1e jet : hotspot !

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door bigscale, 20 sep 2006.

1. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
    ok, niet gebruiken op mn zoldertje dus........

of moet ik een zuurstofflesje aanschaffen, voor het geval ik moet blussen?

weten jullie een alternatief, dus een blusser waar ik zelf niet van kapot ga, als ik in een besloten ruimte moet blussen, maar ook geen poeder, wat alle electronica in huis aantast?

2. jetpower

jetpower Guest

3. F15

F15

Lid geworden:
    27 jul 2006
    ik heb nog wat tweede hands blusser stuur een PB als je interesse heb

gr
    michel

4. RUFTER

RUFTER

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Maar goed dat dit sarcastisch bedoeld is, zuivere O2 en een open vlam is ook niet bepaald een goede combinatie.

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ik moet mezelf corigeren.

Halon werkt als katalisator en zorgt er op die manier voor dat een brand geblust wordt. Wel is het officieel niet meer te verkrijgen vanwege het gevaar voor het mileu. CO2 is in deze een goede vervanger van de Halonblusser. En natuurlijk alles eraan doen om een eventuele brand te voorkomen, dus brandmelders en rookmelders in je hobbyruimte instaleren net zoals in je huis, en alles wat warmte produceert appart houden van brandbare stoffen.

6. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Met alle respect voor de medewerkers aan dit draadje maar het is zo wel helemaal Off topic geraakt, gaarne een nieuw draadje over brandblussers openen en hier weer terug naar de oorsprong......

7. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    al de maiden gehad :?: :?: :roll:

8. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    hallo al maiden gehad :?: :?: :?: :?: :?:

9. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    kijkt er niemand meer naar dit draadje!!!???????????????
    :roll: :? :evil:

10. wesley puma

wesley puma

Lid geworden:
    5 apr 2005
    rustig, kan ook zijn dat "bigscale" een tijdje niet op het forum is geweest... ;)

@ jochem, echt een vet ding man, zie het draatje nu pas eigelijk :oops:
    mare ik bemoei me nergens mee want ik heb hier de balle verstant van ( komt ooit nog wel) Zou graag als het kan wel wat meer detail foto's willen zien

succes.

Grt.

11. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik ook wel :wink:

12. bigscale

bigscale Guest

Hallo mensen,

Ik heb de afgelopen week een aantal verbeteringen uitgevoerd aan de hotspot, ook me verdiept in de handleiding van de jetcat, een compressor gemaakt voor het pneumatisch systeem, gisteren met een clubgenoot de motor proefgedraaid en dat ging helemaal goed !

Morgen middag , als het idd goed weer is, moet het er van komen, dan volgt er meer met foto`s !

Erg spannend allemaal...yiihaaa :D

13. bigscale

bigscale Guest

Wat een fantastische dag vandaag, en dat nog wel op vrijdag de 13e...

Maar het moest er toch maar van komen, alles goed na gelopen, checklist gemaakt om niets te vergeten, alles inladen en dan met goede moed naar het veld.

Alles rustig met mijn clubgenoot in elkaar gezet en gecontroleerd, te beginnen met de reikwijdte test, ik had er een nieuwe antenne op gezet met verend voetje, toch bleek dat mijn ontvangst niet optimaal was.
    Na wat analyse kwam Eric met het goede idee om de antenne te verplaatsen zodat de antenne in de romp wat minder gelust zou zijn, en dat hielp aanzienlijk !

Toen getankt, de jetcat gestart, en besloten dat ik hem zelf zou invliegen, le moment supreme...fantastisch gewoon, veel adrealine !

Wat bijtrimmen, en vrij snel half gas en wennen aan het vliegbeeld, het silhouet is toch anders dan ik gewend ben met bigscales.

Timer op 6 min. gezet vanaf start up, weinig tijd om te bekomen van de start moest ik me weer opladen voor de landing, wat komt hij snel binnen ! dat was best ff slikken, doorstart gemaakt en we hadden nog 1 minuut, ik besloot toch maar gear up te landen om de gear te sparen,

Landing was snel, een van de spannendste momenten uit mijn modelvliegjaren, maar met goede afloop !

Kortom, wat is jetvliegen gewelllldig ! Had dit niet zo verwacht...totdat je zelf eens kan sturen.

Hopelijk volgen er meer van deze mooie nazomer dagen,

Hier wat foto`s,

Feel free to comment !

Jochem

preflight met Eric

wat zijn we blij

en nog een keer..

14. F15

F15

Lid geworden:
    27 jul 2006
    gefeliciteerd met je maiden en dat er maar meer mogen volgen (volgend jaar jetmeeting rozenburg ? :D )

15. bigscale

bigscale Guest

Dank je F15 !

Ik was op de meeting bij jullie en toen dacht ik al, wat gaaf..ik wil ook ! Nu is het ervan gekomen gelukkig,

Hopelijk kan ik volgend jaar erbij zijn !

En wat zie ik ? de zon breekt door, wie weet Hotspot..part deux :lol:

16. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Gefeliciteerd.

Lekker snel want op 20 sept had je je eerste posting gedaan en dan nu al omhoog op vrijdag de 13e, kan alleen maar beter worden 8)
    Nu nog even wennen aan het langzame vliegen met de hotspot, want dat kanie ook heel goed hoor, en dan nog vele vluchten genieten :D

tot ziens Ger Kovacs.

17. bigscale

bigscale Guest

Dank je Ger !

Tja,ik dacht ook al dat het langzaam vliegen toch moet kunnen, het is niet voor niets een delta..maar daar heb ik relatief weinig ervaring mee.

Het circuit beter plannen op downwind en een langere final draaien, dan komt t goed hoop ik,

Groetjes

18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    mooie maiden en veel plezier nog, bigscale :!: :wink:

19. wesley puma

wesley puma

Lid geworden:
    5 apr 2005
    van deze kant ook 8)

Grt.

20. nickos

nickos

Lid geworden:
    22 mei 2003
    Gefeliciteerd !!!
    :proost:

Altijd spannend en een heerlijk gevoel die adrealine!

Grtz
    Nickos

Deel Deze Pagina