Welke 450 kiezen

Overweeg over te gaan van een Honeybee FP2 naar een 450. Ben geen 3D vlieger en ga dat ook niet worden, maar wil netjes en stabiel figuren vliegen bij wat meer wind. Welke merken typen zijn aan te bevelen met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
 
Zonder enige twijfel heb ik heel goeie ervaringen met Tarot 450 Pro dat is de versie met torque tube maar er is ook de Sport versie met riemaandrijving wat mss een betere optie is voor beginners zodat de tandwieltjes achteraan minder snel gestript worden tijdens een "minder zachte landing"
Bovendien zijn de parts identiek met de Align 450 uitvoering maar een pak goedkoper.
Ik heb er nu al 3 van gebouwd en ze vliegen en bouwen precies hetzelfde als een Align broertje.
 
In de verschillende forums zie ik inderdaad de Tarot 450 Pro als redelijk staan met een per kit wisselende kwaliteit, de KDS 450S als low budgetkwaliteit en CopterX CX 450 als kwalitatief zeer goed. Belangrijk lijkt mij verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen. Die lijken van genoemde drie wel gewaarborgd in Nederland.
 
Als je gewoon kwaliteit wil en je wil dat de onderdelen goed te vinden zijn dan zou ik toch echt voor een align trex 450 sport kiezen.

Ik vind voor de helivliegsport echt van goedkoop is duur koop.

De riem is wat tribal69 al zei de betere keuze als je geen gestripte staartrotor tandwielen wilt.

Groetjes,
 
Als je gewoon kwaliteit wil en je wil dat de onderdelen goed te vinden zijn dan zou ik toch echt voor een align trex 450 sport kiezen.

Geloof direct dat Align Trex een top merk is maar waarom zou je altijd het topmerk moeten nemen alsof er geen goede alternatieven zijn. Het is wel zaak dat je dan een goed alternatief neemt maar dat is nu juist mijn vraag.
 
Jah dat dacht ik ook in het begin. HK450 lekker overhaast gekocht...

Het is nu meer een Align dan een HK. En dan te bedenken dat een heli uit onderdelen opbouwen duurder is dan meteen de hele heli kopen. Uiteindelijk ben ik net zoveel kwijt als een sport super combo, waar ook nog eens goede elektronica bij zit.

Nu ga ik toch maar sparen voor een super combo van een ECHT merk en dan verkoop ik mijn Hybride probleem heli voor 1/5 van wat het me gekost heeft. Ook al hoor ik goede verhalen over Tarot, ik koop liever een align in een Nederlandse winkel. Heb je meteen een beetje service erbij.

Wat wel jammer is van align is het ontbreken van barebones...
 
Nu ga ik toch maar sparen voor een super combo van een ECHT merk en dan verkoop ik mijn Hybride probleem heli voor 1/5 van wat het me gekost heeft. Ook al hoor ik goede verhalen over Tarot, ik koop liever een align in een Nederlandse winkel. Heb je meteen een beetje service erbij.

Wat wel jammer is van align is het ontbreken van barebones...
Ik denk dat je met een align inderdaad zekerder bent van de kwaliteit. Een tarot of andere goede kloon is niet 100% gelijk aan een align.

Mijn heli waarvan eigenlijk alleen de rotors, tailboom en frame nog tarot zijn(vanwege crashes enzo..) heeft intussen ook meer gekost dan de supercombo die ik nu zie voor 350,-
Mijn setup met afgeronde bedragen tussen haakjes:
3x hitec hs5056mg(100), Hyperion HS 2221(50), scorpion 45a esc(50), ubec(10), staartservo hyperion ds11-gcb(30) een spartan quark (voor 90, van HK) en een fusuno canopy(20) gorilla gear en paddles(25) dus zo rond de 375,- :nosmile: pff als ik er over nadenk, begin 2010 was esky rtf als eerste CP heli al een dure aankoop, waar gaat het heen ;) onlangs nog een mcp x erbij, erg leuk ding, maar daar moet ik het dan voorlopig maar mee doen qua heli's :)
 
Laatst bewerkt:
Na 4 maanden met een NE Bravo Sx wordt het voor mij tijd om met een CP 450 naar buiten en mijn keuze ligt op deze 2 rtf sets: de Blade 400 met de DX6i of de CopterXSEv2.
De Blade is fragieler maar heeft de betere zender en de CopterX is robuuster met een kwalitatief mindere TX. (kort door de bocht?):confused:

Wie denkt met mij mee?
 
De Blade is fragieler maar heeft de betere zender en de CopterX is robuuster met een kwalitatief mindere TX. (kort door de bocht?):confused:

Wie denkt met mij mee?
Ik denk dat dat wel klopt. Bij de copterx krijg je die zender die je met een usb kabel aan de computer moet instellen? Dat is niet zo handig als je op het veld even iets wilt wijzigen, tenzij je een laptop meeneemt maar dan nog, en je kan er maar een model op instellen.
Ik las iets over een blade 450, qua formaat gelijk aan de: blade 400 trex 450 en dergelijke maar met enkele verbeteringen tov de blade 400.
Blade 450 - HeliFreak
Voor een copterx of een align 450 sport of pro zijn in nederland de onderdelen wel goed verkrijgbaar wat handig kan zijn als je 'm eens crasht.

Anders misschien de blade MCP X overwegen? Hij is klein, snel maar kan toch wel wat wind hebben en gaat niet snel stuk bij een crash. Met een 450 size betekend elke crash nieuwe onderdelen en afstelwerk. Je vliegt niet om te crashen maar 't is misschien toch iets om rekening mee te houden.
 
Ik heb gekozen voor een Align Trex. Heb ook alles op een rij gezet en toch maar voor "the real deal" gegaan. Nog nooit spijt van gehad. Kost misschien wat meer, maar zelfs voor een beginneling als ik ben, was alles te begrijpen. Vandaag naar de winkel teruggegaan om alles af te laten stellen, maar op wat software instellingen na, was alles goed. Kortom: geef iets meer uit en de zekerheid is groot, ga voor een lager bedrag en de onzekerheid wordt groter!
 
Ik denk ook dat je beter iets meer kan uitgeven aan een align kitje...ik heb zelf recent de trex sport super combo besteld en ben enorm tevreden over de kwaliteit van alle onderdelen en de precisie waarmee het gemaakt is.

Hiervoor heb ik 2 walkera's gehad (hm36 en dragonfly 4) en vooral met de hm36 was altijd wel iets mis; niet goed werkende gyro, motor die na 2x vliegen spontaan kapot gaat,servo's die doorbranden, etc etc. Al met al kwam ik met alle kosten voor deze heli ook al op een trex kitje inclusief alle electronica. Moet er dan wel eerlijk bij zeggen dat je dan nog wel een zender er los bij moet kopen.

Ik weet ook niet hoe serieus je met de hobby aan de slag wilt, maar als je echt serieus wilt gaan beginnen zou ik wat meer geld uitgeven. Dat scheelt je echt een hoop frustratie en geeft je een hoop meer plezier.
 
Na 4 maanden met een NE Bravo Sx wordt het voor mij tijd om met een CP 450 naar buiten en mijn keuze ligt op deze 2 rtf sets: de Blade 400 met de DX6i of de CopterXSEv2.
De Blade is fragieler maar heeft de betere zender en de CopterX is robuuster met een kwalitatief mindere TX. (kort door de bocht?):confused:

Wie denkt met mij mee?

Ik zou voor de blade 450 RTF gaan dan. Een goede zender maakt echt een verschil. De DX6i is super en met de b450 krijg je de zender en ontvanger met het nieuwe dsmx ipv dsm2.

Zelf ga ik ook nog twijfelen tussen een trex combo of de blade 450 BNF. De blade 450 mag dan wel goedkopere elektronica hebben, maar de maker staat achter het product en dat is waar het mij vooral om gaat...
 
@ Maarten: heel serieus. :yes:
@ alle andere: bedankt hoor, vraag ik om appels of peren zeggen jullie neem maar een banaan. Zo kom ik nog geen meter verder.:)
 
Na jullie reacties en veel wikken en wegen is het is uiteindelijk een CopterX CX 450 Black Angel RTF geworden. Top kwaliteit, top prestaties, een voor mij acceptabele prijs en goede verkrijgbaarheid van onderdelen.
 
Ik stond ook te twijfelen net als jij.
Ik ben voor de copterx 450 pro met torque tube gegaan.
Waarom torque tube? Omdat ik eerst met een hk450 pro met belt vloog maar daarmee had ik iedere keer last dat de riem oversprong en de heli ongecontroleerd weg draaide.
Om eerlijk te zijn had ik beter gelijk een orginele align super combo kunnen aanschaffen, want nu ik alles los heb aangeschaft ben ik, ondanks dat ik redelijk goedkoop aan de onderdelen ben gekomen, toch duurder uit.
Heb nu een cx450 pro met TT, digitale power hd servo's op swash en tail, spartan ds760 gyro, align 450xl motor met de orginele 35A align regelaar en align 325F carbon bladen.
full


Volgende week komt er een orginele align 450pro kop er op.
De kwaliteit van de cx kop valt me iets tegen, met name de lagers.
Maar dit is mijn mening....

Iig veel vlieg plezier met je cx450 BA!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tweedehans

Beste Jannus

Kijk ook eens bij te koop, helicopters.
Staan vaak goede heli's bij en voor weinig , het zijn vaak mensen die overstappen naar groooter of nog beter of ze stoppen er gewoon mee.
Dit kan leuke voodeeltjes hebben, zoek wel iemand in de buurt die er verstand van heeft zodat je de juiste keuse kan maken.
Ik heb ook een leuke heli te koop Trex SE V2 leuk prijsje.

Groetjes JF
 
Ik stond ook te twijfelen net als jij.
Ik ben voor de copterx 450 pro met troque tube gegaan.
Waarom torque tube? Omdat ik eerst met een hk450 pro met belt vloog maar daarmee had ik iedere keer last dat de riem oversprong en de heli ongecontroleerd weg draaide.
Toevallig een probleem van de pro met riem aandrijving? Als je kijkt hoe sommigen kunnen vliegen met een 450 V2 of Sport dan komt dat niet voor.
Belt geeft mogelijk problemen met opbouw van statische elektriciteit of moet je soms eens bijstellen. Torque tube stript snel tandwielen als je bijvoorbeeld (per ongeluk) wat gras of sneeuw pakt met de staartrotor of geeft trillingen en duurdere reparaties. Toch niet voor niets dat bijvoorbeeld: MSH, Mikado en Compass 'gewoon' een riem gebruiken (zei het met een oplossing die in principe beter is dan align met kleine aandrijf poelie en tandwiel overbrenging er tussen), normaal gesproken degelijk en simpel :) Dus tjah, waarom als beginner met een "PRO" heli beginnen ;)
 
Ik wens ook over te stappen binnen afzienbare tijd van men FP2 naar een Trex450.

Ik weet dat het verschil tussen een pro en een sport ligt in de aandrijving van de staartrotor. Belt voor de sport terwijl de pro 'direct' aangedreven wordt.

Echter vroeg ik me af, je hebt zowel van de pro als de sport een 'gewone' combo en een super combo. Wat is daar precies het verschil in? Ik veronderstel het ontbreken van gyro's ed? Site van Robbe gaf niet veel info. Staat bitter weinig op buiten de afmetingen van de heli's. Beetje zonde.
 
Back
Top