KMP/Esm fw-190

Als je dan bijna 900 euro voor een motor moet geven koop dan de 35cc 7 cilinder van evolution seidel
volgens mij past dat mooi in de kap en ze zijn makelijk onder de 80 db te houden
ook is het geluid zeer aangenaam en echt radiaal
en dan heb je zeker genoeg vermogen

daar gaat me geld haha, maar een prachtige motor inderdaad,
jammer dat er weinig vlieg filmpjes te vinden zijn op youtube
 
Dit is wel grappig,.... maakt niet uit waar en op welk forum je kijkt er is ALTIJD een discusie over welke motor te gebruiken.

In eerste instantie wilde ik voor een RCG26 (benzine) gaan maar dat werd sterk afgeraden. Het enige wat goed is is een 30cc benzine ??? Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat het makkelijk haalbaar is met een RSG26. Het is maar net wat je wil.
Wil je graag een snelheidsrecord halen,.. dan moet je echt minimaal voor een 30cc benzine of 1.80 methanol gaan.
Wil je graag schaalvliegen dan kan je ook voor een 26cc benzine of een 1.20 methanol gaan.

Uiteindelijk heb ik m'n keuze gemaakt op een ASP 160 twin, dit is krap een 20cc motor.
Vandaag heb ik het draadje van een ESM FW190 in het Duits met ASP160 (via Robke) eens goed gelezen en hier zijn de reactie's zeer goed over de ASP 160 twin.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik erg benieuwd ben naar het vermogen van de ASP 160 twin in de ESM FW-190.
 
Uiteindelijk heb ik m'n keuze gemaakt op een ASP 160 twin, dit is krap een 20cc motor.

Ik heb evt. een goedlopende Saito 182 twin (30cc) in de aanbieding als deze in je kist past

Specifications:
Displacement: 29.98cc
Bore: 28.2mm
Stroke: 24mm
Practical RPM: 2,000 ~ 10,000
Weight: 1,040g
Prop: 15 x 8 ~ 17 x 8in
Cylinder: 14.99cc x 2 AAC
Power: 2.5HP

PB maar als je interesse hebt.

Groeten, Ralf
 
Ik heb evt. een goedlopende Saito 182 twin (30cc) in de aanbieding als deze in je kist past

Specifications:
Displacement: 29.98cc
Bore: 28.2mm
Stroke: 24mm
Practical RPM: 2,000 ~ 10,000
Weight: 1,040g
Prop: 15 x 8 ~ 17 x 8in
Cylinder: 14.99cc x 2 AAC
Power: 2.5HP

PB maar als je interesse hebt.

Groeten, Ralf

hoeveel vraag je hiervoor?
 
Maar die ASP160 is toch ruim 26cc?

Dat dacht ik ook. Maar,... als je de specificaties van de ASP 120AR er naast legt dan zie je dat je niet zomaar de 2 cilinders bij elkaar op kan tellen.
Wat je zegt klopt,.. het is opgeteld 26cc. Het vermogen is niet hetzelfde als een 1 cilinder 26cc.

Spec. ASP 160 twin
Displacement: 12.8x2
Bore: 26.50mm
Stroke: 23.2mm
Suggested prop: 15*8
RPM: 2,000 ~ 9,000
Weight: 1265g

Spec. ASP 120AR
Displacement: 19.96
Bore: 30.40mm
Stroke: 27.50mm
Suggested prop: 15*8
RPM: 2,500 ~ 11,500
Weight: 888g

Ik ben ook erg benieuwd hoe de FW-190 zal vliegen met deze motor.
 
Mooi :p
Veel succes met de "bouw"
Het zou leuk zijn als je dit draadje verder aanvult met jou bouwverslag.

Mijn FW190 is nog onderweg.

Bedankt, Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen via het forum.
Ben alleen nog steeds niet uit welke motor ik ga nemen.
één ding kan ik je zeggen, hij is echt prachtig!
 
Bedankt, Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen via het forum.
Ben alleen nog steeds niet uit welke motor ik ga nemen.
één ding kan ik je zeggen, hij is echt prachtig!

Ik moet ook zeggen dat ik erg benieuwd ben. Ik hoop dat ik hem begin volgende week mag ontvangen.

Wat je motor betreft: het is altijd lastig om een motor te selecteren waarvan je niet weet hoe hij zal vliegen. Als je echt safe wil zitten kan je kiezen voor een DLE30 (benzine) of een Saito of ASP 180 (methanol) Over deze 2 motoren in combinatie met ESM FW190 lees je eigenlijk altijd positieve reacties.
Wil je echt iets bijzonder dan zal je een gok moeten wagen en gaan voor een Laser V of een ASP/OS twin of een Saito stermotor.

Hier kan je ook heel veel info vandaan halen http://www.rcuniverse.com/forum/m_6423301/tm.htm
 
Wat vinden jullie van een os-max GT-33 voor de FW190?


Mix olie / benzine: 1:30
Breedte: 80 mm
schroefdraad as: 5/16 "-24 UNF-2A
Dist-Cmd-gaten langs: hoog 54 mm
Carburateur: WT1024
totaal gewicht ca.: 980 + 140 g uitlaat
hoogte ca. : 161 mm met de bougie
Bef-hole diameter: 5,7 mm
snelheidsbereik ca.: 1800 tot 8000 omw / min
Boring: 36 mm
Dist-Cmd-gaten aan de overkant: 70 mm
Cilinderinhoud: 33 cc
Vermogen kW (pk) bij : 3,9 (5,5) 7000 r / min
Aanbevolen propeller: 18x8-20x10 "
Lengte tot hub: 155 mm
Slag: 32,4 mm

osmg1533-inset-4b.jpg
 
Heb de mijne woensdag opgehaald bij Erik, complete met V-3 en schaalspinner.
Ziet er heel mooi uit, misschien dat ik wat met de airbrush ga spelen en hier en daar wat veranderingen maak ik de kleurstelling.
Motor word een saito 150-of 180, denk wel dat het een 180 word na jullie advise:rolleyes:
Ga nog niet direct met de bouw beginnen, ben nu bezig met de P-51D van ESM, ook mooi:).
 
Vandaag m'n nieuwe zender opgehaald. Ik kwam een paar kanalen tekort op m'n DX8. Dit heeft me doen besluiten om eens goed te investeren in een zender waar ik voorlopig goed mee voorruit kan.

Dit heeft verder niets met de FW-190 te maken maar ik wilde dit even delen :p

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top