Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. akooij

    akooij Guest

    2.4 Ghz is prima hoor. Sterker nog, je stoort er niemand mee als je wildvliegt en is dan ook een verstandige keuze. Nog fijner (voor jou) is dat jij zelf ook niet snel last zult hebben van andere zenders in de buurt.
    Zalig is het niet, maar wel prettig.

    Die brushless motor is een must wil je langer dan ca. 2,5 - 3 uur vliegen (totale vliegtijd hè :)). Ik raad je wel aan om dan de E-Sky 3100kv motor te nemen met 10 tands pinion, of een gelijkwaardig alternatief. De 3900 (past) en 3800 (bijvijlen heli) zijn naar mijn smaak VEEL te veel van het goede voor een king. De 3100 geeft je prima headspeed en dus ook een fijne balans in de heli, zonder gevaar te lopen dat je rotorkop uiteen spat.

    Overigens; de ESC die ik besteld had (de Mystery FM30A) is een heel fijn ding. Die soft-start vind ik echt heel erg fijn. Programmeren is ook een simpel werkje hoewel je even moet zoeken naar de manual op het net, da's minder. Overigens hoefde ik er helemaal niets aan te veranderen, maar heb toch even een aantal paramerers veranderd en terug gezet om te proberen. E-Sky Head Hold gyro (of je het nu wel of niet wilt gebruiken) presteert nog steeds boven verwachting na een 3 tal vluchten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2008
  2. mafke

    mafke Guest

    @akkooij : Lees toch vaak dat ook de 3800 een goede optie is kwestie van dan niet volgas te gaan vliegen en toch je batterijen wat te sparen? Of redeneer ik nu verkeerd. Naar mijn mening zou een in een vergelijking een 3100 motor over eenzelfde vliegtijd met een zelfde headspeed warmer moeten worden en meer verbruiken dan een 3800... of ben ik nu helemaal verkeerd ?

    @Hoogie2004 en Eddy Coins, laten jullie eens weten of jullie eventueel nog iets hebben moeten opleggen bij ontvangst van jullie pakket? (voor douane of inklaring?) Heb namelijk ook een pakket in de post onderweg... Zou volgens de site van HongKongpost vandaag in Nederland aankomen ... en dan eens zien hoe snel er ingeklaard zal worden ...

    @ thethorn : Heb zelf ook de 2.4G versie besteld, kwestie van niemand met t wildvliegen in hun frequentie te storen en niet met zo'n mega-antenne te moeten rondlopen... Vanzodra alles binnen is komen er foto's...


    Heb trouwens onder het surfen eindelijk een ongekleurde CNC upgrade gevonden... ik vond ze prachtig. Zeker als je met een Bell of Airwolf kastje wil gaan vliegen staat t kleurtje van de meeste upgrades in mijn ogen toch maar raar...

    Groeten

    Peter
     
  3. akooij

    akooij Guest

    @Mafke:

    Ik geloof dat Brushless motoren het beste performen op of rond het maximale vermogen. Dat zou dan betekenen dat een 3100kv de beste optie is, ook qua stroomverbruik. Ik kan er echter naast zitten hoor, heb het niet nagezocht en ga dit (zit op mijn werk) nu ook niet doen.

    Mijn pakket van Helipal kwam zonder bijbetalen door de douane. Heeft wel 2 weken geduurt, maar ja, da's de Nederlandse ambtenarij waarschijnlijk.
    Voor elk uur werken 50 minuten administreren wat je hebt gedaan....
    Als je Belg bent kun je het beter uit je hoofd laten om een 2.4 Ghz set te kopen. Je loopt kans dat je dan je centen kwijt bent en geen pakket krijgt. Staat ergens een draadje hier op het forum over zo'n geval.

    sja.. die zuurstok roze "upgrades" komen er bij mij ook niet op! Ik reserveer dat geld wel voor een Trex 600 ofzo..
     
  4. mafke

    mafke Guest

    Bedankt voor de inlichting, Akooij, daar is dus zo'n forum voor hé... maar ik was al op de hoogte.
    Het is zelfs zo dat de leverancier (Johnhobby) me zelf heeft gecontacteerd dat ze de 2.4G niet in Belgie mochten leveren wegens problemen met de douane. ( Ook de LiPo's gaven blijkbaar een probleem net als de Imax B6-lader)
    Ik kreeg van hen de keuze om naar een ander systeem te switchen of in een ander Europees land te laten leveren. Aangezien ik familie in NL heb wonen, heb ik dan maar het ganse pakket bij hen laten leveren, in ruil voor een paar Duvels :twisted: ...

    Ga t draadje over de niet-levering toch eens opzoeken... Ergens toch stom dat België het enige europese land is waar 2.4G voorlopig niet wettelijk is... maar das weer een ander draadje ...

    Peter
     
  5. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Heb jij dan weel een linkje waar je info kunt downlaoden voor de FM30A?? er zit er een in de pijpline voor mij.. heb dat ding een week geleden voor 10E besteld...

    Gevonden... sorry...

    Frans...W
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Nou dan van mijn zijde ook maar inbreng..
    Blijf bij een standaard king met Brushless upgrade 3100 of 3900 BL met 10Tanden..
    Echter als die 2,4 Ghz zender niet een esky is maar een echte computer zender ga dan voor de extra 2,4 upgrade..
    Voordeel van 2,4 Ghz is minder storings gevoelig en veel kleinere antennes..
    Nadeel is de prijs..
    Een computer zender is op enig moment wenselijk omdat je dan throttle curces en HH gain kan gaan instellen wat op de standaard Esky niet kan.
    Dus als de bijgeleverde zender een normale esky zender is dan zal dit soort instellingen er toch niet opzitten en wil jij binnen 6 maanden toch een nieuwe zender kopen. Ook zijn er na enekele maanden intensief hoveren al menig esky zender met slechte stick potmeters door gebruik van goedkope onderdelen. In dat geval is de afschrijving van je bijgeleverde zender veel te hoog i.g.v. een 2,4 Ghz zender.
    Andere handige upgrades is persoonlijk en zullen menig tegenwoord krijgen.
    Een beter landings gestel en een HH gyro en zeker 3 a 4 2200mah 15C of 25C lipo's en een goede lipo lader zijn volgens mij wel noodzakelijk.. Aluminium upgrades, andere servo's, andere bladen, carbon body enz zijn overkills (mijns inzien..)

    Over de zuinigheid..
    Het lijkt er inderdaad op bij de metingen die ik met stroom verbruik heb gemaakt van verschillende king 2 heli's en een paar andere type's.. Dat een motor met een hogere KV minder vermogen verbruikt en dus langere vliegtijd heeft met dezelfde lipo..
    Een 3800 motor past slecht zonder slijp/vijl/frees aanpassingen en is overkill voor de heli.

    suc6 met kiezen en laat even weten wat het is geworden..
    overigens is er ook de king3 binnenkort leverbaar..
    Maar daar weet ik niets verder van..
    Benno
     
  7. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Ik laat wel wat weten als ie is aangekomen. Hij is de 7e vertrokken in Hongkong. Ben benieuwd
     
  8. huubske

    huubske Guest

    Het werkt nog steeds

    Hoi allemaal,

    Na een maand radio stilte en nu weinig wind maar weer eens de accus volgeladen en een stukje gevlogen. Wist meteen weer waarom dit zo'n leuke hobby is.
    Nieuw plekje gevonden ergens bij een nieuwbouw complex waar ik beschut stond van de nog overgebleven wind.

    Heerlijk, eerst even 1 minuutje wennen maar daarna gewoon weer rondjes en achtjes vliegen.

    Las ook dat jullie een meeting hebben gehad, mooie foto's en filmpjes. Volgende keer ga ik proberen om ook aanwezig te zijn.

    Zit ook te denken om een opvolger te kopen maar van de andere kant vliegt de king nog als een zonnetje en ik kan nog niet op de kop vliegen. Scheelt het echt zoveel qua stabiliteit, minder last van wind?

    Groeten,

    Huub
     
  9. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Heb nu een tijdje een Trex450 en ja het scheelt echt behoorlijk wat qua stabiliteit en windgevoeligheid.
    Maar ja, das ook niet zo gek. Hij is een flink stuk groter en qua opbouw gewoon veel betere kwaliteit t.o.v. de King. Je kunt het extra geld er wel aan afzien zullen we maar zeggen.

    Mijn king staat nog steeds op de plank. Zit te wachten op nieuwe servo's uit HongKongistan. Daarna ben ik echt van plan de stoute schoenen aan te trekken en nose in te gaan oefenen. Als het op de SIM kan moet het ook in het echt kunnen !!!!!!!! :D
     
  10. huubske

    huubske Guest

    Tip

    Heb vroeger ook met vliegtuigjes gevlogen en wat ik toen heb geleerd heb ik nu weer toegepast. Als het vliegtuig naar je toe vliegt en de linker(in het echt dus de rechter) vleugel is laag en de rechter(de linker dus) dan moet je de stick naar die kant toesturen.

    Als de heli nose in hangt en hij beweegt naar links(in feite dus naar rechts) moet je ook je stuurknuppel naar links sturen om tegen te sturen

    Als je begrijp wat ik bedoel...
     
  11. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Dat truukje had ik dus al eerder gehoord en inderdaad, dat werkt echt heel goed. Net zoals ik nu de neus en skids in de gaten houd om te zien of de heli naar me toe komt of van me af vliegt tijdens zijdelingse vluchten.

    Het begint langzaam maar zeker te komen :turn-l:
     
  12. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    zo heb ik mezelf ook leren vliegen een aantal jaartjes terug.
    Voor zowel vliegtuig als nu met heli's.

    Werkt echt prima.
     
  13. Eddy_Coins

    Eddy_Coins Guest

    Mijn King2 is 1 september verstuurd en volgens track-trace zou het pakket op 3 september Hong-Kong verlaten hebben. Vandaag (maandag 8-9) heb ik nog niks ontvangen.
    Heel raar want ik heb al veel dingen besteld via E-bay in Hong Kong en telkens als het op maandag verstuurd was, had ik het op vrijdag, uiterlijk op zaterdag in mijn bezit.
    Ik vrees dat de douane mijn pakket heeft onderschept en ik een dezer dagen wel een briefje zal ontvangen dat ik eerst moet betalen.
    Douane-onderscheppingen heb ik geen ervaring mee met normale post vanuit Azie.

    heeft iemand hier wel ervaring mee?

    welk toestel in aerofly lijkt qua vliegen het meest op de king-bee???
     
  14. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Er is daar een eco8 brushless te vinden die goed werkt..
    Verder kun je die nog verbeteren door te edditen met kleinere bladen en hogere headspeed

    Suc6
    Benno
     
  15. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Soms duurt het toch echt een dag of 10 voordat het binnnen is.
    Je ziet het vanzelf verschijnen. En dan maar hopen dat er geen brief van TNT post bijzit. Zij klaren de goederen in en innen de invoerheffingen en belastingen in naam van de belastingdienst.
     
  16. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  17. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    zou haast "gardening + helicopter" op youtube zoeken, wedden dat er wat whitetrash dat spotje heeft geprobeerd na te doen.
     
  18. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Ik ben gewoon gaan vliegen....wie is er nu verdorie de baas in huis !!! :teacher:

    King nog steeds aan de grond, maar lekker gevlogen met de Rex.
     
  19. rostie

    rostie Guest

    Hahahah die is goed...
    tjah als dat zou kunnen dan wist ik het wel.. riante villa en grote tuin :celebrate::yes:

    Maar idd goed vliegweer vannavond. even lekker buiten gefladderd weer

    groetjes,

    Edwin
     
  20. akooij

    akooij Guest

    Ook nog even lekker gevlogen. Pa kwam op uitnodiging even langs toen de kinderen op bed lagen. Was tegen 8 uur toen we aan het fladderen konden, maar toch nog 2 lipo's leeg kunnen vliegen. Ging heerlijk, al werd ik hier en daar wat overmoedig..... Gelukkig alles nog heel. Toch ben ik nu wel een beetje klaar met hooveren en cirkelen, dus achtjes maken. Dat blijkt toch wel lastig :eek: .. Gelukkig ben ik inmiddels redelijk handig in het recoveren van foute acties, want die waren er volop. Moest toch bij elke lipo een keer of 4 naar de grond om even te herpakken. Anyway... een gelukkige en trotse King "piloot" groet jullie ;)
     

Deel Deze Pagina