Align T-rex 600 12s ombouwverslag

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door stef110, 17 mei 2010.

  1. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    hoi met hub
    effe tussen door de motor timing voor de 4025-630
    staat bij jullie low
    moet ie niet medium staan
    wat ik weet kleinere motoren low
    zwaardere motoren medium
    bij mijn scorpion 4035-560 staat de timing van mijn cc110hv op medium (draait super)
    ik weet niet of ie bij een 4025-630 nu low of medium moet staan
    heb nu medium ingestelt maar nog niet uitgeprobeert
     
  2. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hallo Hub,

    Motor timing op medium heb ik ook geprobeerd maar toen werd mn motor erg warm en hij liep hoorbaar minder mooi, stotterde een beetje.
    Ik heb ook de pwm rate op 8 khz geprobeerd i.p.v. outrunner mode maar ook hierbij werd de motor erg heet.
    Ik heb nu timing op low en pwm rate op outrunner mode en nu loopt hij het mooist, wordt niet zo warm en heeft power genoeg.
    Als je in het trex600 12s draadje op helifreak.com kijkt zie je dat de meeste deze instellingen zo hebben staan, werkt blijkbaar het beste met deze motor.

    Ik heb trouwens niet de laatste update van castle creations op mijn regelaar, bij deze update schijnen er ook wat verbeteringen van de governor in te zitten.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En Mijne:

    [​IMG]

    Ja, hoge headspeed. maaar tis een 550...(KANON!!!)
    Is trouwens wel een 80HV, maargoed, timing gewoon op hoog knallen, governer gains zover omhoog als kan totdta ie gaat klapperen met de motor(hoor je tijdens vliegen) en dan heb je unboggable power..
     
  4. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    nou nou,de ene low de andere ultra high
    ik probeer dan maar eens medium
    trouwens scorpion motors worden bij mij altijd warm
    zeker tussen de 45en 55graden
    maar lopen doen ze topie,nu toch al 2 jaar

    mocht ie hoorbaar slecht lopen probeer ik wel een andere setting
    ik heb versie 3.24 van castle
    er zijn al nieuwere versies maar deze bevalt goed
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Scorpions staan er om bekend dat ze wat warm worden, niks mis mee..
    overigens, ik kreeg dit uit de 4025-630:

    http://www.majhost.com/gallery/Anko/550E/pegasus_logi.jpg


    Das dus 5.5 PK.. Op de standaard main gear.. niks mis mee!

    PS: ik heb nog steeds 3.20, de andere zijn allemaal beta's en ik had wat problemen ermee...
     
  6. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    ik heb er verder ook nog niks aan gedaan, naar heb nog steeds geen een keer gehad dat ik, vermogen te kort kom. tevens nog eventjes filmpje van mijn mijn t-600 na de ombouw.

    7SpOY2mNd48[/media] - T-rex 600 12s Beast X

    stef
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ter informatie. Ik heb mijn stock frame destijds vervangen door een 2mm Custom Heli Parts frame. Het frame van mijn 600 is nu echt onzettend stevig! Totaal geen flex meer. En de gaten voor een 3e bearing block zijn al voorgeboord.

    Ik vlieg zelf nog met 6S, dus ik kan je weinig vertellen over 12S. Echter, een maat van me heeft 1,5 jaar met 10S/12S setup gevolgen. Eenmaal op 12S liep hij constant tegen allerlei problemen aan, zoals gestripte gears en etc...
     
  8. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    hoi
    ik wilde van de 600 mod 0,7 vervangen voor een trex700 MOD1 main gear
    deze past niet op org vrijloop trex600
    is daar wat voor te krijgen of moet ik het zelf passend maken
     
  9. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    je hebt hiervoor de maingearhub van kde nodig, deze kan je op www.kdedirect.com bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2010
  10. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    hoef ik alleen maar deze te kopen en het main gear m1 115t
    zit het 1 richting lager er ook bij
    zie hem niet op de afbeelding


    AT550/600-MGC
    T700 MAIN GEAR CASE
    ALUMINUM 6061-T6
    ALIGN TREX 600 ELECTRIC SERIES

    gr hub
     
  11. rotored

    rotored

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Nee, het lager zit er niet bij.

     
  12. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    oke bedankt voor info

    gr hub
     
  13. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    hoi
    ik heb orgineel maingear van de hk600 afgedraait na rond 40
    m1 tandwiel erover gaatjes boren en tappen, en hij zit er op
    nu kan ik morgen de 12s eens aan zijn tand voelen ;)

    vandaag de bij hk bestelde alu grondplaat alu baterij plaat en carbon staardbuis ontvangen ziet er topie uit voor het geld :p

    gr hub
     
  14. Brenda

    Brenda Guest

    Hallo,ik heb even een vraag;Waarom ombouwen naar 12s?
    Wat is het nut hiervan?Meer vermogen?Maar wanneer merk je dat dan?
    Ik ben mijn schaal heli aan het bouwen en wil daar een scorpion in.Nu wil ik ook een lager toertal op mijn rotorkop.Ik heb gemailt met scorpion en die kwamen met de beste op de 630 maar dan moet ik wel naar 12s.Maar waarom dan?Ik snap er de ballen niet van.
    Ik weet genoeg van heli's maar dat verhaal van vermogen,cellen en KV's is niet duidelijk.
    Wie wil het nu een uitleggen.
    Mag evt ook per PB.
    Groet,Marcel
     
  15. h.m.j.dorenberg

    h.m.j.dorenberg

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    272
    Locatie:
    sittard
    tja niet so simpel uit te leggen
    de kv staan voor toeren per volt
    een standaard trex motor heeft ongeveer 1200kv
    deze motors zijn geschikt voor max 6s lippos 25,2volt vol
    nu zal deze motor bij 100% ongeveer 25,2x1200kv = 30000toeren maken
    normaal toerental voor 50size is ongeveer 2100 op de kop
    dit toerental probeer ik te benaderen door pinions te wisselen
    maingear 170xpinion14=overzeting 1:12 brengt mijn een toerental bij vol gas 2500toeren,regelaar draait optimaal bij 85%=85%van2500=2125toeren op de kop
    deze motoren brengen ongeveer 1700-1800wat ongeveer 2,...pk

    bijvoorbeeld onze scorpion 4025 630kv heeft een sterker koppel maar een lager toerental per volt
    geld gelijk reken som als hierboven aleen zul je zien dat je toeren te kort komt met 6s
    deze zijn ook echter gemaakt tot 50volt
    met 12s zul je jou toerental wel hallen met een gelijke tandwiel verhouding
    deze motor levert je dan wel zoon 2500w =kleine 3,5pk
    kan dus veel meer (gewicht en of belasting aan)
    voor een lagertoerental een kleinere overzetting
    hoe sterker de motor

    gr hub
     
  16. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Dat is niet de reden voor 12s..

    6S setups kunnen net zoveel of meer power geven, waarom dan 12s, nou simpel, hoe hoger het voltage, hoe lager het amperage bij zelfde vermogen.. dus het spulletje wordt betrouwbaarder, en de accus krijgen het minder zwaar.

    That's it. de motoren zijn er in verschillende ranges, de 4025 heeft ranges vanaf 1100kv tot aan 550 KV, vanaf 6,8,10,12s gebruik.

    Als je een vergelijkbare motor voor een 6s 600 wil hebben moet je de 1100kv 4025 nemen, die heeft een iets lager toerental per volt, en ong 1.5 keer het vermogen van de standaard trex600 motoren(heeft niks met kv te maken, komt door het merk, productie en gebruikte wikkelmethoden, draad, magneten, enz).

    met de 1100KV scorpion en dezelfde pinion zal je een lagere headspeed krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  17. Dirk Luchtmeijer

    Dirk Luchtmeijer

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    324
    Locatie:
    Lelystad
    Eigenlijk een vrij simpel antwoord... wil je onbezorgd knallen en je lipo's een fijn leven geven.. go 12s

    wil je (on)bezorgd knallen en je lipo's flink laten zweten, uitmergelen en op je tandvlees presteren.. go 6s

    dan zou je nog 10s kunnen vliegen als je wilt om wat te compenseren in gewicht..is ook lekker.
     
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    met 6s 2650 pakketten is het gewicht maar 100 gram meer.. dus dat is dan ook te verwaarlozen.
     
  19. Xplorer

    Xplorer

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    256
    het is al een tijd terug dat hier gepost is....

    Vorige maand zat ik in dubio om ofwel mijn T-rex 600 om te bouwen naar 12s en Flybarless of om wellicht en t-rex 700 FBL aan te kopen. Uiteindelijk heb ik besloten een 700 FBl te gaan vliegen omdat dit budgettechnisch niets uitmaakte op dat moment, het geluk zat me echter niet mee.

    Tijdens de maiden ging de meegeleverde CC ICE HV 80 volledig in vlammen op, de heli had lichte schade en de regelaar is vervangen door een 120A versie.

    Tijdens de derde vlucht kwam er een steentje tussen het TT tandwiel achter en had de heli wederom lichte schade (TT tandwieltjes + tailbladen).

    Tijdens de vijfde vlucht verloor ik het zicht op de heli en heb ik de heli in de grond geboord met als resultaat dat de heli zowat totaallos is :(.

    Nu ik met de kosten wordt geconfronteerd voor het wederopbouwen van de 700 ben ik in dubio wat te doen, alle elektronika van de heli is nog in goede staat (CC ICE HV 120, Align 700M, Futaba BLS 452 swachservo's en Align DS650 tailservo, BEC, BEClipo en Beastx v2). Een recente bestelling bij HK van 4 x 6s 5000mAh 30-40c lipo's voor de 700 wordt deze week nog afgelevert...

    De T-rex 600 beviel me prima maar ik wou graag wat meer vermogen en FBL vliegen. Nu kan ik wederom een 700 aankopen (een supercombo bij rc711) en de elektronika verkopen, dan kostte me dit geintje incl. kapotte lipo's ongeveer EUR 650,- en heb ik weer een 700. Het risico hiervan is dat indien er weer iets gebeurd dit me weer zo ontzettend veel geld kan kosten... Het voordeel hiervan is dat ik een hoop spares heb en dat de bestelde lipo's niet verkocht hoeven te worden.

    Een andere optie is om een T-rex 600 ESP FBL te kopen en deze om te bouwen naar 12s. Nu heb ik een gigantisch krachtige Align 700M 510kv motor icm. de CC ICE HV liggen welke ik dan voor dit doeleinde zou willen gebruiken. De vraag is alleen, gaat dit passen? Een ombouw naar een 700 mod 1 main gear en derde bearingblock lijkt me dan sowieso onoverkomelijk. Indien dit zal gaan, welke lipo's zal ik dan nodig hebben, kom ik dan weg met 2 x 3300mAh?
     
  20. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ik zou als ik jou was even wachten (als je dat nog kunt volhouden), want Align komt nog deze zomer met een nieuwe T-Rex 600E. En die is ontworpen voor 12S. Filmpjes staan al op Youtube...
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011

Deel Deze Pagina