2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Heren heren, we zijn volwassen mensen, we hoeven mekaar toch niet gelijk in de haren te vliegen? :nooo:

(Ik heb niets van wat verwijderd is gelezen.)

De vraag is heel simpel: Han, wil je je mooie Beech wederom op het spel te zetten (en misschien de veiligheid van omstanders), of wil je eerst precies weten wat de oorzaak is?

Ik zou de casus exact beschrijven (set-up: motor, regelaar, prop, accu, en wat er gebeurd is), en dat (met foto’s van de regelaar(s)) voorleggen aan de producenten van regelaar en motor en op modelvliegforums in binnen- en buitenland plaatsen. :teacher:

Daar wordt je niet minder van; baat het niet, schaadt het niet. :p

Er is nu twee keer wat fout gegaan met deze combinatie (en de laatste keer is het met de Beech goed afgelopen, maar dat had ook anders kunnen gaan), en ik hoef hier niet uit te leggen wat Murphy over dit soort zaken zei. ;)

Als ik Han was (maar dat ben ik gelukkig niet, en ik wed dat Han blij is dat hij mij niet is! ;)) zou ik er niet eerder mee gaan vliegen, voordat ik wist wat de oorzaak is.

Just my two cents. :D


jan.
 
Hallo Jan

Er maakte niemand ruzie er werd gewoon een mening neergezet (via Pb heb ik het er met Han nog over gehat)

Dat een moderator dat gelijk weer moest verwijderen begrijpen "de bouwers" niet.

en ik wed dat Han blij is dat hij mij niet is! :D

Daar heb je zeker gelijk in Jan :mrgreen:

Maar nu de beech weer klaar is gaat alles weer goedkomen .

Mvg Johan
 
Han, ik volg dit verslag al een tijdje:
klasse dat je zo'n mooie kist gered hebt door gewoon je kalmte te bewaren.

Succes met het zoeken naar de oorzaak.
 
Ook Roel bedankt.

Oorzaak simpel de regelaar had al wat tikjes gehad.
Vandaar de opmerking van Nando.
Vorige week had die ook een kuurtje.
Dus de oude in de prullebak.
De andere kant loopt nog prima, deze gaat ergens anders in.

Nu 2 nieuwe regelaars. Ander merk.
En alles loopt nu weer als een zonnetje.
Althans dat hoop ik.
Morgen effe buiten testen.
En anders effe vliegen in het westen van het land.:)

109_0674.jpg


Groeten Han.
 
koeling

De regelaars houden van koeling geen lucht er langs betekend dat de warmte niet afgevoerd kan worden .
Als ik jou was zou ik de regelaar geforceerd koelen.
 
Koeling zat hier.!!!!!
Beter kan gewoon niet.
Hier mijn koel gleuf.
rechtstreeks naar de regelaar.
103_0413.jpg


Net proef gedraaid, o wat loopt dat mooi.
De regelaars worden helemaal niet warm.
Als of ze niets gedaan hebben.
Op starten gaat ook gesmeerd.
Geen valse noot te bekennen.

Nu maar eens wachten op een mooie avond.
Maar dat duurt nog wat daagjes.
Kan ik mooi nog een klein probleempje oplossen.
Maar dat maakt verder niet uit.
! regelaar was het oude type lees 3 maanden oud. (Kan weer terug in de lapidar.)
Deze vervangen voor het nieuwe type.
Zijn de toontjes ook het zelfde.

Groeten Han die helemaal weer blij is.
Dat wordt weer heerlijk vliegen.
 
Ik begrijp dus dat Han zijn oude regelaars vervangen heeft door een ander merk/type.

Er van uitgaande dat het daarbij om puike spullen gaat: lijkt mij een wijs besluit. :teacher:

Succes ermee en hou 'm heel! :D


jan.
 
Tataaaaaaaaaaa.

Hij gaat weer lekker.:banana::banana::banana:
Hopelijk morgen weer, dan op lekker kort gras.

Groeten Han.

Tataaaaaaaaaaaaaaaaaa Han waar ken ik da van, o ja nu weet ik het weer, kijk maar uit dat je account niet geband word om da se denken dat je Japiooooo bent.:rolling::rolling::rolling:
 
Zo afgelopen donderdagmiddag een ritje Dusseldorf gemaakt, samen met tolkje Manfred.
Naar Gensace.
Om 15.15 uur vertrokken en 20.00 uur weer thuis.
En dat allemaal voor een hele grote doos vol lipo's.
Daar heel goed ontvanden en getrakteerd eop koffie en veel meer.
s'Avonds gelijk begonnen met solderen en plakken.
En vrijdag avond waren al de vier palletjes voor de beech gereed.
Zaterdag proef draaien Pfffffff wat een power.
Bij de eerste vlucht met deze beech was het vermogen zo rond de 2KW
per motor.
De laatste week was het vermogen nog maar 1.5 tot 1.6 kw.
Reden dus voor nieuwe lipo.s.
Nu een vermogen van 2,3 KW op 10S.
En gisteren bij BLC lekker 4 vluchtjes gemaakt.
En dat ging super goed.
Eerst nog wel de stress van zal het allemaal heelblijven met die warmte.
Geen problemen gehad.
Power in overvloed nu.:p.

100_7132.jpg



Groeten Han.
 
Dan had je ze ook wel op Euroflugtag Rheidt mee kunnen nemen ;)

Ik ben blij voor je , zelf had ik met de Beech zondag heel weinig vermogen door de hoge temperaturen (vloog niet prettig (dunne (ijle) lucht en minder vermogen)

Succes met je nieuwe accu's

ps wanneer gaaan we verder aan de Haviland ?? (jij in Epe en wij achter de webcam ;-) )

Groetjes
 
Zo weer wat heerlijke vluchtjes gemaakt.
Power in overvloed..
Nando ze passen ook precies maar dat wisten we al.:o
Nu met wat koeler weer dan zondag waren ze na 9 minuten vliegen lauwtjes.

Eric daar waren ze uitverkocht.!!!

Haviland duurt nog een maandje denk ik.
Wil eerst nog lekker vliegen.
Rond om huis moet ook nog wat gedaan worden.

Maar de inboedel voor de haviland groeid al aardig.

Groeten Han.
 
Zo na dat er een pootje was losgekomen in Odoorn.
Doordat ik een paar dagen er voor een uirwijk, schrik moment heb gehad,
bij de landing.
De nood reparatie heeft het toch 5 vluchten uitgehouden.
Maar nu heeft buurman clublid Rob gisteravond de pootjes mooi
hard gesoldeerd.
Als hij dat doet komt het nooit meer los.
Zo klaar voor Genk.

Het vliegen met de nieuwe lipo´s blijft een belevenis.
Nu ruim 30 vluchten gemaakt.
Power meer dan voldoende, Ben er zeer content mee.
En nu exact de zelfde regelaars er in.
! iets terug geregeld in de midden stand.
Alles loopt nu op rolletjes en het stroomverbruik is beide kanten exact gelijk.

Zo nu is iedereen weer op de hoogt.

Groeten Han.
 
Het ging effe niet zo als het moest.
Iets telang door gevlogen.

IMG_8137.jpg


Reperatie verslagje volgt.
Ernstig is het niet.
Geen grote botbreuken zullen we maar zeggen.

Groeten Han.
 
Back
Top