Helaas is onze hoop op betere weersvoorspellingen niet uitgekomen. Het is onwaarschijnlijk dat we aanstaande zaterdag een geldige wedstrijd kunnen houden. De wedstrijd wordt daarom met pijn in het hart afgelast. De moeite die tot nu toe in de voorbereiding is gestoken is echter niet helemaal voor niets geweest, we zullen een nieuwe poging wagen op 28.09.2024. De wedstrijd op mg-airsports.eu blijft bestaan, ik heb de data van de wedstrijd dienovereenkomstig aangepast en de eerdere inschrijvingen geannuleerd. Je kunt je nu opnieuw inschrijven als je op de nieuwe datum wilt deelnemen. Translated with DeepL.com (free version). If you find any errors, you can keep them
In mijn beleving is F5L (nog) niet zo gebruikelijk in Nederland. Echter, de informatie dat we een F5L wedstrijd hebben toegevoegd aan de RES Vest in Herten op zondag 29 september 2024 kan voor sommigen interessant zijn. Hier is de link voor inschrijving: 2. NDM F5L Het is in ieder geval een mooie gelegenheid voor een eerste wedstrijd in F5L. Translated with DeepL.com (free version). If you find any errors, you can keep them.
Het registratievenster eindigt morgen om 20:00 uur. Dus als je deel wilt uitmaken van de (duitse) seizoensfinale, moet je niet te lang wachten. Translated with DeepL.com (free version). If you find any errors, you can keep them.
De 2e RES Vest start zoals gepland op 28 september 2024. De loting is zojuist verstuurd naar de deelnemers en bevat momenteel nog 3 dummy plaatsen. Dus als je ineens zin hebt om mee te doen aan een F3L wedstrijd vanwege de steeds betere voorspellingen voor zaterdag, ben je van harte welkom om contact met ons op te nemen via PN. Helaas is het aantal inschrijvingen voor de 2e NDM F5L niet toegenomen en hebben we deze competitie geannuleerd. Translated with DeepL.com (free version). If you find any errors, you can keep them.
Gisteren een mooie vliegdag gehad in Herten met een fijne gastheer @k2x. De omstandigheden waren lastig, keer op keer werden er flinke tikken in de scores uitgedeeld. Starten aan de korte lijnen ( 50 meter) maakte het extra uitdagend en kwam echt aan op de vlieg skills. @arvaa was uit eindelijke de terechte winnaar. Mooi om te zien dat zijn start en F3F vaardigheden een flinke bijdrage hebben geleverd aan deze overwinning. M.b.t. de korte lijnen. Kwa spanning op de kist heb ik erg weinig van gemerkt. Het was goed te doen. Het maakte de wedstrijd extra leuk, het hielp mede dat het geen landingswedstrijd werd. En dat is altijd fijn in een thermiek zweef klasse.
Ik vind het knap hoor. Aan de 1000 punters te zien lukt het regelmatig gewoon om de 6 minuten vol te vliegen?
Soms wel en soms niet, maar als je in 1 ronde 2.38 vliegt en de rest eronder zit heb je alsnog een 1000’er. Maar er werden ook zeker 6.00 vol gevlogen.
Scores vertellen nooit het hele verhaal. Het is altijd een feest om bij Ulrich aan een event deel te nemen. Wat een gastheer: - de wedstrijd organiseert hij helemaal zelf, - voor iedereen een klein prijsje (diegene die de meeste kilometers moest maken om naar Herten te komen:Berlijn in dit geval), - in de pauze braadworst met salade, - de hele dag koude en warme dranken, - 3D geprinte hulp gereedschapjes, en dat alles bij vrije gift. Waar zien we dat nog? Chapeau Ulrich! Het weer was bijzonder. Soms wat zon, vroeg in de morgen best wat wind, buien die voorbij kwamen en zich ineens ontwikkelde tot “thunderstorm”. Daarbij werden meerdere modellen door de wind gegrepen en tolden over het veld. Helaas met behoorlijke schade tot gevolg. Die combinatie zorgde voor uiteenlopende scores. Al met al een leuke dag samen.
Dank Lyckele, logisch. Ik had me niet bedacht dat een 1000-punter niet automatisch een 6 minuten vlucht betekent.
Geeft niks Hein, daarom dacht ik, leg het even uit. Was er zelf graag ook bij geweest maar een grote (en laatste) verbouwing van het huis is aanstaande, dat heeft de nodige voorbereiding nodig