1/35 MAS Italeri

Discussie in 'Marineschepen' gestart door reinaart, 6 okt 2024.

1. reinaart

reinaart

Lid geworden:
    11 jun 2014
    De bouw van de MAS is gedaan en kan vandaag het model prepareren voor een laag primer. Ik ga dit keer geen Action spuitbus gebruiken maar Vallejo primer. Nog een paar foto's :

Arjan

TIMBERWOLF en k-k vinden dit leuk.
  2. reinaart

reinaart

Lid geworden:
    11 jun 2014
    Weer wat vorderingen gemaakt maar er moeten nog heel wat plastic en pe onderdelen worden toegevoegd. Ook moet er wel nog wat worden bijgetipt aan het verfwerk. Ik heb het originele roerblad overigens met plastic strips nog wat vergroot .

Arjan

Laatst bewerkt: 3 nov 2024 om 13:01
    Herby63, TIMBERWOLF, k-k en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. reinaart

reinaart

Lid geworden:
    11 jun 2014
    De eindstreep komt in zicht. Moet nog decals en een beschermende vernislaag aanbrengen. Moet ook nog de schroeven van de torpedo's in een bronskleur verven. (was ik even vergeten). Tenslotte moet er natuurlijk nog een passende bemanning komen.

Zoals gewoonlijk hebben de standaard Italeri figuren weer veel te grote en slecht gesculpte hoofden. Ik begrijp werkelijk niet waarom Italeri niet eens een wat betere figuren sculptor inhuurt want het zijn altijd de hoofdjes waar het helemaal mis gaat. De wollen mutsen en officiers petten zijn volstrekt onbruikbaar omdat die qua schaal toch dichter bij de 1/25 dan 1/35 zitten. Ik ben dus zelf maar weer begonnen met het aanpassen van de figuren. Allereerst heb ik de figuren uitgeboord om ook hier weer gewicht te reduceren. Bij een aantal figuren zal je dan eerst de figuren doormidden moeten zagen. Veel mensen zullen dit onzinnig vinden maar holle, drijvende figuren hebben voor mij laatst nog hun nut bewezen toen een PT-Boat bemanningslid overboord was geslagen en bleef drijven. Dat figuurtje was ik anders gewoon kwijt geweest. Ik heb Hornet hoofdjes gebruikt en heb een stel mutsen gemaakt van Milliput. Ik zal die mutsen nog wat bijwerken als het spul volledig is uitgehard.

Deze authentieke foto's tonen dat er een grote verscheidenheid aan koud weer mutsen gedragen werd :

Arjan

k-k, TIMBERWOLF en pompebled vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina