Plaatsing ESC en LiPo’s in boot

Daar zijn geen regels voor.. de motor en flexas moeten goed oplijnen. En de flexas vind het fijn om zo recht mogelijk te lopen. Dus ideaal gezien ligt de motor zo laag mogelijk.

Verder is het zwaartepunt van de complete boot belangrijk. Die is weer afhankelijk van wat je waar erin legt. Plaatsing van de motor hangt dus af van de plaatsing van de andere componenten.


Top, bedankt voor je reactie!!!
 
@Mars76 , en al enige verandering aan de boot? , ga je er terug 2 motoren in zetten ? vind dat hij bij mij goed gaat met die ene motor , jouw esc's zijn zwaarder en daardoor kan je een zwaardere motor plaatsen , ik zou gaan gelijk hier vorig vermeld voor een 4092/1520kv bv motor , want denk dat hij nog rapper gaat varen , dat hij rare kuren gaat beginnen maken , scheelt natuurlijk bij vlak water .
 
@Mars76 , en al enige verandering aan de boot? , ga je er terug 2 motoren in zetten ? vind dat hij bij mij goed gaat met die ene motor , jouw esc's zijn zwaarder en daardoor kan je een zwaardere motor plaatsen , ik zou gaan gelijk hier vorig vermeld voor een 4092/1520kv bv motor , want denk dat hij nog rapper gaat varen , dat hij rare kuren gaat beginnen maken , scheelt natuurlijk bij vlak water .


Ik wacht nog even op de motoren. 4092 1650kv besteld.
Zelf carbon parts maken voor de regelaars en batterijen. Leuk ermee bezig te zijn. .
Nog een beetje te koud voor aan de waterkant voor mij nu haha.
 
1E10F6C6-A536-4A79-B2A7-F422B73575A3.jpeg 35FB0868-1D65-42AA-92FB-7A09E1752FB4.jpeg Even een vraagje mbt mijn as/ inliner.
De messing buis wordt erg heet en na een aantal minuten varen komt er rook uit de romp.
Veel rommel in de boot van het plastic.

Moet de inliner op 1 of ander manier “vastgezet” worden? De motor trekt hem ook omhoog na een run.
En wie weet een goed adres voor deze messing buizen en inliner?
 
De elektronica en de motor worden dus niet overbelast t.g.v. de zwaardere draaiende as, de stroom blijft binnen de perken.

Ik heb geen multimeter:rolleyes:.. maar de esc en motor waren rond de 35 graden na de run.
De inliner draaide mee en de as vreet hem een beetje op zonde zien aan de rommel:eek:. Bij een beetje gas kwam de inliner omhoog tegen de coupler aan.
Dien ik de inliner “vast” te zetten? Of andere tips?
Omdat deze inliner nu niet meer goed is, weet iemand een goed adres waar dit gekocht kan worden?
 
Dunner vet gebruiken ( vermindert de wrijving flex-liner) en iets scherpere bocht in messing buis ( hoek motoren beetje veranderen) , teflon zal dan moeilijker meedraaien en eruit komen
 
Ik heb geen multimeter:rolleyes:
Ik adviseer je zeer sterk er één aan te schaffen, onmisbaar voor de e-hobby.

Without a watt-meter you are in the dark, until something starts to glow :( ;)
 
Laatst bewerkt:
Dunner vet gebruiken ( vermindert de wrijving flex-liner) en iets scherpere bocht in messing buis ( hoek motoren beetje veranderen) , teflon zal dan moeilijker meedraaien en eruit komen

Ok ga ik dat even proberen! Merci voor de tip!

Heb je ook een idee waar ik het best even kan shoppen hiervoor?
 
Is toch wel een vervelend fenomeen , ik ga iets anders proberen het ziet er wel niet te fraai uit .....
Overlengte van de liner als die er is klein stukje insnijden over de langsrichting en dan terug klappen om de asbuis en borgen met een trekbandje.
Ik zal een foto plaatsen.
Natuurlijk in combinatie met een dunner smeermiddel.
Gr Gerjan
 
Is toch wel een vervelend fenomeen , ik ga iets anders proberen het ziet er wel niet te fraai uit .....
Overlengte van de liner als die er is klein stukje insnijden over de langsrichting en dan terug klappen om de asbuis en borgen met een trekbandje.
Ik zal een foto plaatsen.
Natuurlijk in combinatie met een dunner smeermiddel.
Gr Gerjan

Is inderdaad niet de fraaiste methode.. maar als het werkt waarom niet! Ik zie ook dat ze flexas kabel saver verkopen, dat kan ook misschien helpen tegen het omhoog kruipen van de teflon?
 
Back
Top