2 meter F3A setup, advies.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Alexzzz, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hezik

hezik Guest

Ik durf het niet te zeggen Alexzzz, ik denk het eigenlijk niet. Ik vermoed 149DP's...

(waren ook geen van alle G3 zenders)

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ah ok, dan sluit dat de PCM G3 ontvangers uit:D

3. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Om de redenen die Bert reeds aanhaalde, zou ik ook voor een 2,4Ghz module gaan bij een dergelijke F3A kist. Waarom eerst geld/tijd in een systeem investeren waar mogelijk een probleem bij optreedt als je met hetzelfde geld een systeem kunt krijgen dat direct goed werkt?
    Sure, het gaat ook prima met een 35Mhz systeem... Dat hebben Hans met zijn F3A kist en Derk met zijn Funtana wel bewezen denk ik.

Wat weerhoud je precies van een 2,4Ghz module/RX systeem Alexzzz?

4. hezik

hezik Guest

In zoverre, hij heeft al een goede zender.. en die wil ie ws graag behouden zonder er een module met losse antenne op/aan te moeten zetten.

Dat gezegd hebbende, in alle eerlijkheid zou ik ook gaan voor het gemak en er 2.4 Ghz inzetten, als het qua kosten verder gelijk is tenminste, maar dat wil niet zeggen dat 35Mhz niet kan ;)

5. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik zie er de noodzaak niet van in? Waarom zou ik overstappen als ik de boel nu ook goed aan de praat krijg op 35Mhz? Tijd en geld zie ik niet echt, hooguit dat je met inbouwen goed moet opletten, maar dat is met 2.4G ook zo. Als ik de ontvanger zo ver mogelijk achterin de romp inbouw en de regelaar met accu ver voorin plaats, geef ik het op zijn minst een kans om te zien of dat werkt. Ik ga niet bij voorbaat een module met ontvangers kopen omdat 2.4G ineens een hype is, that ain't me:rolleyes:

De 5014 en 5114 heb ik daarnaast nog liggen, zou niet rationeel zijn om die niet eerst een kans te geven....

Grt.

6. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Dan is het een ander verhaal inderdaad.

Groet,

Julius

7. gertje

gertje

Lid geworden:
    18 apr 2006
    Het is wel een gemak om te hebben hoor Alexxx.Ik heb er ook een tijd over getwijfeld om over te schakelen.Maar ik denk toch dat dit de toekomst word.
    Door de 2.4 modules is het mogelijk om langzaam 2.4 ontvangers te kopen en ook nog op 35mhz te vliegen.Maar om in dit stadium van 2.4 nog 35mhz ontvangers te kopen vind ik zelf niet zinvol.
    Maar goed,dit wil niet zeggen dat jij dat ook moet. :)
    En zeker niet als je ze nog hebt liggen.Als je storing hebt kun je eventueel nog ferriet-kern gebruiken.

8. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    2,4 rulez:yes:

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Sinds de 2.4Ghz is er bij ons op de club nog nooit zoveel gecrashed.....

Maar goed, daar zijn genoeg discussies over geweest. We gaan het dus eerst op de 35Mhz proberen:)

10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Moet ik trouwens de Jeti Spin 99 nog instellen of zijn de standaard waarden goed voor mijn setup? (ik heb het niet over cellenaantal, maar de overige instellingen zoals timing enzo) En is dat ook in te stellen zonder programmeerapparaatje?

Grt.

11. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
  12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  13. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Vanaf hier verder aan te passen aan je wensen. De progbox lijkt mij een een noodzaak alleen al voor het uilezen van stromen, temperaturen spanningen etc.
    Standaard staat hij voor de Hacker C50 inrunner.

14. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Of die endpoint instelling nodig is weet ik niet. Ik heb daar tot nu toe nooit wat mee gedaan en alles lijkt ook goed te gaan.

15. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Winfried heeft inmiddels ervaring met de AXI en de spin en kan je denk ik ook wel vertellen wat er verder nog aan te wijzigen valt om een beter gedrag te krijgen.
    Zo heb ik van Bert begrepen dat zij de timing bij de Plettenberg, waar ook 24 graden aangeraden wordt, teruggeschroefd hebben. Of dat ook weer voor de AXI zou moeten gelden weet ik niet. Spelen dus.

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Heb jij er 1 Hans? (als jij het goed vindt, kom ik dan een keer langs om die regelaar in te stellen, hoeft maar eenmalig neem ik aan)

Grt.

17. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik zou toch maar een progbox kopen. Ik zit nog steeds mijn rem te tweaken.

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, ik bedoelde de progbox, als het voor mij maar eenmalig gebruik is, dan is het zonde om aan te schaffen.....

19. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Het gebruik is verre van eenmalig. Ik wil bijvoorbeeld de max stroom weten afhankelijk van propgrootte etc.

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Njah, ik kies gewoon de veiligste optie; 20*13 APC-E, daarna kom ik er niet meer aan:p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina