Dames en heren er zijn wat spullen gevonden op het veldt 1X een startstok 1X een gloeiplug aansluiting met geintregeerde baterij kleur blauw 1X lidmaatschapskaart van de hoofddorpse luchtvaartclub .
Die stok en pluggeval waren van mij.. nou ja, strikt genomen is de stok van Hans, maar ik had 'm in gebruik.. en deze chaoot heeft het laten liggen.
Gezien de hele voorgaande discussie heb ik een F3A instructie film geplaatst op het GBI. Hier kun je uithale waar de jury op let. Dit is de Judges Guide van de AMA. Iets ouwbakken, maar nog vrijwel volledig van toepassing. Je kunt hem vinden op: http://f3a.geeko.nl/AMA/AMA_Judgesguide.avi Henny
Waar blijven de uitslagen....... of heb ik wat gemist. Na de vorige wedstrijden stonden ze de dag erna al op het forum. Op de KNVvLsite was/is ook niets te zien. Gr. Jan Hamminga.
Ze zijn rondgemailed vandaar dat ik ze niet gepost had, maar dat is rechtgezet nu: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=803392#803392
hehe natuurlijk post ik de volledige scores.. uit de totaalscores is niet m'n 4e plek bij de 2e ronde af te leiden
Nou het eerste gedeelte van mijn vlucht waaide het nog wel hard, maar het laatste ging het idd al minder.. ach ja.. het geluk is met de dommen, moet je maar denken..
Wat ik zelf wel grappig vond, was dat op het moment dat ik mijn 2e vlucht ging maken de lucht helemaal dichttrok met donkere wolken. Ik dus wat sneller dan normaal vliegen (en ik vlieg al redelijk door) om die bui voor te blijven (wil ook geen nat touchscreen van m'n zender) en geland. Komt Jan v Vliet naar me toe; "je kunt beter wat langzamer en groter vliegen" :lol: Maar bij goed weer zal ik zijn advies absoluut opvolgen Grt.
Een buitenstaander zal wel denken wat zitten ze te emmeren over puntje hier, puntje daar. En dan voor dat niveau. Het bewijst in ieder geval dat het leeft. F3A is alive again. Winfried gaat het straks nog druk krijgen met de organisatie als alle nieuwe jonge (wel talentvolle) vliegers die zich straks aan gaan melden.
Hoi Hans, Inderdaad leuk om te zien dat door alle info en openheid de magische 'drempel' van het F3A gebeuren enorm verlaagd wordt. Daar is dit forum een goed voorbeeld van. Wat mij betreft mogen er ook nog wat ervaren mensen af en toe hun steentje bijdragen. Maar F3A is zeker 'alive' en als je er eenmaal aan geproefd hebt, dan weet je eigenlijk niet waarom je er niet jaren eerder aan begonnen was..... Toch? 8) Als we naast de nieuwe jonge talentvolle vliegers er ook nog wat mensen bij krijgen die hun handen uit de mouwen willen steken dan gaat ook dat helemaal goed komen. Nu worden de wedstrijden operationeel ook volledig door de SubCommissie 'Kunstvlucht' leden gedaan. Hierdoor komen we aan bestuurlijke taken niet meer toe. Doel is dat we voldoende mensen opleiden die weten wat er op een wedstrijd dag allemaal moet gebeuren zodat we dat deels uit handen kunnen geven. Groet Winfried
Echter heeft dit alles ook een nadeel, het feit dat we door het grote deelnemersaantal slechts 2 ronden kunnen vliegen op een wedstrijddag i.p.v. 3 is mijns inziens een zeer kwalijke ontwikkeling waar toch een oplossing voor gevonden zal moeten worden :wink: Grt.
Als je vind dat er teveel deelnemers zijn, kan je er zelf wat aan doen. Gewoon niet meer deelnemen Vaak is het probleem dat de vluchten niet snel genoeg achter elkaar gebeuren, en dat de jury de pause veel te lang laat uitlopen. Dit heb ik toch al geregeld gemerkt op F3M en F3A-X wedstrijden. Op zulke momenten mis je een goede wedstrijdleider, die weet wat er onder die piloten omgaat. Hoe de situatie in de Nederlandse F3A is weet ik niet. Ik spreek enkel uit eigen ervaring.