Hmmm toch wel weer een leuke avond gehad met het spelen. Die AMAX is denk ik gewoon niet zo denderend alhoewel de flighttime langer is omdat ik hem via de KDS charger laat chargen. De fabrikant raadt aan om alleen de adapter die erbij zit te gebruiken maar de KDS houdt de accu toch veel beter in de gaten en weet precies de cutoff. 80 minuten, toen begon de bliep.
Wat vreselijk irri is is dat ie soms ineens gas geeft terwijl de throttle dichtstaat. Ook valt hij soms na 5 minuten niet meer te trimmen, pas als ik de accu effe loskoppel dan is ie weer trimbaar. Het vliegt wel netjes hoor maar soms is er teveel fluctuatie in de accu-output waardoor ie ineens geen power maar dan toch weer wel heeft. Ook zaten er deukjes in de antenne van de (40.680 mHz?) TX en zit er toch het een en ander scheef op het ding.
Toch ben ik nog steeds onder de indruk van die S107-kloon die ik heb. Ik weet dat het allemaal coaxjes zijn en dat voor de ervaren harde kern vlieger een lachertje is. Maar toch weet ik door die speeltjes wel de dimensies van waar ik (heen) vlieg beter in te schatten voor het betere werk.
De S107, man dat ding loopt bijna 10 minuten perfect, voldoende lift etc. Het ontwerp is erg goed als ik bedenk dat ie toch wel eens gevallen is, ik de canopy eraf heb geschroefd omdat er iets mis was met het LEDje en het met tape heb gefixt. Ik heb mijn vriendin er mee laten vliegen en die knalde ook nog wel eens ergens tegen aan. Het heeft al wat blade-schade opgelopen, ook heb ik de gewichtjes in de gyrobar een keertje vast moeten lijmen. Er zitten 2 luikjes in die bar vast met ieder 2 schroefjes, beetje lijm in allebei de kamertjes gedaan en hey presto, robert is mijn oom. Wederom, wat een goed en degelijk design voor zo'n klein machientje/prijsje
Maar hij ziet er nog als nieuw uit, een mooi stukje techniek. Hij stuurt ook erg goed en voorspelbaar, misschien dat ik een keer een gewichtje erin hang om hem wat meer nose-heavy te maken. Coaxjes zijn niet echt snel maar soms kan ik met dit ding bochten draaien, beetje pitch erbij en knallen met dat grappige apparaatje.
Ik ben er nog steeds van onder de indruk dat we in een tijd leven waarin het bereikbaar wordt. Ook met internet, het wordt zoveel beter met alle tips die je ziet en krijgt.
Ik mis ook een beetje mijn big lama, dat buitenvliegen is toch iets speciaals.
Op dat soort ogenblikken zie ik techniek en dromen samenkomen, hoe gezapig dat ook klinkt.
Aight...