ik kwam niet eens weg. Dus instel boutjes terug gedraaid maar als de instelboutjes de gouden plaatjes niet eens raken dan pakt de koppeling al later dan mn standaard ss koppeling. Ik kan hem dus niet vroeger zetten.

Dus heeft iemand de juiste veertjes voor me?!
Voor offroad heb je de zwarte veertjes nodig. De zilveren zijn voor dik opgevoerde onroads en zijn veel stugger. Even bellen/mailen met Krikke en vragen of zij de juiste veertjes kunnen leveren. Ik heb een paar maanden terug ook een los afdekplaatje voor de koppeling besteld.

Oh ja alle SS bouwers.

Zet je bougie ook vast. Die hebben ze namelijk niet vast gedraaid in de kant en klare motor. Kwam ik na 3 tankjes ook achter.
Niet onverstandig om de boutjes voor elke keer rijden te controleren. Ik controleer elke keer voordat ik ga rijden mijn bougie én de boutjes van de uitlaat. Omdat de motor onderhevig is aan opwarmen en afkoelen kunnen de boutjes gaan werken en los gaan zitten. ;) Overigens ook niet onverstandig om je wielmoeren regelmatig te controleren, ziet er best knullig uit als je wiel een andere kant op gaat dan je bedoeld had. :lol:
 
Back
Top