Hi Marcelinets, best bedankt voor dat mooie compliment!
Die tegenslagen die vallen al bij al wel mee.
++++++++++++++++
Ben er in geslaagd de battery op te laden met wat krokodillen klemmetjes. Niet de veiligste manier maar hield wel een oog in 't zeil.
Zo vanmorgen tijd om die servo die de klep van de uitschuifbare arm bediend een nagekeken. Was wel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Moest al de electronica en bedrading weer uit elkaar halen. Gelukkig dacht ik er nog net op tijd aan om het ganse mechanisme in kip positie te zetten. Nu die cylinders vol olie zitten is daar geen beweging in te krijgen.
Meevaller was dat ik de bedrading van beide klep servos door de krimp kous kon trekken zonder de bodemplaat los te moeten maken. Ze moesten er allebei uit omdat ze tezamen door die tube lopen.

Geen breuk in mijn soldeerwerk dus eerste gedacht was defecte servo. Voor alle zekerheid de draad van de versnellingsbak servo die ik zo mooi verbrand had geknipt en die aan deze servo gesoldeerd. Dan eens aan mijn tester gehangen and dat ding werkte >zucht van opluchting< Aan de verwijderde verlengdraad was niets abnormaal te zien, maar vermoedelijk zit er ergens een breuk in een van de drie draadjes.
Dan natuurlijk het probleem om beide draden weer terug naar voor te krijgen. Met wat aansporing en een touwtje lukte dat wel.
Zo nu is de ganse truck in werkende toestand (behalve natuurlijk de SMX module en de LEDs in de cabine)
Zoals hij nu staat ... Heb een krimptang en pinnetjes besteld zodat ik die boel wat kan opruimen. en het er een beetje overzichtelijker uit ziet.


Morgen ga ik dan eens snel de contacten aan die universele kingbus checken en die dan ook een direct verbinden met de bus in de truck. zien of dat iets doet.
en dan kan ik eindelijk starten aan de container ... heb dat tot laatst gehouden. Een eenvoudige and simpele nuts and bolt job
Groeten!
Stephan

++++++++++++++++
Ben er in geslaagd de battery op te laden met wat krokodillen klemmetjes. Niet de veiligste manier maar hield wel een oog in 't zeil.
Zo vanmorgen tijd om die servo die de klep van de uitschuifbare arm bediend een nagekeken. Was wel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Moest al de electronica en bedrading weer uit elkaar halen. Gelukkig dacht ik er nog net op tijd aan om het ganse mechanisme in kip positie te zetten. Nu die cylinders vol olie zitten is daar geen beweging in te krijgen.
Meevaller was dat ik de bedrading van beide klep servos door de krimp kous kon trekken zonder de bodemplaat los te moeten maken. Ze moesten er allebei uit omdat ze tezamen door die tube lopen.

Geen breuk in mijn soldeerwerk dus eerste gedacht was defecte servo. Voor alle zekerheid de draad van de versnellingsbak servo die ik zo mooi verbrand had geknipt en die aan deze servo gesoldeerd. Dan eens aan mijn tester gehangen and dat ding werkte >zucht van opluchting< Aan de verwijderde verlengdraad was niets abnormaal te zien, maar vermoedelijk zit er ergens een breuk in een van de drie draadjes.
Dan natuurlijk het probleem om beide draden weer terug naar voor te krijgen. Met wat aansporing en een touwtje lukte dat wel.
Zo nu is de ganse truck in werkende toestand (behalve natuurlijk de SMX module en de LEDs in de cabine)
Zoals hij nu staat ... Heb een krimptang en pinnetjes besteld zodat ik die boel wat kan opruimen. en het er een beetje overzichtelijker uit ziet.


Morgen ga ik dan eens snel de contacten aan die universele kingbus checken en die dan ook een direct verbinden met de bus in de truck. zien of dat iets doet.
en dan kan ik eindelijk starten aan de container ... heb dat tot laatst gehouden. Een eenvoudige and simpele nuts and bolt job

Groeten!
Stephan