Eingelijk zouden al de piloten die een spitje hebben van tf eens een afspraak moeten maken ergens op een vliegveldje,en allemaal gelijk de lucht in , dan kunnen we de slag om engeland eens nabootsen ,dat moet toch wel een kik geven of niet soms im:
Als de Spit af is zal ik eens kijken wat er te organiseren is en waar, hier kom ik zeker op terug om te kijken over interesse is in zo'n evenement??????
Heb al wel wat probleempjes met de nieuwe handleiding tov de oude kit.
Niet alle onderdelen zijn uit de omschreven sheets gesneden.
Wel gevonden, dus ik kan weer verder met de staart8-O
schuren en nog eens schuren ,anders komt het ni goed hahaaha het is geen gemakkelijke bouwdoos en dan moet je nog een mondje engels verstaan of het gaat helemaal mis en ik heb ook gemerkt dat men veel zaken moet aanpassen, want alles past ni gelijk het op't plan staat anders was't gemakkelijk ik ben nu aan de romp bezig,maar kan er ook maar weinige minuutjes per avond aan werken , ik ben namelijk vrachtwagenrijder en dat is van s'morgens vroeg tot s'avonds laat groetjes filip
Ja schuren, schuren en nog eens schuren. De laatste avonden de staart verder afgemaakt nog even voor het slapen gaan wat schuurwerk doen.
Inmiddels is de staart zo goed als af ook de tip is geschuurd, alleen nog wat rest balsa aanbrengen voor de scharnieren en het roer afhoeken .
Dit doe als ik met de romp bezig ben en bij de montage van het staartstuk ben aangekomen, nu blijft het nog even aan elkaar (tijdelijk) gelijmd liggen zodat alles lekker bij elkaar blijft.
Dit weekeind zal er weinig gebouwd worden, het word morgen mooi vliegweer en zondag moeten we de paarden (loop) stal weer winter klaar maken, dat betekent dat de gehele stal leeggehaald moet worden, dus stront scheppen maar.
En als er zondag nog tijd over is een andere plank op de werktafel maken zodat er begonnen kan worden met de bouw van de vleugels (volgens de handleiding begint nu het echte werk pas)
Voor het vliegen nog even naar MC Modelbouw in Bilthoven geweest en alvast de benodigde servo's gehaald, tevens scharniertjes van kavan meegenomen en wat extra lijm.
Ik kwam er ook achter dat wat extra schuurpapier geen overbodige luxe is dus ook maar 2 rolletjes meegenomen. Daarna snel naar het veld, was heerlijk weer om te vliegen, alleen de landingen waren iets minder, maar alles is nog heel.
Net nog even de onderdelen voor de vleugels bij elkaar proberen te zoeken, het meeste heb ik wel gevonden op een paar kleine dingen na.
Deze zoeken we de volgende keer weer verder na, als alles compleet is dan per vleugeldeel even wegen of er niet te veel verschil in zit anders puzzelen voor een (bijna)gelijk gewicht.
En uiteraard moet ik de werktafel nog veranderen maar dat kan ik begin deze week wel realiseren.
Werkbank is vandaag aangepast en ben begonnen met de linker vleugel.
Nu heb ik de ribben gelijmd zoals omschreven, maar nu heb ik volgens mij een probleempje met rib 4 en 5 (deze zijn nog niet gelijmd) hier moeten de balkjes voor de retracs in komen.
Heb de verstevigingen aangebracht de betreffende sparingen uitgesneden zoals omschreven.
Nu wil ik de balkjes gaan passen maar rib 4 gaat in een hoek naar rib 3 staan, heb de betreffende sparingen iets schuin gevijld zodat de rails schuin volgens plan komen te liggen maar het wringt nog al.
:help:Kan iemand met ervaring mij helpen????
't Is lastig te verwoorden, maar volgens mij zorgt de combinatie van de hoeken van de twee balkjes ervoor dat die rib (als je er niets aan doet) de neiging heeft om iets schuin te gaan staan . . .
Goed kijken waar het wringt en heeeeel voorzichtig een beetje afschuren/vijlen.
Dan de ribben fixeren, en met UHU 24 Plus oid. de balkjes er in lijmen.
Ben het helemaal eens met Jan.
Hier en daar wat vijlen zodat alles zonder spanning past.
Het is wel belangrijk dat de montagezijde van de balkjes waar de retracts op komen in één vlak staan.
Je zou e.e.a. nog kunnen controleren door een malletje te maken zodat de linker en de rechter retract in ieder geval onder dezelfde hoek komen te staan.
Heb zelf de balkjes nog iets verstevigd met wat extra balsa (gelijmd met epoxy)