3e F5b wedstrijd 9 juli Nuth

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door JohanvG, 30 jun 2011.

1. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    @Gert-Jan, naar dat andere restaurant ben ik ook nog even geweest, daar is eventueel ook nog mogelijk, maar dan moeten we direct in de ochtend inbellen hoe en wat.

2. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    We vragen morgen wel even rond theo.
    Maar ik zie je log niet.

GJ

3. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    vreemd, het album is toch openbaar.

nog maar eens dan

Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  4. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    hehe, ja hoor. Maar vlieg nu 4S ipv 3S in deze S7 , wel met kleinere prop (15*16 RFM ipv 17*19 strat)

5. Rob Hermens

Rob Hermens

Lid geworden:
    5 jun 2009
    Morgen...

Heren, en F5B tekkel.

Ik wens jullie een goede nachtrust.

Nog even douchen en dan naar F5B dromenland waarna om 05:40 de wekker mij ruw zal storen.

Tot morgen (ik zal ca 09:00 ter plekke zijn).

Groeten,

Rob Hermens

6. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Hoop dat het weer een beetje mee zit voor jullie! Het was hier vandaag echt 3 letter weer en vaak is dat dan morgen bij jullie. :(

Foto's van het veld SVP !!

7. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    tja, hier regent het momenteel... Toch maar de auto volstouwen en mijn koffietje uitdrinken, we zien wel wat het wordt...

net naar het weerbericht gekeken 100% kans op neerslag tot de middag, dan 20% tot 18h... ziet er niet goed uit... Val heeft net gebeld dat ie eraan komt, we gaan toch maar vertrekken...

Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  8. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    De grond is hier nat en aan het opdrogen. Er hangt wel wat bewolking, maar daar komt op dit moment niks uit vallen.

9. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Zo, eindelijk weer thuis.......:cool:

Het was een vermoeiende dag met zo af en toe een spatje regen. Een heel goede sfeer en ook enkele toeschouwers.
    Verder was ik over de eerste vlucht niet echt tevreden, maar de 2de en 3de vielen weer mee. Er zaten nog enkele foutjes in, maar het zag er verder goed uit. De meesten van de deelnemers zijn nu allemaal op weg naar huis of hun vakantieplek. In de loop van de komende dagen zal de uitslag wel verschijnen op www.f5b.nl Nu op naar de volgende wedstrijd, helaas voor mij moet ik de wedstrijd in Augustus overslaan.

10. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    hoeveel rakkies Theo?

11. silva916

silva916

Lid geworden:
    5 jun 2010
    Wij zitten in t hotel in Aken, morgen richting Italie.

Maar de wedstrijd was ondanks het weer toch erg leuk,
    en Gerben heeft zelfs 44 rakken gevlogen.
    Petje af voor Marcel deze moeten we in de gaten houden ( vliegt echt
    super rond ) Mario vloog ook erg strak en was de best geclasseerde Enigma.
    De rest heeft t ook lekker gedaan.

De Chinees naderhand was de beste waar ik de laatste jaren ben geweest
    dus Theo bedankt.

Gr Frank en de familie

12. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Wij zijn weer gearriveerd op de camping in Schin op Geul.

Weer een bewogen dagje, leuk deelnemersveld, met vliegers uit 3 landen :)
    Naast Nederland was ook Belgie en als nieuwtje ook Duitland vertegenwoordigd. We hebben het niet helemaal droog kunnen houden, gelukkig droogde het meestal vlotjes weer op en konden we dan weer verder. Respect voor de rakkenmannen Frank en Bas, die de vochtigheid voor de vliegers getrotseerd hebben. Jan (vander van Mark), kwam eens kijken wat hij vond van het leiden van de wedstrijd en dat ging hem goed af. zeker de 2e en 3e ronde liepen op de buijtes na prima. Zelfs de toeschouwers werden voorgeligd door on PA systeempje, hopelijk was het voor hen ook leuk het zo een beetje beter mee te kunnen beleven. Er is nieuw talent opgedoken, andere vliegers hebben zich goed verbeterd en zo heeft volgens mij iedereen op zijn manier van de dag genoten.
    Thermiek 58 was een mooie locatie,een gastvrije club en fijne broodjes frikandel, bedankt!

Zo, nu weer verder camperen :):)

Gerben

13. JohanvG

JohanvG

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Pff, ik ben ook weer thuis. Het was wederom een super leuke dag. Hoewel ik niet helemaal het aantal rakken heb gehaald wat ik wilde ben ik toch tevreden. Veel vlagerige wind en donkere luchten maakten de zweeftaak ook niet al te makkelijk en daar moet ik zeker nog aan werken. Gelukkig wel een podiumplaats weten te behalen. En natuurlijk werd het schitterend mooi weer niet lang nadat de tent en de rest van de spullen waren opgeruimd. Volgende wedstrijden maar 's avonds vliegen.

14. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    En ook ik ben gearriveerd.
    De eerste ronde liep wat rommelig, daarna ging het heerlijk soepel.
    Helaas is er lichte schade gevlogen, het was ook wel erg slecht weer de eerste ronde.
    En dan inderdaad hulde aan Frank en Bas, alleen voor de ergste buien kwamen ze even naar binnen maar verder hebben ze prima werk gedaan op de rakken.
    We hadden deelnemers uit 4 landen, NL, Belgie, Polen en Duitsland.
    Mark zijn vader heeft het erg leuk gedaan en de toeschouwers wisten nu ook een beetje wat de bedoeling was.
    Voor herhaling vatbaar.
    Ik zal morgen de uitslag naar Mark sturen zodat hij hem op de site kan zetten.

Hier staan al wat foto's, ik zal proberen de rest van de foto's ook te verzamelen.

F5B Wettbewerb 9 Juli Nuth

Nu douchen en rustig richting bed.

GJ

15. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Vond het super, volgende keer weer :D

16. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    @Jitze, de eerste vlucht was bar slecht, veel stuur fouten en onrustig vliegen. Resultaat 18 rakken. De 2de vlucht was al een heel stuk beter, maar ook daar nog enkele fouten. Daar haalde ik er 22 net zoals de 3de vlucht die ook net niet perfect was. Een leuke 10de plaats zat er nog net in.

17. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
  18. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Er zijn blijkbaar wat kleine probleempjes bij mij, en dan bedoel ik niet mijn slechte voorbereiding waardoor ik de eerste vlucht miste die ik in droog weer had kunnen vliegen, noch de slechte afstelling en het abominabele in de rakken invliegen en de foute trim/afstelling van de tweede ronde met afbreken thermiek deel wegens regen, noch de derde ronde die ik niet vloog doordat ik nog meer nattigheid voelde aankomen, maar het feit dat ik 1* als Wim en 1 maal als Willem in de totaaluitslag voorkom, waardoor mijn reeds bescheiden resultaten en natuurlijk NOG slechter gaan uitzien.Ook krijg ik voor Nuth geen rakkentijden maar een fout, geen ST14 te vinden?

Ik wil hier Woitek bedanken voor het diagnosticeren EN oplossen van mijn technisch probleem (geen ailerons meer na aantrekken vleugelbouten). En ook Gert-Jan en Gerben voor het enthousiasme en de "drive" waarmee ze F5B in Nederland promoten. Nu nog deftig weer leren bestellen en het komt helemaal goed...ook dank aan de club voor de goede ontvangst, mooie terrein en goede verzorging.

19. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Wim, het was elke keer als jij ging vliegen dat het ging regenen...
    Je moet ook niet steeds die regendans doen tijdens het rakken vliegen..
    Ik zal Mark vragen waarom ST 14 niet te zien is.
    En een naamswijziging voor je aanvragen...
    Mark is nu bij oma op bezoek..

Het script op de F5B site is niet officieel, er is een excelbestand waar alles extra gecontroleerd wordt en dat is in bezit van Johan.
    GJ

Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  20. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Wij waren ook op schappelijke tijd thuis. 00.15 uur, iets sneller dan de TomTom had voorspeld -Met hoge snelheid wordt alles relatief- over vrijwel lege snelwegen en onder een strak heldere hemel... alsof er niets aan de hand was geweest. Moe, rozig en voldaan.

De stevige wind gisteren deden mij beslissen niet te vliegen. Zou stil komen te staan boven een rak... en dan gaat het wat lang duren. Heb er toen maar voor gekozen mij nuttig te maken voor de goede zaak.

Ja, het was bar op het verre B-rak. Warme broodjes frikadel + warme kopjes koffie hielden mij zittend achterover achter 'de harp', te midden van een veld met lente-uitjes mij hoedende voor een verkoudheid. Af en toe bekogeld door om mij heen vliegende vliegtuig onderdelen (landingsgestellen, staartpunten) of gepest door de te laag vliegende F5B ganzen.
    Wel.. als je aan de kust hebt gewoond, ben je wel een paar krijsende lachmeeuwen gewend. (hier gelukkig geen witte cadeautjes). Het was goed samenwerken met Jan en Frank, op een meer dan schitterend veld nabij Nuth.

Het was ondanks het zware weer een goede vliegdag. Er werd goed en kranig gestuurd. En enkelen draaiden hun rakjes loep zuiver met grote constante.
    Van Gerben kreeg ik gewoon pijn in de duim met het klikken van de rakken buzzer. Mario en Marcel vlogen prachtig met de Enigma's. Wat een gang zat er in de kist van Mario. In de eerste draai om het rak (overstag... kan je beter zeggen) leek de kist wel vacuĆ¼m te trekken, zo aan het geluid te horen. Marcel vloog constant strak, knap werk. Theo vloog ook goed, hoewel zijn kist eigenlijk niet mee kan komen in het geweld van de moderne modellen. Harde wind speelde hem extra parten, maar draaide zeer constant zijn bochtjes. Zijn talent verdient een betere kist.

Gerben vloog gewoon goed. Gert-Jan was lekker bezig. Opvalllend goed en strak vloog ook Dominik, te gast uit Duitsland met een RW2. Mark was de grote pechvogel zaterdag, 2x mis. Het was niet zijn dag, alles is herstellen, heel jammer hoor!

Alles afgesloten met een immer gezellig etentje. Theo dank voor de goede keuze.

Laatst bewerkt: 10 jul 2011

Deel Deze Pagina