2e hands DLG overkopen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door BramHarmsen, 31 aug 2015.

1. vissermax

vissermax

Lid geworden:
    3 jun 2011
    Gisteren naar prowing geweest en bij een stand van FVK hadden ze een mooie aanbieding. Blaster 2 voor €290 nieuw[​IMG][​IMG]

2. astonia

astonia

Lid geworden:
    12 sep 2008
    Mooi aanwinst en een mooie prijs.

Moet weer opzoek want mijn Long Shot is gebroken.

3. macedh

macedh

Lid geworden:
    22 sep 2013
    Toch niet mijn ex Long Shot? Heb nog wel aardige Polaris en SynergyII ter overname eventueel

4. astonia

astonia

Lid geworden:
    12 sep 2008
    Klopt, oorzaak was iets te overmoedig geweest Marcel. Gevolg gebroken staart. Ben al wel aan het herstellen, maar zal wel een flinke toename zijn in gewicht want de breuk zit dicht bij de stabilo. Overweeg nog een nieuwe romp en staart te bestellen.

Synergy II heb ik ook nog, van Jeroen overgenomen. Deze heeft door het gooien ook een reparatie nodig. De peg begint los te komen. Vliegt een stuk sneller dan de Long Shot. Het langzamere vliegen van de Long Shot spreekt mij aan, maar het lage gewicht van de Synergy is ook geweldig. Heb begrepen dat de Tautalus ook langzaam vliegt, dus wellicht nog een keer voor een Tautalus gaan. Alleen zelf vleugels maken is nog erg spannend.

Als oefen object heb ik nog een paar Mimi kernen van Jeroen gekregen. Heb inmiddels al een vacuumpomp en licht glasmatjes. Nu nog opzoek naar een goedkope regelunit voor de vacuumpomp. Ben daar trouwens samen met Erwin mee bezig (de Shark man).

5. macedh

macedh

Lid geworden:
    22 sep 2013
    Heb ik tot nu toe nooit nodig gehad...

6. kabonkel

kabonkel

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Is dat ook te doen zonder te "baggen"? Ben benieuwd ben van plan er in de nauwe toekomst 1 te gaan bouwen.. Alle draadjes heb ik inmiddels gelezen over het zgn baggen. Hoe dan zonder ben ik erg benieuwd naar..

Groet,
    Remco.

7. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Hallo Remco,

Baggen of uit Mallen werken is nu eigenlijk de meest gebruikte methode om vleugels te maken die sterk en licht genoeg zijn om het echte DLG vliegen te ervaren

in houtbouw komt de Mimi als eerste ervaring met DLG in de buurt, zie F3K.nl en dan tap Mimi voor tekeningen en bouwbeschrijving, maar van Mimi naar Full-size is een enorme stap.

er zijn overigens wel houtbouw Full size DLG vliegtuigen maar het verschil met kunsstof vleugels is zo groot dat de meeste hier het niet als een serieuze DLG beschouwen
    Je kan natuurlijk altijd een kist van 2 kilo bij de tip pakken, een rondje draaien en hem weg slingeren maar je kans om een belletje te pakken is zo klein dat je de sensatie van het DLG vliegen er niet mee krijgt

Als je het zelf bouwen leuk vind is Baggen een heel leuk onderdeel en er is genoeg informatie over te vinden
    Het maken van gereedschap ( zoals een vacuum pomp uit een oude koelkast pomp, is een leuk deel van de hobby en hoeft niet heel veel geld te kosten)

ALs je eerst wil kijken of DLG vliegen wat voor je is dan zou ik goed het MBF in de gaten houden, er wordt af en toe nog wel een 2e hands dlg aangeboden, zoals de kist van Charles (dwarswind)
    dat is de goedkoopste manier om aan een goede kist te komen.

8. kabonkel

kabonkel

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Bedankt voor je reply Niels 1275. Ik was aan het kijken of ik in de toekomst wat kon doen met vleugels snijden, maar ben redelijk nieuw met dit. Ben in het verleden wel lid geweest van MCA in Almere. Daar heb ik toen gevlogen met een Robbe Argo....jaren geleden inmiddels. Daarna een tijdje gecombat met ons aller Fred Meijer. Ook de naam Loet Wakkerman komt mij niet geheel onbekent voor. Daar ik ga verhuizen naar de kust volgend jaar was het idee om met een zwevertje een beetje te soaren in het duin. Dus ben nog zoekende. Misschien iets van balsa in elkaar knutselen of een rtf kit, dat is nog allemaal niet duidelijk.
    Het dlgen spreekt mij ook zeer aan, heb inmiddels de draajes gelezen hoe te werk te gaan. Een eventuele snijder voor schuim is zo te maken dus dat is geen probleem. In de tijd dat ik vloog had ik tussen de velugel nog een Cox motortje zitten om omhoog te komen..lol Maar het zgn slingeren lijkt mij ook wel wat.

Ik vroeg mij af hoe macedh het echter doet zonder te vacumeren, vandaar mijn vraag boven.

Groet,
    Remco.

9. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Top Remco!
    Waar ga je naar toe?
    Ik woon zelf ook aan de kust bij Castricum (nh)

10. kabonkel

kabonkel

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Ik ga in Julianadorp wonen, is een stuk noordelijker. Castricum is ook mooi, ken ik nog van vroeger...Oude Schimmel. Misschien komen we elkaar eens tegen. Altijd handig iemand met ervaring, niet al te ver weg.

Niels1275 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina