Toon je EDF model

Discussie in 'EDF forum' gestart door hoeby, 19 aug 2010.

  1. hingtouw

    hingtouw

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    36
    IMG_5900.png Fouga RBC
     
    Mad Monster vindt dit leuk.
  2. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Hij kan inderdaad behoorlijk snel onderweg zijn en remt ook nauwelijks af. Kist heeft pas 4 vluchten gehad en ook nog onder harde wind vlagen. Ben nog een beetje aan het experimenteren met zwaartepunt.
     
  3. Guido63

    Guido63

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Tilburg
    Hi Mad Monster,
    Ik denk dat die Kfir een bouwplan van Philip Noël kan zijn. Ik heb zelf de Mirage 5 op basis van zijn tekening bijna klaar. Zwaar gemodificeerd voor een 100 mm EDF.
    IMG_2742.jpeg IMG_2746.jpeg
     
    coen_l, ramses, Mad Monster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Zou best kunnen. Ik tref de originele bouwer van mijn kist komend weekend op de ProWing. Zal hem eens vragen waar de tekening vandaan kwam.
     
  5. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Nieuw project bijna klaar; de Concorde van HM-Modellbau. Lengte 3,6m, span 1,5m (schaal +/- 1:17).
    Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de opbouw van de beweegbare neus met het vizier en dan alleen nog alles programmeren in de zender (16 servo's, throttle, retracts en remmen, "afterburner" en alle LED's. Maiden flight hoop ik ergens in de loop van juli te kunnen doen.
    Aandrijving 2x 100mm Wemotec fans (2x 6kg stuwkracht, takeoff gewicht +/- 11,5kg).
    Dit is een foto van een gereed exemplaar in de huiskamer van HM-Modellbau / Harald Matussek.
    Mijn versie heeft als extra nog een set navi, beacon en strobe lampen gekregen.
    Ik heb een hele serie foto's van de bouw. Ik hoor graag of er interesse is om deze te posten (in een apart topic).

    Afbeelding.jpg
     
    coen_l, tone, Bertus en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.874
    Locatie:
    Zeewolde
    Natuurlijk is hier interesse in :yes:
     
    Vale Ouwe vindt dit leuk.
  7. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.026
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    zo zeker prachtig model !
     
  8. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Zevenaar
    Absoluut!! zo een bijzonder model verdient een uitgebreid verslag
     
    Vale Ouwe vindt dit leuk.
  9. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.218
    Locatie:
    NB NL
    .
    Wow,.. yes please!!

    Groeten, Ramses
    .
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.112
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Zeker willen wij daar meer van weten en zien.
     
  11. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Ik zal komende week een begin maken met het bouw topic ("bouw Concorde van HM-Modellbau"). Ik bouw de Concorde overigens niet zelf. Dit gebeurd door de ontwerper van het model (Harald Matussek van HM-Modellbau). Met name het uitsnijden van de servoklepjes, wieldeuren, de neus, acculuik enz. uit de composiet romp en vleugels was mij een brug te ver. Op bezoek bij de maker had ik al gezien hoe precies en netjes hij dit allemaal gedaan had op een eerder model. Zo zou ik het zelf niet kunnen... Dus de bouw uit handen gegeven aan de originele ontwerper. Van de bijna 20 stuks die inmiddels van dit model gemaakt zijn heeft hij al zeker de helft in eigen huis afgewerkt, er is dus al heel wat ervaring voorhanden. Tijdens de bouw wordt ik op de hoogte gehouden van de vorderingen aan de hand van foto's. Deze zal ik met aanvullende informatie in het bouwtopic met jullie delen. Grt, Hans
     
    coen_l, gpman, Bertus en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina