3dmasters 2011 in Venlo?

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door aeroxfrank, 3 nov 2010.

1. nvdmeiden

nvdmeiden

Lid geworden:
    28 apr 2009
    Dat is echt fantastisch nieuws. Veel inspiratie opgedaan eerder dit jaar in Venlo. Ik had begrepen dat men van de gemeente Venlo ontheffing had gekregen maar als het aan de milieujongens had gelegen hadden we geen feestje gehad. Ik hoop dat de vergunningen voor 2011 snel rond zijn. De agenda voor 2011 heeft alvast invulling gekregen.

2. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Volgens mij is er iig 1 nieuw figuur naar de club vernoemd, zie de site van 3Dmasters:

3DMasters

3. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Clock towaahhhh!!!!!

(haha, had je bij moeten wezen)

Wat een vage tekeningen en wat idioot omschreven :s Dit gaat weer veel vraagtekens opleveren en niemand weet hoe ze nou echt gevlogen moeten worden.. Dus straks zijn er weer meerdere varianten die allemaal "goed" gekeurd worden en dat gaat Michiel en Bas dan weer onder de huid zitten.. Hoe vaak we dit al wel niet gehad hebben...? ;)

Misschien had ik toch maar die tekeningen moeten maken..

Laatst bewerkt: 21 dec 2010
  4. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Net als de Deathspinner inderdaad. Niet zo relaxed dat ze achteraf vertellen dat de piloten na de piroette al moeten stoppen, en niet de heli verder laten vallen tot vlak boven de grond en dan pas rechttrekken.

5. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    En de clocktower in/uitgang.. Dan die anaconda deden ze ook op verschillende manieren. Bij de F3C was het bij de introductie van de nieuwe figuren ook een puinhoop.. Het is moeilijk om een figuur waterdicht te omschrijven, maar dingen zoals pirouette- en aanvliegrichtingen zijn zo'n standaard discussiepunt dat je toch wel weet dat mensen daar omwegen in gaan zoeken...

6. henry luchtmeijer

henry luchtmeijer

Lid geworden:
    4 jul 2007
    Ik heb al eens zitten kijken om de figuren in 3d te animeren dan kun je de heli vanuit diverse hoeken bekijken om een duidelijk beeld van het figuur te krijgen.. idee misschien !!

7. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    De oude figuren zijn al gesimd, dus eigelijk zou er geen discussie moeten zijn.

8. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Dan zou je er alsnog een film-animatie van moeten maken denk ik Henry, al zijn die plaatjes in dat blad Model Helicopterworld vaak wel duidelijk. Jeff had mij via Walter gevraagd 3D animaties te maken voor de nieuwe figuren maar heb nee moeten zeggen omdat dat verschrikkelijk veel tijd kost. Daarbij zal een filmpje zo'n animatie te niet doen en die zijn makkelijker te maken. Geef Bas 1 setje volle LiPo's en 4 min de tijd... ;)

Voor de Dutch3D wou ik van elk figuur ook een animatie maken, toen kwam ik er al direct achter dat dat veeeeel te veel werk is om 'zomaar' even te doen.

Benieuwd hoe jij dat aan wil pakken!

9. djamgils

djamgils

Lid geworden:
    22 jan 2010
    Of ik begrijp jou verkeerd maar ik vind het niet meer dan logisch dan een figuur een doorlopend geheel is dat direct na elkaar wordt uitgevoerd en afgerond. De kunst van de deatspinner zit hem er deels in om hem op een dusdanige hoogte te starten zodat deze in 1 vloeiende beweging laag eindigd. En dus niet een pauze inlassen en dan rechttrekken.

Maar hoe dan ook ben ik het ermee eens dat een hoop figuren niet eenduidig beschreven worden.

Zo vind ik bijvoorbeeld de beschrijving van de sustained chaos bij de dutch3d vrij summier
    Bij mijn weten moeten het piroflips zijn die steeds 1/12 verschoven uitkomen en zo 12 keer verspringen. zodat je weer in de beginorientatie uitkomt.

Maar het zou mooi zijn als iemand het voortouw neemt en alle figuren eens op een eenduidige manier beschrijft dan wel animeert.

10. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Het animeren van de figuren is wel te doen in 3DSMax, maar wel enorm veel werk inderdaad.
    Ieder figuur zijn eigen follow path en een rotatie script welke over alle assen moet worden ingesteld.
    Het modeleren stelt niet echt veel voor, hoe simpeler hoe beter, en kan ook nog later.
    Alleen blijft dan nog steeds de discussie hoe ze nu echt gevlogen moeten worden.
    Dan zou dus ieder figuur door de commissie moeten voordat hij gereleased kan worden :).
    En dan ben je wel een jaar verder denk ik.
    ---Edit---
    Vanavond voor de lol even bekeken en een snelle en grove test gedaan met de Jupiter Probe, koste me drie uur (inclusief het heli 3D model).
    Nu hopen dat ik het figuur goed begrepen heb :D

---Edit---
    Filmpje ondertussen iets aangepast ;)

Groetjes Eric

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. djamgils

djamgils

Lid geworden:
    22 jan 2010
    ziet er mooi uit. ik zou denken dat het figuur zo klopt.

12. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Wauw, netjes gedaan.
    Kleine opmerkingen:
    - afspeelsnelheid lager
    - je vliegriching is nu schuin naar de viewer toe en niet haaks

maar dat je hier 3uur aan besteed voor ietswat je zelf niet gebruikt is bewonderenswaardig.

De naam blijft in ieder geval wel cool.

13. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Bedankt, Vond het wel leuk om te proberen of ik eruit kon komen met animeren, en dat lukt wel.
    Alles kan naar smaak worden aangepast natuurlijk als er maar genoeg tijd in wordt gestoken.
    Om de rendertijd kort te houden heb ik vrij weinig frames gebruikt, hij moet veel trager weergegeven worden.
    De Vluchtlijn kan mee ge-rendered worden, start en stop kan aangegeven worden, volgcamera, etc.etc.
    Bewerkelijk blijft het wel :)

14. Lazerbeak

Lazerbeak

Lid geworden:
    2 jan 2005
    Gaaf Eric!!!

Hij mag ook wel iets ruimer gevlogen worden :D Figuur hoeft niet in de huiskamer te passen ;)

Nee ik snap wel dat het dan allemaal te klein wordt, of je moet idd met een chasecam gaan werken.. Eerst een groot shot haaks van zijkant en daarna een volgshot om te kunnen zien hoe de heli pirouette/beweegt.

Easier said than done natuurlijk. Het is even leuk werk natuurlijk en je kunt idd genoeg verzinnen om het helemaal duidelijk te maken. Dat verwacht ook niemand van niemand om dat "gewoon even te doen". Goed, leuk gedaan iig. Altijd leuk om dergelijke technische programma's te gebruiken voor andere doeleinden ;)

Edit: Ohw 3DSMax is er natuurlijk wel voor gemaakt, dacht Solid Works gelezen te hebben..

Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  15. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Zeker leuk om te doen Tjerk.
    Is gedaan met 3dsMax, is puur gemaakt voor animatie en presentatie (filmindustrie, specialeffects).
    Kan het levensecht maken, maar wat je zegt het kost dan echt heel veel tijd.
    Heb je de scene staan, dan gaat het opzetten van een nieuw figuur best vlot.
    Maar het video editten/ renderen van alles kost het meeste tijd.
    Zal Henry alles van weten ;).

16. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Gaaf gedaan Eric, het gaat alleen idd wat snel. Volgens mij is dit precies volgens de beschrijving van 3Dmasters.

17. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Check de 3DM site voor de coolste trailer/teaser van 3DHELIFREAKZ.NL
    3DMasters

18. Arjantjuhhh

Arjantjuhhh

Lid geworden:
    2 mei 2009
    Dan moet ik volgend jaar ook maar even naar Venlo.

Is echt goed om te lezen dat het volgend jaar weer in Venlo wordt gehouden.
    Eindelijk wordt onze hobby gewaardeerd in Nederland

Super!!!!

19. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Volgens mij heb ik mn slaapplek al geregeld, dus ik zit wel goed:D

20. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    wow, mooie trailer !
    Enne , "new location" ... ben heel benieuwd waar dan, ziet eruit als een vliegveld ...

Bas

Deel Deze Pagina