3e Editie Ontmoetingsdag Duizel - Zaterdag 26 Maart 2016

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ChrisVanDerLinden, 8 apr 2015.

1. *Klaas*

*Klaas*

Lid geworden:
    13 jul 2014
    Is er al een voorlopige deelnemerslijst bekend?
    Kregen we bij Diederik en Chris ook altijd, zo weten we wat we kunnen verwachten en of er genoeg deelnemers zijn om het evenement doorgang te laten vinden,

2. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Hallo, inmiddels heeft de organisatie van de expo / ontmoetingsdag in Duizel een sponsor. Voor 100 % worden de kosten vergoed door de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers, de NVM. Dit betekent geen inschrijfgeld voor deelnemers en twee gratis consumpties bij deelname. De NVM zal met een stand aanwezig zijn om iedereen die de modelbouw een warm hart toedraagt, een voordelig lidmaatschapsaanbod doen met 10 delen van het blad "De Modelbouwer" toegezonden. Inmiddels hebben zo'n 12 inschrijvers toegezegd om met ca. 25 van de mooiste schepen, gemaakt door Nederlandse en Belgische bouwers te komen, waaronder ook een wereldkampioen 2013. Maar er is ruimte genoeg voor meer. Ook heeft een Belgisch glasbedrijf toegezegd te komen. Zij leveren op bestelling prachtige 6 mm volglas vitrines voor schappelijke prijzen. Ook gedeeltelijk afgebouwde schepen zijn bij ons van harte welkom. Wie weet krijg je waardevolle tips of worden de mooiste ideƫen geboren voor de resterende bouw tijdens deze dag.
    Dus heb je zin om te komen en wil je je model tonen, schroom niet en schrijf je in: https://modelshipsholland.wufoo.com/forms/scheepsmodelbouw-ontmoetingsdag-26-maart-2016/

3. Danny Mulders

Danny Mulders verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Kijk, nu wordt het natuurlijk helemaal aantrekkelijk om langs te komen!

Is het toegestaan/mogelijk om daar ter plaatse te werken aan modellen? Daarmee doel ik met name op eventuele stankoverlast door lijmdampen en dergelijke, enkel tuigage knopen zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

Daarnaast vraag ik me af wat nu precies de eisen zijn aan de modellen die tentoongesteld mogen worden. Op de flyer staat houten schepen, maar worden daarmee schepen bedoeld die in het echt van hout zijn, of hoeven enkel de modellen van hout gemaakt te zijn? Ik heb namelijk een prachtig 1:200 model van de Bismarck, dit is een relatief modern slagschip die in het echt van staal gemaakt was, maar het model bestaat wel voor het grootste deel uit hout. welkom of niet?

Ik ga in ieder geval proberen aanwezig te zijn met mijn Batavia, maar ik wacht nog even met inschrijven tot ik zeker weet dat ik kan.

4. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Des te leuker Danny! Top! :yes: Dan zien de toeschouwers hoe fascinerend deze hobby is. Een soort uitoefening van oude ambachten of zo ;)
    Dus schrijf je in via de link in mijn handtekening hieronder! In principe gingen we uit van historische schepen maar moderne schepen mag uiteraard ook. Zolang het maar houtbouw is en bij voorkeur statische modellen dus liever geen RC

5. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Ron,

het zou dan gaan om dit model:

De romp is 95% houtbouw en 5% resin. De opbouw is 60% houtbouw, 25% plastic, en 15% messing etsmateriaal. Ik wacht nog even af of er nog andere modernere modellen komen, anders laat ik hem thuis, zou anders flink misstaan tussen alle zeilschepen.

6. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Ik vind hem waanzinnig. Ik zie je formulier wel tegemoet :thumbsup:

7. *Klaas*

*Klaas*

Lid geworden:
    13 jul 2014
    WOW!!!!
    Ik heb even gegoogled op wereldkampioen modelbouw 2013 en kom dan een vliegtuig tegen.
    Maar we hebben het hier toch over Historische schepen?????
    Bij mijn weten was de wereldkampioen scheepsmodelbouw 2013 een Rus, en die gasten zijn ECHT goed, en daar valt niet van te winnen.
    Het lijkt er op dat de NVM het meer een algemene ontmoetingsdag maakt, en zie een klein commercieel tintje in die dag zitten.

Laatst bewerkt: 15 jan 2016
  8. JanZMC

JanZMC

Lid geworden:
    6 jan 2007
    Danny,

ik neem aan dat je de Batavia ook mee brengt

9. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Jan,

Had ik in post #23 al aangegeven, die zou sowieso meegaan mocht ik langskomen, de Bismarck was meer iets voor erbij.

Helaas kan ik nu nog echt niet aangeven of ik wel of niet langskom, ik hoor vaak pas vrij laat wanneer ik op mijn werk nodig ben, dus zo vroeg vantevoren al iets plannen gaat me gewoon niet lukken.

10. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Het is op een zaterdag Danny - is dat een werkdag voor jou?

11. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Ik werk in de evenementenbeveiliging, dus helaas ben ik vaak aan het werk op momenten dat andere mensen vrij zijn en vice versa. ;)

12. newbie

newbie

Lid geworden:
    3 jan 2008
    Vorig jaar een bezoeker, dit jaar kom ik met de Santisima Trinidad.

Tot binnenkort

mvg Luc

13. JanZMC

JanZMC

Lid geworden:
    6 jan 2007
    Goed te zien Luc, ben zeker benieuwd om deze schoonheid een keer in het echt te zien.

14. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Bedankt voor je inschrijving. Super dat je met zo'n groot schip als blikvanger komt. We zullen een mooie tafel voor je organiseren. Tot de 26e

15. NickvN

NickvN Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Ik verheug me er nu al op :banana:. Zeker omdat ik door omstandigheden er vorig jaar niet bij kon zijn waar ik ontzettend van baalde!

Respect voor jou Ron dat je dit allemaal gaat regelen! Dat we er samen maar een mooie dag van mogen maken.

P.s had je mijn aanmelding al binnen?

16. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Dank je! Het is mij een eer. Ja, Nick je staat genoteerd.

17. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
  18. robertnl100

robertnl100

Lid geworden:
    3 jan 2009
    Ik kom allen maar kijken dit jaar heb niet echt wat om te laten zien de bouw staat op een laag pitje.

19. Ton1937

Ton1937

Lid geworden:
    27 jan 2013
    Opmerkingen die niet direct te maken hebben met het desbetreffende schip,
    daar kun je wel over schrijven maar niet zo dat je iemand anders verslag nadelig
    be invloed. Volgens mij is dit het deel waar je dat kunt doen, of heb ik het fout.
    groet Ton.

20. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Wat bedoel je precies Tom?

Deel Deze Pagina