1.3Ghz FPV setup check/tips

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Lilinin, 8 jan 2014.

1. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Thanks! Even wachten dan :)

2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
  3. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Ah, ik bedoelde wel zo'n vtx kabel, geen mini Jack. Toch bedankt :)

4. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Ah die witte dingetjes. Verkeerd gelezen :)
    Die zijn lastiger te vinden ja.

5. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Weer een vraagje: Met de standaard antenne's op mn vtx en vrx (1.3ghz 500mw) had ik zon 100 meter bereik voordat het lcd scherm in mn bril ging verspringen naar AV1 AV2 (zwart).

Dus ik dacht dat komt vast door de antenne's. Voor een deel was dat ook zo want nu kan ik de raarste bochten maken en houd nu wel zicht (CL + SPW). Toch blijf ik het probleem houden dat wanneer ik iets verder dan 100m ga hij gaat verspringen van AV1 naar AV2.

Alle accu's zijn vol dus daar kan het niet aan liggen. Wat ik nu in mn hoofd heb zitten (en ik hoop dat het klopt) is dat AV1 (geel) voor DVD is en niet tegen ruis kan en AV2 (wit) voor de achteruit rij camera en wel tegen ruis kan. Gewoon een kwestie van slechte ontvangst na 100 waardoor de LCD er uit klapt en hopelijk dit bij AV2 niet gebeurt (heb het nog niet kunnen testen)

Echter vraag ik me af of dit het inderdaad is en zoniet wat het nog meer kan zijn?

Dat ik ook 2.4Ghz bestuuring gebruik zou het toch niet kunnen zijn? Ga er vanuit dat dan eerst de besturing er mee zou kappen voordat het video signaal het op geeft. Heb de Vtx en de rx al zover mogelijk uit elkaar gezet.

Iemand nog ideeen?

6. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    1.3 op 500Mw kom je meerdere kilometers ver mee, zelfs met standaard antennes.

Wat wel zou kunnen, is dat jouw zwarte scherm een variant is op het "blue screen". Dat houdt in dat bij signaalverlies, het scherm direct uit gaat, dit is niet zo praktisch als je aan het FPV'en bent, aangezien je regelmatig kleine storingen hebt......

Als dit het geval is, kost je dat een nieuw scherm.....

7. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Zelfs binnen dat zou dat veel te snel zijn.
    Hooguit heel even weg vallen kan maar niet continue.
    Streepje in beeld zou niet gelijk op blauw mogen gaan.

Zo'n 3.5"schermpje gaat pas als je eigenlijk al 80% sneeuw hebt (op 5.8 )

Anders kijken of je met iemand kunt uitwisselen.

8. Lilinin

Lilinin

Lid geworden:
    11 jun 2013
    Hmm dank voor jullie antwoorden. Het schermpje dat ik heb staat bekend om zijn goede fpv kwaliteit voor DIY brillen. Ook bij een kanaal 5 vtx en 6 vrx krijg je eerst heftige grijze lijnen voor hij blauw/zwart gaat.

Ben bang dat het misschien toch de 2.4Ghz module is van frsky die in de weg zit. Kan dit?

Deel Deze Pagina