3 D print en airbrush in truckbouw van Rolf

Discussie in 'Model truckers' gestart door trialrolf, 18 dec 2019.

1. andre van der weide

andre van der weide

Lid geworden:
    17 sep 2017
    Hallo Cor het is geen seal app maar zakken met een soort ventiel waar je de lucht met een pompje uitzuigd en kan hergebruiken (heb er ook een setje besteld trouwens)

2. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Dank, maar nu weet ik nog niet hoe dat heet, en dan wordt het lastig zoeken, dus nogmaals: is dat specifiek voor de printer, of misschien gewoon huishoudelijk gebruik, voor vriezer bv? En wat is de zoekterm, en merk, waar te koop?
    Wat heb je besteld, en war, bij de Action, de Aldi, of bij Ali?

3. andre van der weide

andre van der weide

Lid geworden:
    17 sep 2017
  4. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Ah, nu snap ik het: toch speciaal voor de 3D printer business. Dank je wel, was dit nog nooit tegengekomen.:koud:
    Cor

5. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Nee deze is wel specifiek voor die zakken die je kunt kopen voor de filamentrollen.

Ik heb ze bij ali gekocht. Er zijn verschillende sets ook met handpomp maar die tijd heb ik gehad;)
    Ik heb de zakken en pomp los van elkaar gekocht. Was net weer wat goedkoper voor deze krent.

Deze zakken worden niet dichtgesmolten maar zijn eigenlijk gewoon zipbags met een ventieltje.

zo maar even de eerste de beste maar dan heb je een startpunt

https://nl.aliexpress.com/item/1005...!sea!NL!710379705!&curPageLogUid=VJw867ThwY0a

vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  6. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Hier wil ik ook nog even wat kwijt. Zeg maar een afrondend verhaal op zich. De airbrush gebruik ik maar daar valt niet zo veel te melden op zich.

Wel heb ik een beetje ervaren dat 3D printwerk met een airbrush spuiten niet zo handig is. Het is te dun zeg maar. Je accentueert de printlijnen meer dan dat je ze bedekt. Spuitbussen gaan dan beter.

De 3D printer gebruik ik veel momenteel. De directe ervaringen staan dan ook meestal in de bouwverslagen. Hier is dan ook niet zo veel specifiek te melden. Ook is er genoeg te vinden van printcollega's die veel handiger en slimmer en vooral geduldiger zijn dan ik. Daar heb je meer aan.

Inmiddels zitten er 327 uur op. Niet zo heel veel maar best genoeg om te zeggen dat ik er uiteindelijk heel blij mee ben. Ik moest aan het begin wat wennen en beetje aanpassen maar nu is het wel lekker dat er na een dik uur een batterijbakje of een uitlaat ligt. Zaken die op de Ender 3 een halve dag nodig hadden gaan nu even tijdens het eten. Wel moet je erop letten dat je niet te snel gaat. Vooral met PETG en ASA is mijn ervaring dat te snel printen van met name de wanden ten koste van de kwaliteit gaat.

Een ander belangrijk punt is droog filament. De droger die ik heb gekocht en de AMS helpen daar enorm bij.

De mini pc en monitor naast de printer is ook ideaal. Geen gedoe meer met de laptop op de werkbank en meer ruimte om tijdens het printen van een onderdeel nog wat anders te doen.

En als voorbeeld nog even een 1:14 zeecontainer in 0,2 mm laaghoogte en PETG. Gewoon erg tevreden mee.

Dus hiermee sluit ik dit topic verder af. In mijn bouwverslagen zal ik links of rechts nog wel wat droppen over het 3D printen en anders is er het algemene topic nog!

Deel Deze Pagina