3 kanaals coaxen, tips, ervaringen, nieuwe modellen

3 minuten vliegtijd is niet onrealistisch bij die kleine metalen helietjes, spijtig genoeg. kan je de ledjes niet met een stekkertje van de printplaat aftrekken? ook gewicht strippen, de flybarweights, de tailboomstruts, de canopy eraf etc etc

Nou, ding is 30 cm dus het is een van de grotere die ik heb. Er zit een 1 cel 1000 mAh 3.7 V accu in. Ik kan inderdaad de LEDjes eraf trekken en alles strippen maar ja, ik denk toch dat er iets met de accu is. Ik heb een beetje gezocht op het net en overal komen ze met minder laadtijd en meer flighttime dan 3 minuten. Ik zag zelfs ergens 30-45 min laadtijd en 10-15 min flighttime maar dat lijkt me echt sterk.

De B-gear zit ook niet helemaal kaarsrecht op de shaft en ik zag al wat krasjes op de canopy toen ik hem uit de doos haalde.

Ik heb het idee dat ik een RMA gekregen heb of zo. Net al gebeld naar de winkel maar ze namen niet op.

Morgen maar weer dan
 
Laatst bewerkt:
Net weer even met de S107 kloon gevlogen, ik kom toch echt tot de 8 minuten. Op een gegeven moment voel je de power droppen en heb je nog +/-30 seconden om hem normaal aan de grond te zetten.



Niet slecht voor zo'n klein ding. Heeft iemand trouwens ook het probleem dat als je soms naar voren stuurt dat ie eerst een draai naar links maakt?

Het is weer zo'n intermittent iets.

Pas daar wel mee op. Lipo accu's houden er niet van helemaal leeg te worden getrokken. Je kan beter je vluchten iets korter houden, heb je langer plezier van je heli.

Wat betreft die grote coax. Het kan de accu zijn, maar meestal zijn ze ook aan de zware kant. Als de winkel geen sjoege geeft, zou je hem eens wat kunnen strippen, ledjes eraf, andere sierspullen eraf, en kijken wat je dan krijgt.
 
Ja precies, dat ga ik ook wel doen. Heb net ook weer even met die AMAX® 30+ cm gevlogen en de flighttime was toch al zo'n 5 minuten, al meer dan de eerste 3 in het begin.

Ik trek hem ook niet helemaal leeg en heb de accu na het vliegen even aan de KDS lader gehangen om te zien wat voor een voltage ie nog heeft. Volgens Stef moet ie altijd boven de 3.6 V blijven anders is het snel afgelopen. Hij gaf 3.78 aan dus ik weet nu precies tot hoever ik hem leeg kan draaien.
 
Ja precies, dat ga ik ook wel doen. Heb net ook weer even met die AMAX® 30+ cm gevlogen en de flighttime was toch al zo'n 5 minuten, al meer dan de eerste 3 in het begin.

Ik trek hem ook niet helemaal leeg en heb de accu na het vliegen even aan de KDS lader gehangen om te zien wat voor een voltage ie nog heeft. Volgens Stef moet ie altijd boven de 3.6 V blijven anders is het snel afgelopen. Hij gaf 3.78 aan dus ik weet nu precies tot hoever ik hem leeg kan draaien.

Misschien moesten de tandwielen en motoren nog wat inlopen. Mooi dat het de goede kant op lijkt te gaan.
 
Hmm, de vliegtijd van die AMAX is steeds anders, dan redt ie wel een minuutje of 6 a 7 en zo is het ineens na 4 minuten al einde oefening.

Erg vreemd, ding kostte geen k*nt maar toch. Zouden het dan toch die discolampjes zijn?

Ach voor 30 pleuri, misschien verwacht ik teveel.
 
iemand een goed adresje voor onderdelen van een Syma S026G (chinook)?
 
Hmmm toch wel weer een leuke avond gehad met het spelen. Die AMAX is denk ik gewoon niet zo denderend alhoewel de flighttime langer is omdat ik hem via de KDS charger laat chargen. De fabrikant raadt aan om alleen de adapter die erbij zit te gebruiken maar de KDS houdt de accu toch veel beter in de gaten en weet precies de cutoff. 80 minuten, toen begon de bliep.

Wat vreselijk irri is is dat ie soms ineens gas geeft terwijl de throttle dichtstaat. Ook valt hij soms na 5 minuten niet meer te trimmen, pas als ik de accu effe loskoppel dan is ie weer trimbaar. Het vliegt wel netjes hoor maar soms is er teveel fluctuatie in de accu-output waardoor ie ineens geen power maar dan toch weer wel heeft. Ook zaten er deukjes in de antenne van de (40.680 mHz?) TX en zit er toch het een en ander scheef op het ding.

Toch ben ik nog steeds onder de indruk van die S107-kloon die ik heb. Ik weet dat het allemaal coaxjes zijn en dat voor de ervaren harde kern vlieger een lachertje is. Maar toch weet ik door die speeltjes wel de dimensies van waar ik (heen) vlieg beter in te schatten voor het betere werk.

De S107, man dat ding loopt bijna 10 minuten perfect, voldoende lift etc. Het ontwerp is erg goed als ik bedenk dat ie toch wel eens gevallen is, ik de canopy eraf heb geschroefd omdat er iets mis was met het LEDje en het met tape heb gefixt. Ik heb mijn vriendin er mee laten vliegen en die knalde ook nog wel eens ergens tegen aan. Het heeft al wat blade-schade opgelopen, ook heb ik de gewichtjes in de gyrobar een keertje vast moeten lijmen. Er zitten 2 luikjes in die bar vast met ieder 2 schroefjes, beetje lijm in allebei de kamertjes gedaan en hey presto, robert is mijn oom. Wederom, wat een goed en degelijk design voor zo'n klein machientje/prijsje

Maar hij ziet er nog als nieuw uit, een mooi stukje techniek. Hij stuurt ook erg goed en voorspelbaar, misschien dat ik een keer een gewichtje erin hang om hem wat meer nose-heavy te maken. Coaxjes zijn niet echt snel maar soms kan ik met dit ding bochten draaien, beetje pitch erbij en knallen met dat grappige apparaatje.

Ik ben er nog steeds van onder de indruk dat we in een tijd leven waarin het bereikbaar wordt. Ook met internet, het wordt zoveel beter met alle tips die je ziet en krijgt.

Ik mis ook een beetje mijn big lama, dat buitenvliegen is toch iets speciaals.

Op dat soort ogenblikken zie ik techniek en dromen samenkomen, hoe gezapig dat ook klinkt.

Aight...
 
Laatst bewerkt:
Coaxjes zijn niet echt snel maar soms kan ik met dit ding bochten draaien, beetje pitch erbij en knallen met dat grappige apparaatje.

Ik ben er nog steeds van onder de indruk dat we in een tijd leven waarin het bereikbaar wordt. Ook met internet, het wordt zoveel beter met alle tips die je ziet en krijgt.

Ik mis ook een beetje mijn big lama, dat buitenvliegen is toch iets speciaals.

Op dat soort ogenblikken zie ik techniek en dromen samenkomen, hoe gezapig dat ook klinkt.

Aight...


De kleinere coaxjes zijn vaak veel leuker en hebben een betere verhouding tussen gewicht en accucapaciteit. Vliegen is al lang een droom van de mens, dus niet zo raar dat je dit wat poetisch aanhaalt, klopt precies.

Wil je een snellere coax in de maat S107, dan kun je hem modden, of een Phantom/Phoenix 6010 erbij nemen. Die is een stukje rapper. Let wel op waar je hem bestelt, sommige verkopers hebben een mindere versie, die wat problemen kan hebben. Elders in dit topic had ik geloof ik een link gegeven naar een verkoper die tot nu toe alleen maar goede exemplaren heeft geleverd, aldus de ervaring van mij en vele anderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik stuur de Amax Alloy Max 3 morgen terug naar de winkel. Ik had gebeld naar ze en zei dat de flighttime nog geen 2 minuten was, daarna verloor ie al power om uberhaupt al op te stijgen. Het werd ietsje langer na een paar keer maar nu zakt het weer in.

Natuurlijk kreeg ik zo'n winkelboer aan de lijn die zogenaamd nog nooit klachten had ontvangen over die heli. Ik zei dat er wel eens een slechte batch tussen kan zitten en dat een flighttime van 2 minuten echt niet voldoende is. Het grappige is, hij geeft eerst zelf toe dat de flighttime veel te kort is, daarna zegt ie dat ik hem zelf maar moet openschroeven en de accu moet nalopen etc.

Ehm, ik heb garantie op dat ding, klootviool. Moet ik zelf een defect apparaat gaan repareren? Ik heb hem een week en er net 6 keer mee gevlogen. Laadtijd is anderhalf uur en hij vliegt nog geen 2 minuten.

Wer-ke-lijk

We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kreeg ik zo'n winkelboer aan de lijn die zogenaamd nog nooit klachten had ontvangen over die heli.


Grappig, ik ben ook altijd de eerste met een probleem. :rolleyes:

Een tijdje terug nog met een goedkoop autootje (13 euro) waarvan 1 achterveer bleef hangen. Ik kwam toch langs die winkel, dus terug ermee. Nou, ik was ook de eerste met een klacht. Even in de winkel gereden, "doet het toch prima?". Ja op gladde ondergrond kun je die veertjes zelfs weglaten. Maar buiten, op tegels bijvoorbeeld, bleef de auto toch geregeld schuin achterover hangen, en was dan niet meer te besturen bijna, totdat de veer weer vrij kwam. Toen maar zelf uit elkaar gehaald (prutswerkje... arghhh) en het braampje weg gesneden, wat de veer hinderde, sindsdien perfect, en onze dochter heeft er al flink wat mee gereden.
 
Dat herken ik. Toen m'n Walkera door midden brak was ik ook de eerste met het probleem van een zwakke tail. Dat er op RC Groups een heel topic aan gewijd is moeten we dan gemakshalve maar negeren.
Nog mooier is het dat wanneer een email stuurt met de link naar het topic en het advies dit model niet aan beginners te verkopen krijg je nooit meer reactie.
 
Er zitten wat FlopRC shops tussen zo te lezen. De shop waar ik mijn eerste helietje kocht (Bravo III) is ook zo'n waardeloze keet. Zijn die lui nou echt zo dom om alleen aan cash-communicatie te doen? Deze bewuste shop is toch een behoorlijk bedrag al misgelopen aan de r.c.-spulletjes wat ik sindsdien heb aangeschaft. Dat laatste heb ik ze wel even laten weten natuurlijk ;)

Jammer dat er op dit forum geen winkel besprekingen mogen, dan zal dit minder vaak gaan voorkomen. Het nadeel van gesponsorde fora.
 
Onzin, ik ken gesponsorde fotografie forums waar wel degelijk besprekingen staan. Je moet er alleen wel mee oppassen. Als iemand zonder kennis een Mikado Logo 600 koopt via internet en deze aan gort vliegt ligt de schuld niet bij de winkelier natuurlijk. Je krijgt al snel gekleurde verhalen doordat de koper zichzelf niet goed informeert.
Ik ben achteraf tevreden over mijn Walkera. Maar het is beslist geen goeie eerste flybarless FP. Daarvoor is hij veel te breekbaar. Ik durf rustig te stellen dat zelfs een mCPX een betere keuze is. Weliswaar wat giftiger maar vrijwel niet stuk te krijgen. Het probleem bij de Walkera is dat het schroefje aan de kant van de body waar deze de carbon tailboom vastzet te strak zit. Dus 1 keer stevig op de skids en de tail breekt. Hoef je niet eens voor te crashen. Harde landing is al voldoende. Als winkelier moet je dat weten. Ik heb nu de schroef relatief los zitten. Net voldoende zodat de tail blijft zitten en probleem is opgelost.
 
Kunnen we geen winkelbesprekingen houden in een speciaal topic met een dikke disclaimer erin of zo?

Ik bedoel, het is toch vrijheid van meningsuiting en het gaat soms om aanzienlijke bedragen.
 
Iedereen kent vast de AR.Drone van Parrot, maar tegenwoordig is er een nieuwe Speler met een iPhone App en bijbehorende (3 kanaals) Helicopters:

iHelicopter: The RC Helicopter for your iDevice! - iHelicopters.net

Aan te sturen via een iPhone, iPod Touch of iPad (iOS based Device) welke via de 3.5mm Audio Jack vervolgens de Helicopter aansturen.

Op het 1ste oog lijken het allemaal Kloons van bestaande 3ch RC Choppers te weten:

- 777-172 lijkt op een Syma S107
- 777-713 lijkt op een Falcon 6010
- 777-170 lijkt op een Buretoys S4

Best een toffe ontwikkeling, alleen met $59,95 (incl. Free WorldWide Shipping) toch vrij duur.

Ook vraag ik me af hoe snel de Heli Reageert bij aanraking met het TouchScreen, want dit kan een Crash al dan niet voorkomen.
 
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb een Buretoys firespy s1. Zeer leuk om mee door het huis te vliegen.
Nou zou ik graag een netstroom adaptertje willen kopen voor de USB lader.
Een computerpoort levert 5V en +/- 500mA en de meeste adapters die je tegenkomt leveren allemaal 1A. Is dit funest voor het accutje?? Of regelt dat printplaatje in het stekkertje dat allemaal af?? Ben er juist wel blij mee dat hij best lang vliegt.
 
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb een Buretoys firespy s1. Zeer leuk om mee door het huis te vliegen.
Nou zou ik graag een netstroom adaptertje willen kopen voor de USB lader.
Een computerpoort levert 5V en +/- 500mA en de meeste adapters die je tegenkomt leveren allemaal 1A. Is dit funest voor het accutje?? Of regelt dat printplaatje in het stekkertje dat allemaal af?? Ben er juist wel blij mee dat hij best lang vliegt.

Bij mijn weten bepaalt het ladertje de laadstroom, en moet de adapter minimaal genoeg leveren om de lader te voeden.
 
Back
Top