Welke 450 kiezen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door jannus, 3 apr 2011.

1. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    align

link volgen, het model opzoeken

Dit is de originele homesite van align, hier staan al hun onderdelen en alle combo´s op, inclusief een omschrijving wat er in zit

2. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Dus 150-200 verschil voor headlock gyro en 4 servo's? Of zie ik dat nu verkeerd...

3. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Nee, dat klopt wel. Een align heli kit is (helaas) enkel te koop met motor en esc en bij de 'super-combo' heb je inderdaad 4 servo's en een gyro erbij.

4. Wiebe_NL

Wiebe_NL

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Net een tarot pro 450 kit in elkaar gezet. Kwaliteit onderdelen is ok, alleen bij mijn lijken de boutjes wel van kaas. Materiaal is veel te zacht. Maar voor paar euro heb ik nu van align de boutjes.

5. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Vind je die veel beter? wordt toch ook wel negatief over geoordeeld, maar goed gereedschap en niet overdreven veel kracht zetten helpt.

6. Wiebe_NL

Wiebe_NL

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Klopt, ook die align zijn niet de geharde boutjes die ik gewend ben van Xray bijvoorbeeld. (heb er al 1 dolgedraaid). Gebruik niet overdreven veel kracht.

maar zijn er alternatieven dan? M2 is niet echt een gangbare maat toch?

7. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Wat is nou eigenlijk het verschill tussen de sport super combo en de pro supercombo, behalve de prijs en misschien het kapje.??

8. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Sport = belt
    Pro = directe overbrenging

Combo = heli zonder servo's en gyro
    Super combo = heli met servo's en gyro :)

9. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Dus als ik als beginner een Trex 450 wil, voor welke moet ik dan gaan (wel super combo)?

10. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Ligt er helemaal aan wat je precies wilt. Wil je het beste van het beste, neem dan geen super combo maar kies een andere gyro en goede servos.

Ga je gewoon rondjes vliegen en weet je nog niet zeker of het iets voor je is, zal een combo wel goed zijn. Al zie ik die mensen toch het meeste sleutelen. Persoonlijk denk ik dat je met goede servos enz beter uit bent, zeker op de lange duur. De staartservo die er standaard bij zit is gewoon te klein/slap. Zelf samen stellen is mischien ietsje duurder maar niet extreem. Je hebt er alleen wat hulp bij nodig.

Verder is het een torque tube (pro) of belt (sport).

Belt is goedkoper in crashes, en ik heb er nooit problemen mee. Ik heb het zelfs liever als een TT. Tis allemaal overwegen. GA je rondjes vliegen, zal je niet zo vaak crashen als als je 3d wilt gaan.

Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  11. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    @Jasper-daniel:
    Dit is een forum.
    hier kan iedereen zeggen wat hij wil, wanneer hij wil (met enige regels etc in het achterhoofd.)

Als jij besluit daarnaar te luisteren, hebben wij daar geen last van.
    Hebben wij met zn allen jou niet goed begrepen, zit jij met de aap, en wij niet.

Dus, er staat genoeg in dit draadje over de technische aspecten
    de daadwerkelijke keuze moet je echt zelf maken.

En dat is (bijna) altijd een budget en practische kwestie

12. thijmenj

thijmenj

Lid geworden:
    2 mei 2011
    Ik heb net mijn trex 450 sport super combo compleet af en ingesteld. Gisteren de maiden gehad.

Wat ik wel een (groot) nadeel vind bij die super combo zijn de boutjes/ schroeven. Wat een dramatische kwaliteit en dit heeft ook weinig meer te maken met kracht of goed gereedschap. Ik raad je in geval van een 450 gewoon een kds hardware bag aan. Die kwaliteit is al 10x beter dan die van align. Kost ook alle geld niet.

13. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Gereedschap is alles...

heb je een goedkoop imbussetje, is de passing niet altijd 100%
    dan zit er wel eens een beetje ruimte op als je een imbusschroefje loshaalt
    dat is dus ook het punt, daardoor draai je de kanten uit de kop, en is het gedaan

2e is dat je die mini schroefjes niet vast moet zetten alsof je een wielbout van je eigen auto vast moet zetten
    vast is vast, en dan niet nog even lekker strak aandraaien, daar kan het gewoon niet tegen
    het boutje staat uit maar 1 mm dik ijzer..

Er is ook van RC skrewz een compleet hardstalen schroefsetje beschikbaar, heb je helemaal geen last meer.
    klein tipje, niet te hard aandraaien in stalen onderdelen, anders breekt heel de kop af (maar dat gebeurt alleen als je echt teveel kracht zet)

14. thijmenj

thijmenj

Lid geworden:
    2 mei 2011
    Geloof mij maar, het is echt gewoon troep. Met slecht gereedschap kun je die schroeven van een kds hardwarebag keihard aanknallen zonder dol te draaien.

Het verschil met goed gereedschap en de standaard imbusjes die je erbij krijgt is dan ook minimaal.

Goed gereedschap scheeld, maar dan heb je wel goede schroeven nodig

15. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    beste jannus
    ik ben overgegaan van een hb fp v2 na een KDS450c prima heli zeer stabiel echt niet te verglijken met de HB
    een plus punt van kds 450C is dat je hier align onderdelen op kunt zetten.
    aanschaf heli valt wel mee heb er wel anderen servo opgezet die van kds zijn wat minder.
    dus zou je crashen kun je align onderdelen monteren en krijg je uit eindelijk meer een align heli dan kds maar das niet echt nodig want mijn ervaring is dat KDS een zeer goede heli is voor een leuke prijs
    maja ieder voor zich hier spreken ze toch altijd ma alleen over align of over mikado anderen heli's tellen bijna niet mee.:D
    duurkoop wil niet altijd zeggen dat het goed is maar anders om natuurlijk ook.
    begrijp me niet verkeerd de align of mikado zullen ongetwijfeld betere merken zijn maar voor het vliegen wat jij aangeeft heb je dit echt niet nodig :p

m.v.g Nick

16. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik ben ook meer en meer aan het kijken naar een KDS ipv een Trex450 als opvolger van men HoneyBee. Aangezien ik altijd buitenvlieg wil ik echt zo snel mogelijk naar CP overschakelen want een FP heli is niet altijd een geschenk bij iets hardere windstoten.

Zoveel scheelt de KDS toch niet van prijs met de Trex heb ik de indruk? Lees overal dat KDS je de beste 'bang for buck' a-merk heli geeft.

Ik volg dit draadje alvast met veel belangstelling :)
    Eerst maar een nieuwe zenderset kopen en dan een beetje verderdromen. ;)

Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  17. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    hmm, A merk is het niet helemaal

bij een a merk kun je er blind op varen dat bij ieder afgeleverd product de inhoud in ieder geval zonder problemen moet doen waar het voor ontworpen is

Dat is bij de trex 450 klonen dus allemaal niet zo.
    Al is de kds, als je de electronica meteen weggooid schijnbaar wel de beste van de klonen
    maar ook de originele Align trex 450 heeft nog wel eens een leuk grapje recht uit de doos

De meeste heli's hebben wel wat, dus wil je naar een echt a merk, kom je bij henseleit etc uit
    maar ja, das weer geen 450 ;-)

18. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Valt de KDS dan onder de klonen? Ik weet dat je dat niet kan vergelijken met een Trex of Mikado maar is toch ook een goed merk laat ik me overal vertellen? Dacht niet dat KDS klonen waren...

Trouwens er is een leuke promo waar je een rex pro voor 250 of rex sport voor 225 kan kopen. Ben dus echt aan het denken om men aankoop te 'versnellen' ;)

Kies je beter de supercombo of steek je er dan best zelf servo's en gyro in? Welke gebruiken jullie in je setup?

19. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ja, KDS zijn klonen
    En niet hetzelfde qua kwaliteit als align

Als je voor align gaat, is de super combo goed
    Als je op een gegeven moment knalhard 3d gaat doen zal het je niet meer helemaal bijhouden, maar tot die tijd is het perfect

ik vlieg er ook nog steeds mee...

20. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Wil op termijn wel leren inverted hoveren enz maar echt gekke toeren uithalen zal nog niet voor de eerste maanden zijn vrees ik :)

Had wel gelezen dat je voor een kleine meerprijs op de supercombo een stuk betere servo's en gyro kon hebben dus koop ik liever vd eerste keer het betere materiaal? Heb liever speelruimte op overschot met men toestel dan tegen het plafond te gaan zitten.

Deel Deze Pagina