3e F5B wedstrijd - 25 Mei - Dutch nationals - Vliegveld Valkenburg

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 14 mei 2013.

1. JohanvG

JohanvG

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Geen foto gemaakt, veel te koud voor, daar kunnen de geheugenkaartjes niet tegen.

2. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    En we zijn ook weer thuis met een mooie verdiende 4de plaats....... jullie hoeven uiteraard niet et weten dat er maar 5 deelnemers waren....... Maar ik heb toch maar weer mijn puntjes gepakt.....

4. Medusa

Medusa

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Het was ondanks de harde wind en de kou een prima wedstrijd. Met 5 deelnemers ging het er heel relaxed aan toe en we hebben de 4 ronden met tussenpauzes van meer dan een half uur kunnen vliegen. Ook qua helpen ging dat goed. Met heel veel dank aan senior en junior op de rakken die het werkelijk voorbeeldig en foutloos deden terwijl ze in de straffe wind zaten te vernikkelen. Ook Anja had het koud in de nieuwe tent maar na de pannenkoeken ’s avonds was dat weer verholpen.

Ondanks de wind waren de resultaten best goed. Gerben met 2 maal 45, 44 en 47 is natuurlijk niet in te halen. Daarna valt een gat en gaat het om “the best of the rest”. Daarom was het extra jammer dat er een aantal hadden afgezegd. In ieder geval was het een erg spannende race tussen Joris en mijzelf met uiteindelijk 2906.9 punten voor Joris en 2912.3 voor mij. Een verschil van 5,4 punten en dat is nog geen 2 promille.

Het coachen bij de afstandstaak is iets waar ik nog in moet komen. Gelukkig had Gerben voldoende routine. Het feit dat ik na de eerste lancering het gras van de vliegbasis wel van heel dichtbij zag:hammer: en tijdens een volgende ronde zat te klungelen met de stopwatch:oops: was niet van wezenlijke invloed op het resultaat.

Voor mij was het een superdag. Mijn kist deed het weer na de crash van 2 weken geleden. Hij is deze wedstrijd heel gebleven en ik heb, voor het eerst, constant gevlogen zonder uitschieters zoals bij de afgelopen wedstrijden. Met een 5 graden spinner ipv 6 had ik te veel motorloop tijdens de rakken en uiteindelijk na de landing nog te veel energie over (+ 1600 Wmin gebruikt). Maar het was wel relaxter met het gegeven dat je niet zo op de limiter hoeft te vliegen. Volgende keer tijdens de Eurotour gaat de 6 graden er weer op. En laten we hopen dat het dan beter weer is.:zon: Ik kijk er naar uit.

5. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Zoals altijd geen foto's van de wedstrijd maar alleen van het eten:

Anja die weer lekker opwarmt. Chocolademelk en een pannekoek doen wonderen :0

Mark laat het zich ook goed smaken:

Jan zingt nog een liedje:

Heb je die zonnebrand-creme nog gevonden Jan?

Gerben

Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  6. Medusa

Medusa

Lid geworden:
    5 jan 2013

7. Jan Jaap

Jan Jaap

Lid geworden:
    16 jul 2009
    Ik mis de foto van de serveerster:D

8. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Medusa: nu weet je waarom ik m'n naam op die stopwatch gezet had ;)

JanJaap, sorry..... ga je volgende keer gewoon mee serveersters kijken ? ;)

Gerben

9. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Nah... kawklawe! Had niet anders verwacht... hier in het hooge Noord'n wast zeker niet beter...
    Zeg! Daar wordt driftig gepeuzeld! Wel Mark... wel om dien heb je maar even een mailtje gestuurd... gaat om de F5B site foto's... hoop dat je me kan helpen!
    Plaatjes hard nodig voor de deelname certificaten. Kort dag... om er nu een pannenkoek op te monteren :)
    Gr Bas

Deel Deze Pagina