2 meter F3A setup, advies.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Alexzzz, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Als je op dat linkje klikt zie je dat er zippy-battery op staat.
    Wat interessanter is dat ik gelezen had dat de grote Rhino's op dit moment Enerland (=Polyquest, Flightpower, Hyperion) Lipo's zijn

2. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hier las ik dat:
    Flightmax vs Rhino - My Hobby City

3. hezik

hezik Guest

Dan ga je er wel vanuit dat Enerland beter is dan Zippy.. daar ben ik nog niet echt van overtuigd, eerlijk gezegd..

4. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Henri! Hoe was je eerste werkdag?:D

Ik vond nog een 2s540mah pakketje, denk dat ik die voorlopig voor de besturing ga gebruiken, lekker licht, zoals Hans al zei:)

Grt.

5. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Henry dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat iemand anders zegt dat Rhino voor zijn grote packs zijn basismateriaal uit hetzelfde toeleverende bedrijf betrekt als waar andere Lipo merken hun basismateriaal betrekken. !!!

6. hezik

hezik Guest

En dat je dat interessant vind, hans ;)

Ik heb natuurlijk geen ervaring met de grote pakketten, maar bij de kleintjes presteren de zippy cellen juist beter dan de 'merkproducten'. Dit geldt zowel voor de kleine indoorpakketjes, als bv. voor de 3s 2200mAh pakketten die ik gebruik in mijn kleine extraatje. Mijn lader geeft ook Ri aan tegenwoordig; in het vliegen hebben de zippies meer 'punch' en bij het laden een lagere Ri. Enige is wel dat ze verhoudingsgewijs iets zwaarder zijn.

Hoe het met de F3A packs zit, weet ik dus niet, maar gebaseerd op de andere ervaringen, zou ik het eerder jammer vinden als er in die grote geen zippy cellen zitten..

Komt nog bij.. als ik het even paranoia doortrek.. enerland cellen zitten doorgaans in verhoudingsgewijs dure pakketen, vergeleken bij zippy. Als ze nu ineens in goedkope pakketten opduiken, dan krijg ik daar heel sterk het gevoel bij dat men de bij de kwaliteitscontrole mindere producten, in de goedkope heeft gestopt. Dat is mijn paranoia en niet gestoeld op enige vorm van kennis uiteraard :)

Het zou mij niets verbazen als bepaalde mensen niet naar de merkpakketten grijpen bij grotere zwaardere programma's omdat die pakketten beter presteren, maar louter omdat ze meer capaciteit nodig hebben en met een gewichtslimiet zitten... wederom niet gebaseerd op directe informatie.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  7. vosje

vosje

Lid geworden:
    19 dec 2005
    Hoi Awol,
    Ik vlieg nu al 7 jaar met lipo's en heb nog geen een zelfontbranding mee gemaakt , ik heb zeer veel type zippy's en kan zeggen dat ze zeer goe zijn.

gr vosje :)

8. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ok, op prijsvolgorde geselecteerd krijgen we dus dit;

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 5S1P 30C $99.02

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 4900mAh 5S1P 20C Lipoly Pack $88.32

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 5S1P 25C $86.13

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 5S1P 20C $72.65

Als ik het goed begrijp, is de de Zippy H dus in ieder geval een goede keuze, en de Rhino zou het ook prima doen? De andere pakketten moet ik vergeten?

Grt.

Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  9. hezik

hezik Guest

Denk dat als je de 15C's even buiten beschouwing laat, je met alle bovenstaande pakketten wel rond gaat komen. Ik zou de FlightMax 30C pakken.

Wat betreft het gewicht van die flightmax pakketten, wederom, geen directe kennis maar giswerk, maar ik kan mij zo voorstellen dat men 1 productielijn heeft waar allemaal dezelfde cellen afkomen, en dat men deze cellen selecteert op bv. inwendige weerstand.. de goeden worden dan de 30C's, enz. Dat is bij veel productieprocessen een gangbare techniek.

10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ok, 15C is verwijderd uit de lijst.

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zippy H lijkt me ook geen goede keus. Die lipo's vinden 70A piek leuk maar gekker moet het echt niet worden. Ik zou voor de 30C flightmax gaan of Zippy R maar die zijn er momenteel niet :(

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ok, Zippy H ook verwijderd uit het lijstje:)

13. 3w_flyer

3w_flyer Guest

een clubgenoot vliegt de rhino's 6 cellen 4900 in een electrojet van JEPE.

na een 20 vluchten per pakket zondag een nieuw pakket genomen, hij kon geen verschil waarnemen, de Elogger ook niet.

dus ik denk dat de 5 cellen even goed doen.

14. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    De Rhino 4900 mah 5s is zoals ik eerder aangaf gewoon goed. Derk vliegt er ook mee, dus kun je er zeker van zijn dat 't in orde is. :D
    De duurdere 5000 mah 30c is natuurlijk mooi, maar wel 25 gram zwaarder x2 = 50 gram over het 10s pakket. Je pakket zou dan 1,3 kg zijn, vergeleken met de nieuwe EON F3A van 1150 kg toch even een stukje zwaarder...

Overigens; Rhino, Zippy, Flightmax, 't komt volgensmij allemaal op hetzelfde neer. Kijk maar eens naar de Rhino 4900, staat in de rechter onderhoek 'Zippy battery' :p

Evolution al besteld?? :p

Groet,

Julius

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    En betaald ook:p Ik zit heel hard te hopen dat ie morgen al verzonden wordt, dan is ie er met wat mazzel vóór het weekend.........

16. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Mooi. Ben benieuwd naar je bevindingen.
    Stiekem hoopte ik toch dat je voor de Tojeiro zou kiezen (We hadden ze zo mooi naast elkaar kunnen zetten:D), maar de Evolution lijkt me ook een goede keus! ;):p

En welke regelaar neem je nu? De JETI spin 99 hoop ik?

17. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, ik zelf ook, op RCU zijn ze toch behoorlijk enthousiast. De kwaliteit is sowieso super, en het is heel simpel; zodra hij binnen is controleer ik de instelhoeken, als die allemaal in orde zijn, dan gewoon de hele handel netjes inbouwen en "vliegenderwijs" gaan afstellen. Hoop hem met een maandje in de lucht te hebben, eigenlijk had ik al eerder moeten beginnen, om een kist écht goed te krijgen ben je zo een paar maanden verder, daar ben ik de afgelopen maanden achter gekomen met de nieuwste Extra.....

Als RCT (of de LHS) hem op voorraad had gehad, of had kunnen bestellen dan had het waarschijnlijk de Tojeiro geworden, Protech ben ik altijd best tevreden over geweest. Maar de E-Evolution vind ik stiekem toch mooier om te zien, komt door de Tojeiro-cockpit, die steekt zo omhoog.....

Klop, de spin 99.....

Grt.

18. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Die lelijke hoge kap die je oa op de site van Protech ziet is inmiddels weer terugveranderd naar de orginele 'a la Smaragd' cockpit, tenminste; ik heb niet zo'n lomp geval :p :D

Doet er verder niet meer zo toe, feit is dat je straks een mooi fijn toestel erbij hebt!;)

19. hezik

hezik Guest

Hehe Alexzzz, begin je dat ook eindelijk door te hebben? Daar hebben we vroeger wel eens discussie over gehad, ook reden waarom sommigen wel eens mekkeren over de hoge doorloopsnelheid van toestellen bij jou ;)

Om een toestel goed af te stellen, heb je minimaal een aantal dagen echt windstil nodig, wat in NL al snel vertaalt naar enkele maanden. Je begint een toestel pas echt te kennen als je er langdurig mee vliegt.

Als je continu wisselt, kost je dat op wedstrijden gewoon punten, omdat je, ongeacht dat je denkt van wel, je kist niet kent en niet goed afgesteld kunt hebben in die korte tijden ;)

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dat heeft ook nog een andere reden, het begint met een j en eindigt op aloezie:D

Gaat goedkomen komend jaar, in ieder geval voor de f3a-b, als je maar 1 kist hebt, moet je er wel aan wennen:p

Hoeveel mm goudcontacten is gebruikelijk bij dit soort vermogens?

Grt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina