Align T-rex 600 12s ombouwverslag

hoi met hub
effe tussen door de motor timing voor de 4025-630
staat bij jullie low
moet ie niet medium staan
wat ik weet kleinere motoren low
zwaardere motoren medium
bij mijn scorpion 4035-560 staat de timing van mijn cc110hv op medium (draait super)
ik weet niet of ie bij een 4025-630 nu low of medium moet staan
heb nu medium ingestelt maar nog niet uitgeprobeert
 
Hallo Hub,

Motor timing op medium heb ik ook geprobeerd maar toen werd mn motor erg warm en hij liep hoorbaar minder mooi, stotterde een beetje.
Ik heb ook de pwm rate op 8 khz geprobeerd i.p.v. outrunner mode maar ook hierbij werd de motor erg heet.
Ik heb nu timing op low en pwm rate op outrunner mode en nu loopt hij het mooist, wordt niet zo warm en heeft power genoeg.
Als je in het trex600 12s draadje op helifreak.com kijkt zie je dat de meeste deze instellingen zo hebben staan, werkt blijkbaar het beste met deze motor.

Ik heb trouwens niet de laatste update van castle creations op mijn regelaar, bij deze update schijnen er ook wat verbeteringen van de governor in te zitten.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En Mijne:

castleanko.jpg


Ja, hoge headspeed. maaar tis een 550...(KANON!!!)
Is trouwens wel een 80HV, maargoed, timing gewoon op hoog knallen, governer gains zover omhoog als kan totdta ie gaat klapperen met de motor(hoor je tijdens vliegen) en dan heb je unboggable power..
 
nou nou,de ene low de andere ultra high
ik probeer dan maar eens medium
trouwens scorpion motors worden bij mij altijd warm
zeker tussen de 45en 55graden
maar lopen doen ze topie,nu toch al 2 jaar

mocht ie hoorbaar slecht lopen probeer ik wel een andere setting
ik heb versie 3.24 van castle
er zijn al nieuwere versies maar deze bevalt goed
 
Ter informatie. Ik heb mijn stock frame destijds vervangen door een 2mm Custom Heli Parts frame. Het frame van mijn 600 is nu echt onzettend stevig! Totaal geen flex meer. En de gaten voor een 3e bearing block zijn al voorgeboord.

Ik vlieg zelf nog met 6S, dus ik kan je weinig vertellen over 12S. Echter, een maat van me heeft 1,5 jaar met 10S/12S setup gevolgen. Eenmaal op 12S liep hij constant tegen allerlei problemen aan, zoals gestripte gears en etc...
 
hoi
ik wilde van de 600 mod 0,7 vervangen voor een trex700 MOD1 main gear
deze past niet op org vrijloop trex600
is daar wat voor te krijgen of moet ik het zelf passend maken
 
hoef ik alleen maar deze te kopen en het main gear m1 115t
zit het 1 richting lager er ook bij
zie hem niet op de afbeelding


AT550/600-MGC
T700 MAIN GEAR CASE
ALUMINUM 6061-T6
ALIGN TREX 600 ELECTRIC SERIES

gr hub
 
hoi
ik heb orgineel maingear van de hk600 afgedraait na rond 40
m1 tandwiel erover gaatjes boren en tappen, en hij zit er op
nu kan ik morgen de 12s eens aan zijn tand voelen ;)

vandaag de bij hk bestelde alu grondplaat alu baterij plaat en carbon staardbuis ontvangen ziet er topie uit voor het geld :p

gr hub
 
Hallo,ik heb even een vraag;Waarom ombouwen naar 12s?
Wat is het nut hiervan?Meer vermogen?Maar wanneer merk je dat dan?
Ik ben mijn schaal heli aan het bouwen en wil daar een scorpion in.Nu wil ik ook een lager toertal op mijn rotorkop.Ik heb gemailt met scorpion en die kwamen met de beste op de 630 maar dan moet ik wel naar 12s.Maar waarom dan?Ik snap er de ballen niet van.
Ik weet genoeg van heli's maar dat verhaal van vermogen,cellen en KV's is niet duidelijk.
Wie wil het nu een uitleggen.
Mag evt ook per PB.
Groet,Marcel
 
tja niet so simpel uit te leggen
de kv staan voor toeren per volt
een standaard trex motor heeft ongeveer 1200kv
deze motors zijn geschikt voor max 6s lippos 25,2volt vol
nu zal deze motor bij 100% ongeveer 25,2x1200kv = 30000toeren maken
normaal toerental voor 50size is ongeveer 2100 op de kop
dit toerental probeer ik te benaderen door pinions te wisselen
maingear 170xpinion14=overzeting 1:12 brengt mijn een toerental bij vol gas 2500toeren,regelaar draait optimaal bij 85%=85%van2500=2125toeren op de kop
deze motoren brengen ongeveer 1700-1800wat ongeveer 2,...pk

bijvoorbeeld onze scorpion 4025 630kv heeft een sterker koppel maar een lager toerental per volt
geld gelijk reken som als hierboven aleen zul je zien dat je toeren te kort komt met 6s
deze zijn ook echter gemaakt tot 50volt
met 12s zul je jou toerental wel hallen met een gelijke tandwiel verhouding
deze motor levert je dan wel zoon 2500w =kleine 3,5pk
kan dus veel meer (gewicht en of belasting aan)
voor een lagertoerental een kleinere overzetting
hoe sterker de motor

gr hub
 
Dat is niet de reden voor 12s..

6S setups kunnen net zoveel of meer power geven, waarom dan 12s, nou simpel, hoe hoger het voltage, hoe lager het amperage bij zelfde vermogen.. dus het spulletje wordt betrouwbaarder, en de accus krijgen het minder zwaar.

That's it. de motoren zijn er in verschillende ranges, de 4025 heeft ranges vanaf 1100kv tot aan 550 KV, vanaf 6,8,10,12s gebruik.

Als je een vergelijkbare motor voor een 6s 600 wil hebben moet je de 1100kv 4025 nemen, die heeft een iets lager toerental per volt, en ong 1.5 keer het vermogen van de standaard trex600 motoren(heeft niks met kv te maken, komt door het merk, productie en gebruikte wikkelmethoden, draad, magneten, enz).

met de 1100KV scorpion en dezelfde pinion zal je een lagere headspeed krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk een vrij simpel antwoord... wil je onbezorgd knallen en je lipo's een fijn leven geven.. go 12s

wil je (on)bezorgd knallen en je lipo's flink laten zweten, uitmergelen en op je tandvlees presteren.. go 6s

dan zou je nog 10s kunnen vliegen als je wilt om wat te compenseren in gewicht..is ook lekker.
 
het is al een tijd terug dat hier gepost is....

Vorige maand zat ik in dubio om ofwel mijn T-rex 600 om te bouwen naar 12s en Flybarless of om wellicht en t-rex 700 FBL aan te kopen. Uiteindelijk heb ik besloten een 700 FBl te gaan vliegen omdat dit budgettechnisch niets uitmaakte op dat moment, het geluk zat me echter niet mee.

Tijdens de maiden ging de meegeleverde CC ICE HV 80 volledig in vlammen op, de heli had lichte schade en de regelaar is vervangen door een 120A versie.

Tijdens de derde vlucht kwam er een steentje tussen het TT tandwiel achter en had de heli wederom lichte schade (TT tandwieltjes + tailbladen).

Tijdens de vijfde vlucht verloor ik het zicht op de heli en heb ik de heli in de grond geboord met als resultaat dat de heli zowat totaallos is :(.

Nu ik met de kosten wordt geconfronteerd voor het wederopbouwen van de 700 ben ik in dubio wat te doen, alle elektronika van de heli is nog in goede staat (CC ICE HV 120, Align 700M, Futaba BLS 452 swachservo's en Align DS650 tailservo, BEC, BEClipo en Beastx v2). Een recente bestelling bij HK van 4 x 6s 5000mAh 30-40c lipo's voor de 700 wordt deze week nog afgelevert...

De T-rex 600 beviel me prima maar ik wou graag wat meer vermogen en FBL vliegen. Nu kan ik wederom een 700 aankopen (een supercombo bij rc711) en de elektronika verkopen, dan kostte me dit geintje incl. kapotte lipo's ongeveer EUR 650,- en heb ik weer een 700. Het risico hiervan is dat indien er weer iets gebeurd dit me weer zo ontzettend veel geld kan kosten... Het voordeel hiervan is dat ik een hoop spares heb en dat de bestelde lipo's niet verkocht hoeven te worden.

Een andere optie is om een T-rex 600 ESP FBL te kopen en deze om te bouwen naar 12s. Nu heb ik een gigantisch krachtige Align 700M 510kv motor icm. de CC ICE HV liggen welke ik dan voor dit doeleinde zou willen gebruiken. De vraag is alleen, gaat dit passen? Een ombouw naar een 700 mod 1 main gear en derde bearingblock lijkt me dan sowieso onoverkomelijk. Indien dit zal gaan, welke lipo's zal ik dan nodig hebben, kom ik dan weg met 2 x 3300mAh?
 
Ik zou als ik jou was even wachten (als je dat nog kunt volhouden), want Align komt nog deze zomer met een nieuwe T-Rex 600E. En die is ontworpen voor 12S. Filmpjes staan al op Youtube...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top