3DCollege Big Scale Acro Fly In 2009 *Editie 2*

Discussie in 'F3A-X' gestart door JVDO, 10 okt 2008.

  1. GiBi

    GiBi

    Lid geworden:
    2 okt 2007
    Berichten:
    510
    Locatie:
    nijlen city
    en een torqeuske met de wilga kan er ook wel is af dan e:p
     
  2. extra_flyer

    extra_flyer

    Lid geworden:
    11 sep 2004
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Herenthout, België
    Jazeker, een maat groter dan de vorige (vertaalt zich in véél meer zweefvliegtuig, is pak aan...), 9/10 dan wel aanwezig op de fly-in !
    Gibi, we zullen een routineke ineen steken dan hé ;-)
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jullie hebben al een sleper? (ik moet sowieso nog een sleephaak inbouwen in een van de Extra's)
     
  4. GiBi

    GiBi

    Lid geworden:
    2 okt 2007
    Berichten:
    510
    Locatie:
    nijlen city
    een frisch wilga met een king 100 gwn ideaal:p
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Een Extra met 3W157 of ZDZ160 moet het ook wel leuk doen:p
     
  6. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Welke extra met ZDZ 160? :)
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Die van mij:) (zdz 160 champion)

    Posted via Mobile Device
     
  8. macgyver NL

    macgyver NL

    Lid geworden:
    6 jul 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Someren
    Die staat niet onderaan je berichten ;)??

    Groeten,
    Jeroen
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse

    Ja, moet het nog ff aanpassen, zit nu op mobiel:)
    Posted via Mobile Device
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Nog een nieuwe extra?
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Neenee, alleen motor:)

    Posted via Mobile Device
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    waarom dan een nieuwe motor. DA/3W zijn toch goed genoeg? Of is de motor kapot gegaan:(
     
  13. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    sponsored by bigger planes !!!!!
     
  14. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    En Sam, ik ben aan het proberen patrick te overtuigen zijn extra bij mij te zetten.

    voorlopig nog zonder succes. maar de wilga zal hem ook wel vlotjes trekken, die zal er dit weekend op het veld zijn, dus kom gerust af
     
  15. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ja om een DA of een 3W te vervangen door een ZDZ, moet je meer dan zot zijn :)
    De motoren draaien wel goed maar de levensduur etc daar heb ik mijn twijfels bij...
    Ik heb even gedacht aan een zdz voor mijn extra maar niet lang...
    Ik weet van enkele zdz (factory) team piloten dat ze op dezelfde tijd van andere piloten(met DA of 3W) al 2 motoren versleten hebben...en dat daarbij de binnenkant van hun motorkap nu zwart is :) Als je ooit de kans krijgt moet je maar eens in de motorkap kijken van Fabien Turpaud of Thomas Dvorak...

    Maar als bigger planes alexz altijd een nieuwe motor geeft als er iets mis is of hij versleten is... dan is er natuurlijk geen probleem...

    Back on topic? :p
     
  16. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    Ik vind het vreemd dat je nooit wedstrijdpiloten met een ZDZ ziet vliegen die niet gesponsord wordt. Dvorak, Turpaud, vroeger Hrachovec,...kregen allemaal hun motoren. Verder zag je er niet veel.

    Alexzzz, ga je je mening over ZDZ nu weer herzien? Ik denk dat je een jaar of 2 geleden nog samen met Jens en mij aan het roepen was dat andere merken zoveel beter waren dan ZDZ :) (je was toen in je 3W120 met 135cc periode denk ik ;))
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Pfoe, wat een discussie ineens:p

    Anyway; ik moet ongeveer 400 gram kwijtraken in de neus van de oranje Extra voor een mooi 3D zwaartepunt (waar ik vorig jaar mee vloog) en de ZDZ is een flink stuk lichter, dus dat kwam perfect uit. Daarnaast (kun je zo checken op rc-network en flyinggiants) loopt de 160 champion heel mooi rustig en betrouwbaar met minimaal net zo veel power als de 3w150 die hij vervangt. We vliegen al een aantal jaar met een ZDZ40 en sinds een aantal maanden ook met de ZDZ50NG, ik ben dik tevreden. Ik heb van Paul ooit een oude 80cc overgenomen die enkel wat lastig startte (allereerste type met vlach ontsteking) maar verder best redelijk draaide.

    Jens; jij zou je DA nooit vervangen door een zdz, ik zou het zo niet durven zeggen, aangezien ze bij DA de 150cc die ze al bijna 10 jaar verkopen, nu nog nog steeds niet eens fatsoenlijk in elkaar kunnen zetten, dan zet ik toch ook mijn twijfels (zie het verslag van mijn 3.16m Extra).

    Ieder merk zal zo zijn foutjes hebben, 3W uiteraard ook (al waren al mijn 3W motoren zonder problemen)

    Maar goed, ik ga verder geen hele discussie voeren hier, dit topic ging geloof ik over een of andere fly-in;)
     
  18. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Lol, dus je gaat door die 1ne DA (die trouwens gratis met perfecte werking teruggezonden is) DA die stempel geven, haha :)

    Dat er een er binnenkort in je "oranje extra" een oliebad ligt onder je motor zal dan ook wel een "klein foutje" zijn ... En voor hoeveel vluchten "test" jij je motoren eigenlijk ik kan er moeilijk inkomen dat je met die 50 nu al genoeg vluchten hebt om daar uitspraken te kunnen over doen. Ik durf maar uitspraken doen over de kwaliteit van een motor na minimum 1 seizoen (veel te vliegen).

    Ik weet dat fabien zeker evenveel vliegt dan ik en ook steeds met dezelfde kist, maar mijn motor blinkt nu na 1 seizoen nog net zo mooi als in het begin, kan je van de zijne niet zeggen :)

    Maar zoals ik het nu voor ogen heb, zal jij wel geen problemen met je zdz hebben ;-)
     
  19. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    Mhh, op dezelfde manier kan je stellen dat ze bij ZDZ niet konden (kunnen?) afvlakken en afdichten, aangezien een ZDZ 160 op gebruikstemperatuur lekt als een zeef... (geen alleenstaand geval)

    Bij je 3W80 kwam het vet (of misschien ook brandstof?) uit het voorste lager en liep hij niet meer mooi, da's voor mij toch al een probleem.
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.432
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ok, we gaan door, mij ook best:p

    Als er kennelijk iets in de motor van Fabien lekt, dan snap ik niet dat hij hem niet terugstuurt naar ZDZ. Een pakking is zo vervangen;) En als hij daar dan toch mee doorvliegt, dan is het niet zo wonderlijk dat zijn motorkap vuil wordt:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina