Toon je EDF model

Discussie in 'EDF forum' gestart door hoeby, 19 aug 2010.

  1. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    IMG_5900.png Fouga RBC
     
    Mad Monster vindt dit leuk.
  2. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    564
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Hij kan inderdaad behoorlijk snel onderweg zijn en remt ook nauwelijks af. Kist heeft pas 4 vluchten gehad en ook nog onder harde wind vlagen. Ben nog een beetje aan het experimenteren met zwaartepunt.
     
  3. Guido63

    Guido63

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Tilburg
    Hi Mad Monster,
    Ik denk dat die Kfir een bouwplan van Philip Noël kan zijn. Ik heb zelf de Mirage 5 op basis van zijn tekening bijna klaar. Zwaar gemodificeerd voor een 100 mm EDF.
    IMG_2742.jpeg IMG_2746.jpeg
     
    coen_l, ramses, Mad Monster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    564
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Zou best kunnen. Ik tref de originele bouwer van mijn kist komend weekend op de ProWing. Zal hem eens vragen waar de tekening vandaan kwam.
     
  5. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    564
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Nieuw project bijna klaar; de Concorde van HM-Modellbau. Lengte 3,6m, span 1,5m (schaal +/- 1:17).
    Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de opbouw van de beweegbare neus met het vizier en dan alleen nog alles programmeren in de zender (16 servo's, throttle, retracts en remmen, "afterburner" en alle LED's. Maiden flight hoop ik ergens in de loop van juli te kunnen doen.
    Aandrijving 2x 100mm Wemotec fans (2x 6kg stuwkracht, takeoff gewicht +/- 11,5kg).
    Dit is een foto van een gereed exemplaar in de huiskamer van HM-Modellbau / Harald Matussek.
    Mijn versie heeft als extra nog een set navi, beacon en strobe lampen gekregen.
    Ik heb een hele serie foto's van de bouw. Ik hoor graag of er interesse is om deze te posten (in een apart topic).

    Afbeelding.jpg
     
    coen_l, tone, Bertus en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.924
    Locatie:
    Zeewolde
    Natuurlijk is hier interesse in :yes:
     
    Vale Ouwe vindt dit leuk.
  7. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    zo zeker prachtig model !
     
  8. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Zevenaar
    Absoluut!! zo een bijzonder model verdient een uitgebreid verslag
     
    Vale Ouwe vindt dit leuk.
  9. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.296
    Locatie:
    NB NL
    .
    Wow,.. yes please!!

    Groeten, Ramses
    .
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.239
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Zeker willen wij daar meer van weten en zien.
     
  11. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    564
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Ik zal komende week een begin maken met het bouw topic ("bouw Concorde van HM-Modellbau"). Ik bouw de Concorde overigens niet zelf. Dit gebeurd door de ontwerper van het model (Harald Matussek van HM-Modellbau). Met name het uitsnijden van de servoklepjes, wieldeuren, de neus, acculuik enz. uit de composiet romp en vleugels was mij een brug te ver. Op bezoek bij de maker had ik al gezien hoe precies en netjes hij dit allemaal gedaan had op een eerder model. Zo zou ik het zelf niet kunnen... Dus de bouw uit handen gegeven aan de originele ontwerper. Van de bijna 20 stuks die inmiddels van dit model gemaakt zijn heeft hij al zeker de helft in eigen huis afgewerkt, er is dus al heel wat ervaring voorhanden. Tijdens de bouw wordt ik op de hoogte gehouden van de vorderingen aan de hand van foto's. Deze zal ik met aanvullende informatie in het bouwtopic met jullie delen. Grt, Hans
     
    coen_l, gpman, Bertus en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Egbertje

    Egbertje

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Hardenberg
    Ik heb deze en is klaar voor de maiden. v34bnyb4.png
     
    Vale Ouwe, renetl50, hingtouw en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    He je had vanmiddag mee kunnen vliegen.

    Een van de mijnen:

    IMG_1152.jpeg
     
    renetl50 en Frits37 vinden dit leuk.
  14. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    498
    Locatie:
    Helden
    Hoi

    Heb een vraagje aangaande de beeps van de ESC bij aansluiten LIPO???
    Heb jij de 6S of de 8S uitvoering.
    De nieuwe regelaars schijnen een andere beep te geven, bij aansluiten lipo!
    Bedankt voor je info.
    Groet Hans

    ps vlieg veilig en een behouden maiden flight.
     
  15. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Uden
    upload_2024-10-13_21-10-0.jpeg
    (foto ff geleend van google...:))

    Afgelopen vrijdagochtend mijn maiden mee gemaakt. Met dank aan de gastvrijheid van Jupiter in Venlo en Jan in het bijzonder (waar er in totaal 8 Avanti's binnen de club aanwezig zijn). Overstap van de E-Flite Habu STS 70mm is nog best groot. Gelukkig dat ik hiermee wat ervaring heb opgedaan, voordat ik aan het Avanti avontuur begonnen ben. Drie vluchten gemaakt.

    De tips van Jan die ik meteen heb toegepast:
    - zwaartepunt op of zelfs nog wat voor wat is aangeven door Freewing. Vliegbeeld is nog steeds meer dan prima en de Avanti zou dan minder snel stuiteren met de landing.
    - rates op de helft gezet van de high rates (muv hoog/laag, die op 70%). Was voor mij voor nu MEER dan voldoende.

    Zelf had ik al de ailerons op 2 kanalen gezet (ipv af-fabriek op 1) en differentieel toegepast (35%).
    Super blij met de Avanti en hopelijk nog veel speelplezier.
     

Deel Deze Pagina