Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik heb de winkellier gebeld over het probleem met de motor en hij zij dat hij het al een keer eerder mee had gemaakt en ging informeren bij merit. Gelukig valt dit binnen de garantie termijn en met een beetje geluk heb ik nog voor het weekend een nieuw cillinder setje thuis.
Mocht dit onder de garantie vallen dan ben je toch blij dat je je auto gewoon in een winkel hebt gehaald en niet uit het buitenland. Dan geeft het toch wat meer problemen en verzendkosten. ;)
 
Mocht dit onder de garantie vallen dan ben je toch blij dat je je auto gewoon in een winkel hebt gehaald en niet uit het buitenland. Dan geeft het toch wat meer problemen en verzendkosten. ;)


valt wat voor te zeggen , maar als ik een kompleet nieuw zenoah 26cc blokje koop en dat boven op mijn aanschaf prijs van de ss reken zit ik op de winkelprijs ;)
 
valt wat voor te zeggen , maar als ik een kompleet nieuw zenoah 26cc blokje koop en dat boven op mijn aanschaf prijs van de ss reken zit ik op de winkelprijs ;)
En dan blijkt straks dat het plastic voor de draagarmen niet voldoet aan de eisen (daarom gaan de nieuwe zo snel stuk 8O) en kun je ze niet omruilen/claimen en dan ben je toch duurder uit. :p
 
En dan blijkt straks dat het plastic voor de draagarmen niet voldoet aan de eisen (daarom gaan de nieuwe zo snel stuk 8O) en kun je ze niet omruilen/claimen en dan ben je toch duurder uit. :p

dat heet een koe in zijn reet kijken sleur ;)
als het blokje gewoon zijn werk blijft doen kan ik heel wat draagarmen etc voor kopen

tot nu toe is alles nog heel bij mij :)
 
19% over de waarde die bij DDM staat, omgerekend in euro's. Plus nog wat inklaringskosten (€ 8,50 of € 16,75 daar zijn ze zelf nog niet helemaal uit kennelijk :?). Dus je komt met BTW en inklaringskosten, excl. verzenden op zo'n € 760,00. En verzekerd verzenden kost...?

Da's duidelijk, komt dus nog €100 bij, dus da's €860, dan scheelt het nog een paar tientjes, dat schiet niet op.:-(

Bedankt Sleurhutje.
 
rtr baja

Zit er verschil in merk, kwaliteit, van de servo ontvanger zender enz. waar je je rtr pakket koopt. Of zijn dat standaard hpi pakketten met overal het zelfde in je pakket?
En zijn er slappe aftreksels of replica's te koop van de hpi baja op het internet? zo ja waar herken je de echte baja rtr aan?

Bedankt maar weer.
 
Pakket behoort hetzelfde te zijn,en een imitatie staat geen HPI op..als je 1x een echte hebt gezien,herken je de imi. ook wel!(aan zijn nep K&N bijvoorbeeld,ipv.een sponsfilter)
 
das een beetje het probleem, heb nog nooit 1 gezien in het echt. Maar wel 1 besteld dus en kan deze vrijdag halen. Nou ja goed kijken vrijdag dan maar. Vandaag allerlei hoezen gehaald voor filter enz. iemand nog tips wat te halen zodat er het hele weekend zorgeloos gereden kan worden?
benzine heb ik aan gedacht.:D
 
Ik heb ook mijn winkelier gemailt en hij zegt dat het niet onder garantie valt omdat Hpi geen garantie geeft op motoren?

Hier een kopie van de mail met mijn antwoorden erachter:


Hellaas vallen problemen met motoren buiten de garantie, zeker als de motor al zo’n 6+ uurtjes gedraaid heeft. ( ik had pas 8 tankjes gereden)


Gemiddeld wordt er slechts 15 tot 20 liter op een motor gereden, jij zit nu tegen de helft.


Heb je je luchtfilter altijd goed geolied? (ja elke keer na het rijden uitgespoeld)

Zijn de olie keerringen van de motor nog in orde? (Ja)

Heb je een outerwear luchtfilter hoes gebruikt? (Ja)

Is de motor niet te krap agsteld geweest? (nee, zelfs altijd te rijk gereden)


Door de grote hoeveelheid factoren, zal hpi geen garantie verlenen. Sorry.


Ps: Klein weetje, mijn eerste Baja SS klant heeft zijn motor in 2 tankjes kapot gedraaid door kapotte olie keerringen, ook dit viel buiten de garantie van HPI.



Ik vindt dit toch een raar verhaal, wat zeggen jullie?
 
Ik rij toch zeker drie kwartier tot een uur met een tank dus 8 tankjes en 6 uur klopt ongeveer wel.

En ik vind het wel vrij normaal dat op zo'n soort 2 takt motortje en dan al helemaal voor off road gebruik en na een paar liter gelopen te hebben er geen garantie op zit. Het is gewoon zo dat het voor het grootste gedeelte aan de rijder/eigenaar ligt. Een cilindertje kost ook maar 6 tientjes ofzo. En was jij ook niet diegene die met inrijden al wheelie foto's poste??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op crossmotoren van 7000 euro zit ook geen garantie!!(alleen Husqvarna geeft garantie op off-road`s)...dus het is niet zo heel raar,dat er geen garantie op gegeven wordt..(Toch denk ik dat de kwaliteit niet top is,van het motortje..)
 
Ik rij toch zeker drie kwartier tot een uur met een tank dus 8 tankjes en 6 uur klopt ongeveer wel.

En ik vind het wel vrij normaal dat op zo'n soort 2 takt motortje en dan al helemaal voor off road gebruik en na een paar liter gelopen te hebben er geen garantie op zit. Het is gewoon zo dat het voor het grootste gedeelte aan de rijder/eigenaar ligt. Een cilindertje kost ook maar 6 tientjes ofzo. En was jij ook niet diegene die met inrijden al wheelie foto's poste??

Ja dat van 6 uur klopt wel!
Ergens snap ik wel dat er geen garantie opzit!
Ik was inderdaat die genen met die wheelie maar toen had ik al bijna 2 tankjes gereden, want ik had het eerste tankje rustig ingereden!
Maar ik koopt nu gelijk een 29cc cilinder met langere krukas!
Bij pitstop kost dat 80 euro maar er komt nog porto bij en mijn butget is 80 euro..... (ben ook nog maar 14)
Weet iemand waar je het zelfde setje kan kopen met die +2mm krukas voor het zelfde geld?
 
Op crossmotoren van 7000 euro zit ook geen garantie!!(alleen Husqvarna geeft garantie op off-road`s)...dus het is niet zo heel raar,dat er geen garantie op gegeven wordt..(Toch denk ik dat de kwaliteit niet top is,van het motortje..)

Dat de kwaliteit niet zo goed is weet ik zeker!
Maar zoals ik het hoor zijn er geen probleemen met de motoren van de ''eerste'' series baja ss!!
 
Zals ik het hoor,zijn die Baja`s met paars erbij in,eigenlijk superieur tov.oranje ;-)..ik weet het ook niet,beetje klote voor je..,maar met de 29cc krijg je blokje wel meer op de klote,dat weet ik wel..
 
Ik heb een 29cc cy cilinder met stuffed krukas. Ik denk dat je daar idd ook vanuit moet gaan dat deze ook echt niet zolang mee gaat. Ik heb die cilinder met zo'n losse kop. Bij pitstop heet dat PPH. Qau trekkracht zit het wel goed maar qau top toeren lever je wel wat in. Ook heb ik er een licht gewicht vliegwiel, z-rc insulator met wt 813 op, das ook wel kicke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inrijden

is het verstandig de eerste 2 tankjes met vettere benzine (meer olie) te rijden dan als hij ingereden is? en als de baja uit de doos komt heeft hij dan de fabrieksinstellingen qua hoeveelheid lucht benzine?
 
1:25 is al mega vet. Gewoon zorgen dat je een goede olie gebruikt. Ik gebruik Motul kart grand prix. Is zeldzame olie en mega duur maar wel één van de beste 2 takt olieén (is op esther basis), elf en putoline is ook goed. Ik moet niks van die castrol hebben die koekt mij teveel aan. Uit de doos zou ik de sproeiers zelf even op de fabrieksinstelling zetten en dat is H 1,5 en L 1,25 slagen uit.
 
Dat de kwaliteit niet zo goed is weet ik zeker!
Maar zoals ik het hoor zijn er geen probleemen met de motoren van de ''eerste'' series baja ss!!


Ik heb ook wel eens gezien dat mensen die gaasjes uit de uitlaat halen en dan blijft er toch vaak een rest vezels achter in een hoekje ofzo. En op de één of andere manier krijg je toch ook een beetje een zuig werking vanuit de uitlaat kant en zo gaan die cilinders ook wel eens naar de knoppen. Geld alleen bij orgineel potje natuurlijk.
 
als je dat doet is het principe van de uitlaat toch weg, als je al std potje hebt heb je al zo weinig ruimte op power te vormen ( door uitlaat kamers te maken ) hoe wil je dan ooit power hebben als je geen kamers meer hebt, dan is het gewoon zoals zonder uitlaat rijden, en ja dat is zéér slecht voor de motor ( tik maar eens op youtube in)
Sabma pijp heeft bijv 3 kamers ( marder pijp )

gr,
levi
 
Back
Top