OK.. vaag dat ze die hxt versie dan nog niet hebben veranderd op de site. En goudcontacten erbij was ik wel gewend, maar niet dat ze al aan de draden vastzaten ..in de schroefgaten aan de andere kant zie ik ook duidelijk dat daar al een keer iets ingedraaid is. Rare jongens.. die chinezen.
HXT is qua grotere electromotoren een beetje de rommelbak van Hobbycity. Het kost dan ook, naar verhouding, nagenoeg niets. De meeste HXT spullen zijn relabeled overflow of rejects van andere productielijnen. Ik heb ook al een keer een 10S 'HXT' in handen gehad, waar Turnigy opstond. Wat ik interessanter zou vinden dan een paar krasjes of wat zwarte plekjes, is of het ding werkt; of ie doet wat ie moet doen. Als ie verder gewoon werkt, heb je nog steeds voor een habbekrats een werkende motor. Wil je iets meer zekerheid dat je een redelijke motor opgestuurd krijgt, moet je niet de goedkoopste HXT's pakken, maar de Turnigy SK serie, bijvoorbeeld. Het is gewoon het risico van dit soort motoren bestellen. Je betaalt 35 euro voor een motor die grofweg 3kW levert op 10s. Dan moet er ergens op bezuinigd zijn, zoals kwaliteitscontrole. Is toch wel een algemeen bekend feit van HXT/Turnigy, dat daar best eens een 'fluke' tussen kan zitten.
Ik ging ook voor de SK maar die was tijdens mijn bestellen uitverkocht.. We zullen zien wat deze doet.
Bas, ik heb een stuk of wat van die turnigy motoren en sommige hebben ook dat zwarte plekje. lijkt wel of het daar opgestaan heeft tijdens montage of zo.
Okee, bedankt voor de info Jan. De motor doet iig wat 'ie moet doen: De Remedy ook; voelde (na wat trimmen) meteen goed.
Gefeliciteerd met de 1e geslaagde vluchten Zo zie je maar weer dat het allemaal niet zo schandalig is.. komt er dus gewoon op neer dat je voor heel weinig geld een werkende aandrijving hebt gekocht