het is al een tijd terug dat hier gepost is....
Vorige maand zat ik in dubio om ofwel mijn T-rex 600 om te bouwen naar 12s en Flybarless of om wellicht en t-rex 700 FBL aan te kopen. Uiteindelijk heb ik besloten een 700 FBl te gaan vliegen omdat dit budgettechnisch niets uitmaakte op dat moment, het geluk zat me echter niet mee.
Tijdens de maiden ging de meegeleverde CC ICE HV 80 volledig in vlammen op, de heli had lichte schade en de regelaar is vervangen door een 120A versie.
Tijdens de derde vlucht kwam er een steentje tussen het TT tandwiel achter en had de heli wederom lichte schade (TT tandwieltjes + tailbladen).
Tijdens de vijfde vlucht verloor ik het zicht op de heli en heb ik de heli in de grond geboord met als resultaat dat de heli zowat totaallos is

.
Nu ik met de kosten wordt geconfronteerd voor het wederopbouwen van de 700 ben ik in dubio wat te doen, alle elektronika van de heli is nog in goede staat (CC ICE HV 120, Align 700M, Futaba BLS 452 swachservo's en Align DS650 tailservo, BEC, BEClipo en Beastx v2). Een recente bestelling bij HK van 4 x 6s 5000mAh 30-40c lipo's voor de 700 wordt deze week nog afgelevert...
De T-rex 600 beviel me prima maar ik wou graag wat meer vermogen en FBL vliegen. Nu kan ik wederom een 700 aankopen (een supercombo bij rc711) en de elektronika verkopen, dan kostte me dit geintje incl. kapotte lipo's ongeveer EUR 650,- en heb ik weer een 700. Het risico hiervan is dat indien er weer iets gebeurd dit me weer zo ontzettend veel geld kan kosten... Het voordeel hiervan is dat ik een hoop spares heb en dat de bestelde lipo's niet verkocht hoeven te worden.
Een andere optie is om een T-rex 600 ESP FBL te kopen en deze om te bouwen naar 12s. Nu heb ik een gigantisch krachtige Align 700M 510kv motor icm. de CC ICE HV liggen welke ik dan voor dit doeleinde zou willen gebruiken. De vraag is alleen, gaat dit passen? Een ombouw naar een 700 mod 1 main gear en derde bearingblock lijkt me dan sowieso onoverkomelijk. Indien dit zal gaan, welke lipo's zal ik dan nodig hebben, kom ik dan weg met 2 x 3300mAh?