3. Dutch Warbird & Scale Meeting (voor Motormodellen), Oss

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Jan Hermkens, 5 feb 2008.

1. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    ???????? heb de kist niet dichter bekeken dan op 3 meter dus zo nauwkerig was ik niet.

Wie was dus die andere Berto?????

Zo net weer thuis van een heerlijke dag.

Wle met wat strubelingen.

De Stinson van Onno is jammer genoeg kort,
    van mijn Super Decathlon scheurde vanmiddag de uitlaat en een vleugelstrut :roll,
    En de Skymaster heeft 1 vlucht gemaakt met 1 ongewenste tik erin, naderhand nog eens proefgedraaid en naast het feit dat de voormotor niet lekker wilde was er ook weer een geringe storing dus na mijn vakantie ga ik trouble shooten.

De Forunier 4 heeft 3 of 4 vluchten gemaakt, meer als als in de 4 jaar dat Onno hem nu heeft ;-)

En de Tipsy Nipper heeft aan het einde van de dag nog even het luchtruim gezien :D

Al met al een top dag en zal tzt wat foto`s plaatsen en het fotodraadje.

2. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    En heeft Han de Beech nog in de lucht gehad.

Ton

3. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    :cry: nop :cry:

4. Gary27

Gary27

Lid geworden:
    1 jul 2006
    Heb het gezien, bedankt Wouter!

5. kvlasblom

kvlasblom

Lid geworden:
    9 jan 2007
    Foto

Ik heb ook een aantal foto's maar dit is een van mijn favorieten:

2 broers

6. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Kan wel zijn maar Ton heeft nog wel steeds de reuk van diesel in zijn huis, :rolleyes::rolleyes:
    Dus brandstof zit er toch nog wel een beetje bij hem in!!!!!

Verder was het wel weer was het weer een goed weekeind toppie:banana::banana:

Laatst bewerkt: 1 jun 2008
  7. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Naast alle voor genoemde crashes/schades was er ook nog een inschattingsfoutje en ging er een Thunderbolt het netwerk van de golfclub in.

Schade was voornamelijk een schuin weggedrukte vleugel en daardoor schade aan de romp, gelukkig niet total loss zoals de September Fury van dezelfde eigenaar.

8. scaleflying4life

scaleflying4life

Lid geworden:
    24 nov 2007
    hij was weer leuk

Hallo mannen,

Ik wou even zeggen dat ik ondanks mn crash,toch erg heb genoten.
    En dit voor mij een jaarlijks terug kerend evenement gaat worden.

Volgend jaar ben ik er natuurlijk weer bij ik hoop dan met nog mooiere kisten
    Maar goed dat zien we dan wel weer.

Mijn gecrashte piper is alweer ontleed van alles en ik denk dat ik er dan maar meteen een PA-18 van ga maken met flaps en een andere motor cap etc.

Maar goed ik hoop dat iedereen weer heft genoten van al het moois om ons heen en tot volgend jaar.

P.S als jullie filmpies willen zien van de schaalmeeting :

surf naar YouTube - passie122's Channel

9. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Inderdaad een inschattingsfout wat betreft de Thunderbolt. Dacht dat ik net vóór het net indraaide......was dus net achter het net. %@#!*&$%#!
    Op het laatste moment hoorde ik Onno nog zeggen "net", maar het was al te laat. Schade is toch groter dan het zich in eerste instantie liet aanzien :(
    Die September Fury was een heel ander geval. In de eerste flauwe bocht na de start begint ie plots te rollen en reageert nergens meer op. Toen ik in de gaten had dat er niets meer aan te redden viel heb ik het gas dichtgetrokken......maar ook daarop geen reactie. Toestel ging met vol gas vertikaal van een metertje of vijftig de grond in.....
    Heb de motor eerst met de hand een stuk moeten uitgraven voordat ik hem uit de grond getrokken kreeg (daarbij met een half oog steeds enkele zwanen met jongen in de gaten houdend, die blazend lieten weten dat ze mijn aktie niet konden waarderen)
    Heel jammer (kist had er pas 5 vluchten op zitten).
    Omdat de oorzaak van de storing niet duidelijk was heb ik niet met de P-38 gevlogen. Helaas.
    Toch vond ik het een heel geslaagd weekend. Zoals vaker hadden de thuisblijvers ongelijk! Weer was goed (90% van de tijd), organisatie en sfeer perfect. Voor een volgende keer neem ik toch wat lawinepijlen mee (grapje ;)).....Daarmee zou die roeken-kolonie in de bomen naast de tenten, toch te bewegen moeten zijn om even te verhuizen. Klere wat maken die beesten een kabaal (en bijna de hele nacht door).

Opvallend vond ik toch het aantal kisten dat stuurloos naar beneden kwam (ik heb er zeker 4 gezien, inkl de mijne). Tijdens de laatste vlucht van de B-17 van Jan Hermkes was ook heel goed te horen dat de kist meerdere malen (zeker 4 a 5 keer) even in fail-safe ging! (Steeds op de zelfde plek...). Gelukkig zonder verdere gevolgen.

Tot volgend jaar!

10. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    De P-40 die is gecrashed kwam niet uit een vrille (waar hij hem zelf bewust in had gestuurd)
    De piper J3 had een lege/kapotte zender accu

Zelf heb ik geen tikje storing gevoeld (maar ik ben dan ook niet hoog en ver geweest ;))

Buiten de Crashes een Zeer geslaagd en uiterst gezellig weekend
    Volgend jaar graag weer .

Oranisatie en Teus Bedankt

een paar fototjes geplaatst in fotos-schaalmeeting-oss-2008-a

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. kvlasblom

kvlasblom

Lid geworden:
    9 jan 2007
    Ah, van daar dat de P-38 op de grond bleef...
    Ik had daar naar uitgekeken.
    Volgende keer beter dan!

12. organizatie bedankt

ondanks het loslaten van de folie aan de onderkant van mijn vleugel van de super chipmunk, opgelost door geweldige plakkunsten met tape, heb ik een geweldig weekend gehad. iedereen hiervoor bedankt. en voor de gene die ik niet eerder meer zie tot volgend jaar.

Steffen

13. Ella de Wildt

Ella de Wildt

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Aan alle deelnemers

Geweldig om al die piloten met hun mooie creaties bij elkaar te zien!

Super om mee te mogen vliegen met mijn afbladderende Mustang, al had ik wel wat last van mechanische pech. Maar ja, dat krijg je als je op het laatste moment nog allerlei veranderingen gaat aanbrengen.
    Was me nog niet eerder overkomen dat ik applaus kreeg na een vlucht, dat viel me ten deel toen ik na de vlucht met Mark, de Mustang met 1 pootje op de piste zette.
    De luchtdruk was weggevallen, verder geen schade.

Bedankt en tot volgend jaar!

Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  14. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    He mister baco bedankt voor het lenen.

Han.

15. Jan Hermkens

Jan Hermkens

Lid geworden:
    12 jan 2006
    Hallo alle deelnemers,

nogmaals allen hartelijk bedankt dat jullie, ondanks twijfelachtige weersvoorspellingen, in grote getale (bijna iedereen die zich aangemeld had!)richting Oss zijn afgereisd, dat deed mij, Willo en de rest van de organisatie grote deugd.
    Want het was toch spannend, zeker ook voor onze penningmeester i.v.m. de 40x 12,- Euro BBQ, komen ze allemaal ja of nee?
    Om hem volgend jaar minder hartkloppingen te bezorgen, overwegen we dan ook het bedrag voor de BBQ van te voren laten overmaken?

Alles is in een bijzonder goede en relaxte sfeer verlopen, jammer van die paar crashes, heel sneu voor die Piloten.
    Sorry dat er af en toe door mij of Willo aan de touwtjes getrokken moest worden i.v.m. de vlieg en vliegveldregels, maar veiligheid en het voortbestaan van onze club gaat boven alles, maar allen hadden hier begrip voor.

Hopenlijk allen tot volgend jaar in Oss, wij organiseren in elk geval weer een Warbird / Scale- Meeting! (dat hoeft niet onbedingd de Schaalforum-meeting te zijn, was het in Oss trouwens vorig jaar en dit jaar ook al niet, want andere clubs hadden mij beide jaren via PB te kennen gegeven dat ook graag te willen organiseren)

Ik zal proberen zo'n kleine 100 Fotos in het foto-draadje van de Meeting te plaatsen, want ik vind het nog steeds een zeer omslachtige methode.

groetjes,
    Jan

16. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
    Heren,

Dank voor alle moois wat we te zien kregen afgelopen zateredag. Leuk om mensen ook 's IRL te ontmoeten.

Nu als kwijlende fotograaf, volgend jaar hopelijk als piloot of igg met een toestel.

B

17. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    Je mag je foto's altijd plaatsen in het foto draadtje van de schaalmeeting ;)

Altijd leuk om foto's te bekijken van zo'n geslaagd weekend

18. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ook hier even de vraag,

Is er interesse in de (onderhand redelijk bekende ;-) ) dvd??

19. Jan Hermkens

Jan Hermkens

Lid geworden:
    12 jan 2006
    JAZEKERS!!

groetjes,
    Jan

20. Alex Söntgerath

Alex Söntgerath

Lid geworden:
    28 jan 2004
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Berto hierbij ook mijn bestelling.

Nog dank aan de organisatie voor de mooie dag.

Helaas heb ik die dag wat zitten klooien met mijn motor afstelling maar nu loopt hij weer goed.

Gr.
    Alex

Deel Deze Pagina