Hij kan inderdaad behoorlijk snel onderweg zijn en remt ook nauwelijks af. Kist heeft pas 4 vluchten gehad en ook nog onder harde wind vlagen. Ben nog een beetje aan het experimenteren met zwaartepunt.
Hi Mad Monster, Ik denk dat die Kfir een bouwplan van Philip Noël kan zijn. Ik heb zelf de Mirage 5 op basis van zijn tekening bijna klaar. Zwaar gemodificeerd voor een 100 mm EDF.
Zou best kunnen. Ik tref de originele bouwer van mijn kist komend weekend op de ProWing. Zal hem eens vragen waar de tekening vandaan kwam.
Nieuw project bijna klaar; de Concorde van HM-Modellbau. Lengte 3,6m, span 1,5m (schaal +/- 1:17). Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de opbouw van de beweegbare neus met het vizier en dan alleen nog alles programmeren in de zender (16 servo's, throttle, retracts en remmen, "afterburner" en alle LED's. Maiden flight hoop ik ergens in de loop van juli te kunnen doen. Aandrijving 2x 100mm Wemotec fans (2x 6kg stuwkracht, takeoff gewicht +/- 11,5kg). Dit is een foto van een gereed exemplaar in de huiskamer van HM-Modellbau / Harald Matussek. Mijn versie heeft als extra nog een set navi, beacon en strobe lampen gekregen. Ik heb een hele serie foto's van de bouw. Ik hoor graag of er interesse is om deze te posten (in een apart topic).
Ik zal komende week een begin maken met het bouw topic ("bouw Concorde van HM-Modellbau"). Ik bouw de Concorde overigens niet zelf. Dit gebeurd door de ontwerper van het model (Harald Matussek van HM-Modellbau). Met name het uitsnijden van de servoklepjes, wieldeuren, de neus, acculuik enz. uit de composiet romp en vleugels was mij een brug te ver. Op bezoek bij de maker had ik al gezien hoe precies en netjes hij dit allemaal gedaan had op een eerder model. Zo zou ik het zelf niet kunnen... Dus de bouw uit handen gegeven aan de originele ontwerper. Van de bijna 20 stuks die inmiddels van dit model gemaakt zijn heeft hij al zeker de helft in eigen huis afgewerkt, er is dus al heel wat ervaring voorhanden. Tijdens de bouw wordt ik op de hoogte gehouden van de vorderingen aan de hand van foto's. Deze zal ik met aanvullende informatie in het bouwtopic met jullie delen. Grt, Hans
Hoi Heb een vraagje aangaande de beeps van de ESC bij aansluiten LIPO??? Heb jij de 6S of de 8S uitvoering. De nieuwe regelaars schijnen een andere beep te geven, bij aansluiten lipo! Bedankt voor je info. Groet Hans ps vlieg veilig en een behouden maiden flight.
(foto ff geleend van google...) Afgelopen vrijdagochtend mijn maiden mee gemaakt. Met dank aan de gastvrijheid van Jupiter in Venlo en Jan in het bijzonder (waar er in totaal 8 Avanti's binnen de club aanwezig zijn). Overstap van de E-Flite Habu STS 70mm is nog best groot. Gelukkig dat ik hiermee wat ervaring heb opgedaan, voordat ik aan het Avanti avontuur begonnen ben. Drie vluchten gemaakt. De tips van Jan die ik meteen heb toegepast: - zwaartepunt op of zelfs nog wat voor wat is aangeven door Freewing. Vliegbeeld is nog steeds meer dan prima en de Avanti zou dan minder snel stuiteren met de landing. - rates op de helft gezet van de high rates (muv hoog/laag, die op 70%). Was voor mij voor nu MEER dan voldoende. Zelf had ik al de ailerons op 2 kanalen gezet (ipv af-fabriek op 1) en differentieel toegepast (35%). Super blij met de Avanti en hopelijk nog veel speelplezier.
Na lang wikken en wegen en het bestuderen van diverse forums en de twijfel of ons veld geschikt is gaat de mijne in de verkoop Mocht er interesse zijn dan graag een pb. Egbert