Het enige wat nog kon..............opnieuw bekleden.....! Het vlies zat er goed op met het balsaloc, is een soort witte houtlijm dat ook taai blijft, het wordt niet echt hard Hier heb ik een aantal avonden op moeten zweten om dat er netjes af te krijgen en weer gladde hout oppervlakken...etc,ect. Dus nu begrijpje misschien dat het plezier mij even was ontschoten en het even heeft geduurt voordat ik het weer heb opgepikt!. Maar ondertussen op het advies van een clubgenoot het nog twee extra lagen 50/50 spanlak op gezet, zodat het vlies goed "dicht" zit en voorzichtig beter veel dunne laagjes spuiten met spuitverf van een andere bouwmarkt(Karwei) De romp zo gedaan alvast, dat ging goed Op het veld de "range check" gedaan en.......................geen storing gemerkt Ps. Door het ronde raampje zie je nog net mn servo voor de ontsteking on/off microswitch Zodat ik op afstand de ontsteking kan uitzetten Ps. Ook de wiel assen zijn hier nog lang om straks de brede Trexler wielen te kunnen op zetten
Dus de vleugel eindelijk weer klaar met nieuwe boven bekleding. En toen de maiden, krijg nog plaatjes van een collega hopelijk, twee weken terug eindelijk. De motor trok goed, dus loslaten vanuit het gras en oooh wat een mooie rustige klim en denk op zo'n 100m de motor uitgezet en oooh wat vliegt,glijdt dat ding mooi naar beneden. Circuitje aanvliegen en netjes afvangen onder luid geklap van het publiek, prachtig Dit is geen vliegtuig voor de snelle en aerobatic jongens onder ons Klaar En de Trexler wieltjes terug in de doos met een beetje talkpoeder na de foto shoot! De Gladiator heeft wel met deze wieltjes gevlogen, maar ben er een beetje zuinig op Dus als er nog plaatjes komen of een filmpje is dat voor later Ondanks dat het tegen zat was het een mooi project en vliegt het fantastisch. Misschien een keertje voor de DOW meeting als het niet zo ver weg zou zijn Op naar het volgende winter project Groetjes, Kees
Blijkbaar heb ik enkele afleveringen gemist , lees het nu pas Na de 2 lagen verdunde spanlak zet ik er nu ook nog een laag verdunde poriënvuller op , tussen de lagen door lichtjes opschuren met korrel 1200 en je bekomt een mooie gladde strakke afwerking , spuitklaar. En proficiat met je eerste vluchten Kees , het blijft fantastisch zicht , die "oldtimers" Groeten Jef
Hier nog een filmpje van vandaag op het veld Vliegt nog steeds zn rondjes, zo mooi https://www.facebook.com/680018925449627/posts/2251553081629529/ Gr Kees