4-axle EURO-PX + 2-axle ICP Interdolly Gallinger trailer

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door articcie, 14 jan 2023.

1. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Dat ben ik 100% met je eens! Enkel op wat Duitse fora ben ik hier eea over tegen gekomen. Ik denk dat het voor veel mensen te duur is, uiteindelijk betaal je voor sommige pakketjes van STL files bijna de helft van een leuke Tamiya trailer, en dan moet je nog alles printen, je bent snel tussen de 4 en 6 rollen filament kwijt + diverse hardware.. onder aan de streep is het een prijzig project.

2. Reinier de Beer

Reinier de Beer

Lid geworden:
    10 mrt 2020
  3. Reinier de Beer

Reinier de Beer

Lid geworden:
    10 mrt 2020
    Dit is de Auto die er voor komt te staan.
    Volvo van Verkerk met extra achteras.

Bijgevoegde bestanden:

ozy en Alex Kooijman vinden dit leuk.
  4. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Om bij die trailer en goede coördinatie tussen de 5 assen te verkrijgen, moet je alle servo armen afzonderlijk instellen denk ik? De lengte van elke arm dus.
    Of is er nog een andere methode, want het lijkt mij, dat die 5 servo's allen uit hetzelfde kanaal gevoed moeten worden. Of is daar specials software voor nodig/beschikbaar?
    heb je dat al uitgewerkt Reinier?
    Cor

EDIT: ik zie nu dat jij al veranderingen hebt aangebracht op je laatste foto, waarbij je de lengte van de stuurhevel op de assen, althans op 2 er van, al hebt aangepast, om een mechanische afstelling mogelijk te maken op de as. Daar had je op de eerste 2 assen kennelijk te veel uitslag/te weinig regelbaar op die assen. Of komen de andere assen nog aan de beurt?

nog eens kijken, zie ik dat je op de eerste foto al aan het klooien bent geweest om die stuurhevels langer te maken, en op de laatste foto met langere sleufgaten uitgevoerd.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2024
  5. Reinier de Beer

Reinier de Beer

Lid geworden:
    10 mrt 2020
    Hallo Cor,

Heb hier rekening mee gehouden en wat aanpassingen gedaan.
    Is misschien niet goed te zien , maar de eerste 3 servo's is het punt op de servo arm anders.
    De laatste 2 heb ik de arm ( bij het wiel ) voor zien van een langere arm met sleufgaten.
    Daarna alle richtlijnen van de assen naar 1 punt toe gezet. ( het bekende principe )

Moet nu alleen de steun voor het Zwanenhals op het chassis nog maken.
    Zo dat ik hem er zo in en uit kan rijden.

En natuurlijk de boel nog spuiten en voorzien van tranenplaat.

M.v.g.
    Reinier

Helicor vindt dit leuk.
  6. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    wauw! Je trailer is echt mooi aan het worden! bedankt dat je deze wilt showen hier!

7. Reinier de Beer

Reinier de Beer

Lid geworden:
    10 mrt 2020
    Hallo Atticcie.

Hier bij een totaal plaatje van de vorderingen van de dieplader.
    De zwanenhals en de tranenplaten moeten nog gebeuren.
    Vandaag even wat spuitwerk aan het dieplader bed gedaan, is nog niet perfect maar komt nog wel.
    M.v.g.
    Reinier dielader.jpg

bvdh, Richard98, ozy en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Wauw, dat is een flink gevaarte ! Ik zie dat jou model wel vering heeft, heb je die zelf bedacht of is dit vanuit het basis ontwerp al aanwezig? Ik denk dat jou model nog V2 is en niet het "ultimate" model wat ze nu vrij recent uitgebracht hebben?

9. Reinier de Beer

Reinier de Beer

Lid geworden:
    10 mrt 2020
    Je hebt gelijk dit is nog het V2 model.
    De vering is de basis van het ontwerp, heb de veren wel aangepast naar mijn behoefte.
    De veren die je erbij moest kopen waren naar mijn mening veel te strak op alle assen.
    De voorste en achterste as heb ik strakke vering gemaakt, de middelste assen heb ik een hele losse vering gemaakt met veren die makkelijk in de te drukken zijn.
    als je nu ergens overheen rijd dat komen de assen niet los van het wegdek.
    Ben ook nog van plan om de nieuwe versie te gaan proberen.
    De vering en onafhankelijke wiel ophanging staat mij wel aan.

M.v.g
    Reinier

Richard98 vindt dit leuk.
  10. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Ik haak even in. Ben net nieuw hier. Zat wat te googlen op geprinte dieplader.
    Toen kwam ik hier terecht.
    Ik ben er ook één aan het bouwen.(gallinger) als Vierasser met vier as mercedes sk met afgevlakt dak. In de kleur van vd vlist. Zelf mee gereden en nieuw gekregen in 1996.
    Ik ben nog niet zo ver dat de trailer kan rijden.
    Maar wel al een print voor de besturing aangeschaft. Vandaar mijn reactie.
    Deze print komt van jeroen,van rc-lab. Dan ben je direct voorzien van handbesturing. En kan je iedere as afzonderlijk instellen op z'n stuuruitslag. Dus geen geklooi meer met verschillende stuurhevels.
    Er zit ook direct een draaikrans bij voor onder de zwanenhals. Voorzien van kingpin en wig. Met potmeter.

Grz Bastiaan

11. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Hoi Blue, heb even gekeken bij rc lab, helaas is die optie enkel voor max 4 servo's, ik heb er meer opzitten.. maar bedankt voor de tip, wellicht hebben andere er wel wat aan. Je hebt nog heel wat print uurtjes voor de boeg, ik ben nu denk ik op 90% van alle printuren.. en eerlijk is eerlijk, ik zal blij zijn als het allemaal geprint is

12. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Valt mee hoor. Heb hem in twee dozen gekocht. Ben wel aan het aanpassen. Nek verlengd. En wil nog kijken of ik de nek vloer aanpikkelarij een beetje natuurgetrouw kan maken.
    Vloer ga ik niet maken zoals het hoord. Middenbalk wel. Maar dan met staal ernaast,en klap verbreding. En middenbalk vd vloer hout op leggen.
    Maar ik denk als je contact opneemt, dan maken ze er één voor je voor 5 assen. Fabrieken ze allemaal zelf daar.

13. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    20240323_221248.jpg 20240307_202901.jpg

ozy, Truckie en AHoogendijk vinden dit leuk.
  14. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    https://www.rc-labshop.nl/ dit is de site van rc-lab
    Die mannen maken in eigen huis alles wat je nodig hebt om je trailer bestuurbaar te maken. De assen individueel hun stuuruitslag in te stellen. Inclusief handbesturing, die na gebruik weer in de juiste positie terug gaan.
    Kom je er niet uit bij montage kan je gewoon bellen. Lukt het dan nog niet,kan je via een Qr code naar youtube waar het uitgelegd word. Lukt het dan nog niet,dan zijn ze de beroerdste niet. En ga je met je hele handel naar Zoetermeer.

15. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Hé Bastiaan, je bent al wel een heel eind gevorderd met je combi, maar waarom begin je niet alsnog een bouwverslag van jouw model; hoe meer zielen hoe meer vreugd (en soms verdriet...)
    Maar voor zover mij bekend ben je pas de 2e hier die iets kan publiceren van Gallinger èn daarmee al wel een heel stuk op weg is, en gaat voltooien!
    Dus wat let je?
    Cor

16. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Ha cor. Ik ben van nature niet iemand die graag in de schijnwerpers staat. Ook niet in mn werk. Maar je hebt gelijk. Foto's genoeg .en vorderingen en ook miskleunen genoeg. Loop best tegen wat dingetjes aan. Maar let op. T word een publiekstrekkertje!

17. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Dat gaan we meemaken dan! Goed idee Bastiaan, met een eigen topic hier in het truckers gedeelte, en ditmaal ook weer eens door een trucker.
    Cor

18. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Zeker zeker. En nog wel op n dikke vier as volvo met 92 t/m kraan.

19. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Hoi Bastiaan, je bent inderdaad al heel ver gevorderd! Ik weet niet of rc lab ook op de sfr1 aangesloten kan worden, anders is het wellicht nog een optie. In totaal heb ik straks 6 sturende assen. (4 achter en 2 voor) ik zal er eens naar informeren.

Volgens mij zijn al de laadbedden hetzelfde uitgevoerd in de basis.. heb jij ook vierkante openingen moeten maken in de stalen support frames? En zoja... hoe heb je dat gedaan of wellicht anders gedaan?

Groetjes Tom

20. Blue

Blue

Lid geworden:
    24 mrt 2024
    Hey Tom. De profielen de ze adviseren kon ik niet vinden. Heb daarom een aluminium profiel 10x10x10 gepakt. Er in gelegd, en met de boor er door heen. Niks geen gemeet. Die vierkante gaten zijn puur voor de dragers,als je die in wil schuiven en hem als smalbed wil
    gebruiken. Pure onzin. en een heidens karwei..Want ze kunnen er ook uit. Of anders gewoon een rond gat. Ik gebruik het niet. Wil een stalen vloer van 1mm dik maken. Met in het midden een uitsparing waar ik dunne latjes in lijm. Stalen vloer gaat dan over de middenbalk zeg maar. Voor en achter dragend.

Grz. Bastiaan

Deel Deze Pagina