2.4Ghz Fasst module in T14MZ.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Alexzzz, 29 mrt 2008.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
  2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    post die fotos hier es alex, geen zin om te registreren daar

3. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ze lieten niet aan aan de hand van foto's zien hoe het moet....

Grt.

4. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Toch vraag ik me af of het niet een reden heeft dat de antenne alleen opzij of naar onder kan... ze zullen het toch niet zomaar zo gemaakt hebben.

Weet jij daar meer van Jan of kun je dat misschien navragen??

Cheers,

Richard

5. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    De prijsstelling van de Futaba FASST ontvangers roept nogal wat vragen op. Een 8 kanalen ontvanger is zo'n 50% duurder dan een 7 kanalen ontvanger. Om over een 14 kanalen exemplaar nog maar te zwijgen!

In de 35 mHz ontvangers is ook veel prijsverschil, maar dat is vaak verklaarbaar. Door betere filters of de ontvanger werkt volgens het dubbel-super principe.

Weet iemand hoe dit zit met FASSTontvangers? Zit daar verschil in de kwaliteit van de diverse ontvangers of wordt de prijsstelling gebruikt als marketing-instrument.

Futaba vindt dat de 617 ontvanger zowel geschikt is voor parkflyers als voor grote modellen. Heeft iemand hier ervaring mee???

Als je naar het gewicht van de ontvangers kijkt vraag je je af of er wel iets in zit!

6. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    De 8 en 14 kanaals hebben een hogere resolutie, gelijk aan de G3 ontvangers 2048 stappen dus, vandaar het prijsverschil.
    En inderdaad er zit bijna niks in de ontvangers, denk ook dat als de markt een beetje tot rust komt de prijzen aardig zullen gaan dalen.

7. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Ik gebruik de 606 in een heli en kan daar gewoon ver mee weg vliegen zonder problemen dus ik zou ook niet twijfelen om de 617 in een heli of vliegtuig te zetten.

En daarbij komt nog dat futaba echt niet roept dat hij net zo geschikt is voor grote modellen als voor parkflyers als dat niet zo is... de 146ip bijvoorbeeld word puur verkocht als indoorontvanger/kleine modellen en daarvan roepen ze ook niet dat hij fullrange is.

Cheers,

Richard

8. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Je kan de antenne ook gewoon horizontaal zetten, zo heb ik het al het meest gezien en zo doe ik het ook.
    Ik ben met mijn yak al eens HEEEEEEL ver geweest. Kwestie van te testen he ;-) no problems
    Tot nu toe wel enkel met de 14kanaals ontvanger gevlogen, zondag ga ik mijn nieuwe 7 kanaals eens testen...

Laatst bewerkt: 24 apr 2008
  9. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    bij de spectrum dx 7 kan ik dat ding alle kanten oprichten

10. Raptor Rulezzz

Raptor Rulezzz

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Bij de Futaba modules en zenders kan dat dus niet. Maar goed ook eigenlijk, als je hem verder zou kunnen draaien dan zou het kabeltje wat in de antenne loopt kunnen beschadigen.

Cheers,

Richard

11. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik dacht ook al dat dit de reden is...

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nou, een jaar later dan gepland, maar heb vandaag de module en ontvangers besteld, ik hoop woensdag de boel binnen te krijgen:) (Hobbyin)

13. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Ga je een hoop plezier aan beleven, nooit meer freq checken, nooit meer storingen op je elec kisten.
    Is alleen effe een uitgaaf ja, maar dubbel en dwars waard.

Ger.

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Klopt, heel veel voordelen, en ja, het enige nadeel; alle ontvangers in 1 klap vervangen, maar goed......:)

15. Bryan

Bryan

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Echt super heerlijk ben vandaag gaan gastvliegen in Sittard

hoefde nergens na te kijken kwa kanalen enz :D

Grt.

16. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Gebruik nu bijna een jaar de FX-30 met een TM-14 module. Kan alleen maar zeggen dat het prima werkt.

Gebruik zowel 6014, 608 als 617 ontvangers. Ook hiermee nooit enig probleem kunnen vaststellen. Ook geen reikwijdte verschillen. Allen het toegepaste protocol en de kanaalaantallen verschillen.

Het enige wat wel eens lastig kan zijn is het plaatsen van de twee antennes in smalle rompen. De laatste 3 cm van de antennekabels zijn de feitelijke antennes. Deze moet 90 graden van elkaar staan. De kabels mogen niet in een kleine radius worden gebogen, dus dat is wel een puzzelen.

Het handigst in het gebruik is het in de romp lijmen van kunststof buisje waarin de antennes worden geschoven.

In grote rompen speelt dit niet. Daarin is plaats genoeg.

17. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Heb een zooitje 6014's besteld en 1x 617 voor in een 2 meter F3A kist (electro) dus ben benieuwd:) Heb er wel vertrouwen in, een jaar geleden wilde ik nog even de kat uit de boom kijken:D

18. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
  19. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Houd er wel rekening mee dat je vanaf de 8 kanaals pas volledige fail-safe hebt;)

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ok, wist ik niet eens:) Maar goed, ik heb zelfs in de 3 meter+ kisten genoeg aan 7 kanalen, al heb ik voor die kisten wel de 6014 ontvanger gekocht, maar het prijsverschil met de 617 was wel erg groot, dus die vond ik goed genoeg voor een 2 meter kist, en ik ga er vanuit dat er geen storing komt:D

Deel Deze Pagina