2.4Ghz vs 35Mhz en vraagje GPS

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Tibo, 13 dec 2012.

1. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ja dat kan ik begrijpen, maar is dat met een module ofso?

2. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Sja, moet je ff opzoeken, servicecentre futaba ? (ik heb geen idee) Ik heb gekozen voor MPX een evo 9, corrien (op dit forum is voor dit merk oa servicepunt) En sja met rudder kan je ook camera besturen idd. 6 of 7 kanaals zou wel het minimum zijn zegt mijn gevoel.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...3df9f8598c624&previousPage=lr&pageNum=1&pos=2

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...56cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=6

Marktplaats.nl - Zender Multiplex Quatronic - Modelbouw | Radiografisch | Vliegtuigen en Helikopters

de laatste is vvanaf 45 euro bieden + ontvangers. Ik zeg kopen , laten nakijken en voor 100 euro heb je een prima setje ! Dat het geen computerzender is zou mij (maar ja wie ben ik) geen drol boeien.

Wat betreft is na laten kijken nodig, weet je als je FPV gaat vliegen moet je ineens van allerlei dubbelchecken en controleren, je systeem wordt namelijk nogal wat complexer. Het helpt mij iig dat ik zeker weet dan m'n spullen (idg mn mpx zender) gewoon 100% ok is. vandaar deze suggestie.

3. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ok bedankt voor de tips.
    Ik zou toch liefst een zender met digitale trim hebben zodat het makkelijker is voor meerdere modellen te programmeren.
    Die laatste is in Nederland, is wat te ver dus.

4. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ik heb wat gezocht over die 'mix' functie om met een schakelaar tussen 2 functies op een kanaal te wisselen. Je hebt hier blijkbaar wel een zender met 'mixing' functie nodig?

5. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    1,3 Ghz behoort toch zeker geen storing (lees harmonischen) te hebben op 2,4 GHz besturing. Eea is uiteraard sterk afhankelijk van de kwaliteit gebruikte apparatuur! Sommige devices slingeren zeer veel harmonischen de ether in, andere producenten hebben de electronica keurig voor elkaar.
    Hier is al veel meer over geschreven: [post131]
    Je weet het pas echt als je het test met je eigen apparatuur.

Ik ben zeker geen voorstander van 35 MHz, zeker niet voor een FPV toestel. Stel je bent al 1km onderweg als daar iemand op hetzelfde kanaal gaat zenden. Dan heb je de kans dat jouw dure FPV toestel mooi kwijt bent/crashed.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Dit is de zender die ik gebruik.

Over de mix functie. Je moet idd de mogelijkheid hebben, tot het mixen van kanalen. Ik heb mijn originele kanaal voor rudder als master geprogrammeerd, maar niet aangesloten.

Met de keuze schakelaar A naar boven, wordt dit kanaal gelinkt aan kanaal 6 (rudder op aangesloten), en met keuze schakelaar A naar beneden, wordt dit kanaal gelinkt aan kanaal 7 (pan op aangesloten).

FF7 is toch wel het minimale, maar weet niet hoeveel vrije kanalen en mixers erin zitten. Mocht je ooit nog eens naar flaps willen, dan kom je al kanalen tekort.

Hopelijk kan je er wat mee

7. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ziet er goed uit! Thanks.
    Hoeveel is een FF9 nog waard 2de hands?

8. Steveno

Steveno

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Waarom geen 2,4 ghz met een 433Mhz module ??
    De keus qua zender is breder, en je krijgt er meer bereik door.

9. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Dat is ook een mogelijkheid, maar denk dat hij dan duurder uit is, als hij ook nog een UHF module moet kopen naast een zender. Vandaar de 35Mhz.

Ook de keuze voor UHF is mede afhankelijk van de afstand die men wil overbruggen.

Ik heb de mijne voor 120 euro kunnen kopen. Ook deze is later nog uit te breiden met UHF.

10. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Sja de bedoeling was toch om de kosten laag te houden. Als je zelf moet gaan uitttesten of het wel of niet werkt is de route meestal duurder dan goedkoper uit zijn. Wat Miccim aangeeft over hetzelfde kanaal gebruiken, dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook vroeger niet. (en wij vliegen dicht bij MVC midden nederland.) Tegenwoordig, in de tijd van 2,4GHz) ben ik vaak de enige die nog 35MHz vliegt op de club.

11. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik wil de gok iig niet nemen!
    Maar goed dat ben ik...

12. Steveno

Steveno

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Persoonlijk zou ik niet met 35Mhz FPV vliegen.
    Als je de kosten laag wilt houden zou je ook eens naar een graupner MX16 kunnen kijken.
    Is 2,4ghz niet te duur, betrouwbaar en 2dehands kom je ze regelmatig tegen.
    De keus ligt uiteraard geheel bij jezelf.

13. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ik denk toch dat ik voor 35Mhz ga, aangezien ik op locaties vlieg waar niet direct iemand anders gaat vliegen.

14. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Welke ontvangers raden jullie aan voor een Futaba FF9 35Mhz, met goed bereik en voor FPV?

15. Steveno

Steveno

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Helemaal goed.
    Ik denk dat de Futuba R319DP een erg goede keuze is, of schultze ontvangers zijn ook erg goed.
    Maar er zullen ook vast andere goede alternatieven zijn.
    E.e.a hangt ook a vanf hoeveel kanalen je denkt nodig te hebben.

16. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    9 kanalen zal wel goed zijn, als het een 9ch zender is?

17. Pebbles

Pebbles

Lid geworden:
    25 aug 2009
    Ik gebruik de corona's dual conversion ontvangers van hobbyking. Werken goed. 1.8km bereikt met standaard antenne zonder in failsafe te gaan. Voor meer bereik,antenne verlengen naar 2,04mtr.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    Wijze keuze denk ik in jou geval. Pebbles noemt verlengen van je antenne, dat heb ik ook gedaan, en ik vlieg daarmee tot iig 5 km storingsvrij. (wel een beetje hoogte houden met je kist)

19. Tibo

Tibo

Lid geworden:
    28 mei 2011
    Ik heb niet echt zin om in Hong Kong te bestellen :) Zou het ook nog graag voor Kerstmis hebben. Die R319DP ziet er ook wel goed uit.
    Ik denk dat ik volgende week eens binnenspring bij Home Flyer of Albatros.

Deel Deze Pagina