H
hezik
Guest
Nav de pylonracediscussie in het F3P gedeelte, kwam ik tot het volgende.
De F3A reglementen schrijven max een 10s lipo voor, of beter gezegd, een maximale spanning overeenkomend met 10s.
De huidige generaties accu's kunnen de gevraagde stromen steeds beter leveren. Stel ik pak een 10s 5000 35C lipo, die mag dan dus 175A leveren, continu. Bij F3A gaat men zelden boven de 100A uit, dat houdt dus in dat men 75A aan potentieel ongebruikt laat.
Wat als je nu een schakeling maakt die dit voltage verhoogt? Dus wel een 10s aandrijfpack, maar dan op de regelaar het eerst omzetten naar 60v?
Natuurlijk kun je dan met capaciteit in de problemen komen, als in accu leeg aan het eind van het programma, maar je zou deze 'transformatie' bv. ook alleen kunnen toepassen indien de vermogensaanvraag ervoor er is..
Het idee is dus een soort van 'overdrive' die op de daarvoor van toepassing zijnde momenten, je aandrijving net even wat meer pit kan geven.. volgens mij technisch uitvoerbaar..
De F3A reglementen schrijven max een 10s lipo voor, of beter gezegd, een maximale spanning overeenkomend met 10s.
De huidige generaties accu's kunnen de gevraagde stromen steeds beter leveren. Stel ik pak een 10s 5000 35C lipo, die mag dan dus 175A leveren, continu. Bij F3A gaat men zelden boven de 100A uit, dat houdt dus in dat men 75A aan potentieel ongebruikt laat.
Wat als je nu een schakeling maakt die dit voltage verhoogt? Dus wel een 10s aandrijfpack, maar dan op de regelaar het eerst omzetten naar 60v?
Natuurlijk kun je dan met capaciteit in de problemen komen, als in accu leeg aan het eind van het programma, maar je zou deze 'transformatie' bv. ook alleen kunnen toepassen indien de vermogensaanvraag ervoor er is..
Het idee is dus een soort van 'overdrive' die op de daarvoor van toepassing zijnde momenten, je aandrijving net even wat meer pit kan geven.. volgens mij technisch uitvoerbaar..
Laatst bewerkt door een moderator: